Βραβείο Pritzker: Στον Ιάπωνα Αράτα Ισοζάκι το «Νόμπελ Αρχιτεκτονικής»

Βραβείο-Pritzker

Ο Ιάπωνας Αράτα Ισοζάκι, του οποίου το έργο επηρεάζεται ταυτόχρονα από τη Δύση και την Ανατολή, απέσπασε το φετινό βραβείο Pritzker που θεωρείται το «Νόμπελ Αρχιτεκτονικής»


Ο Ιάπωνας Αράτα Ισοζάκι, του οποίου το έργο επηρεάζεται ταυτόχρονα από τη Δύση και την Ανατολή, απέσπασε το βραβείο Pritzker 2019, γνωστό και ως το «Νόμπελ Αρχιτεκτονικής».

Ο 87χρονος από την ‘Οιτα της νοτιοδυτικής Ιαπωνίας, δημιούργησε κτίρια πολύ διαφορετικών λειτουργιών, από το τεράστιο κλειστό στάδιο Palau Sant Jordi για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Βαρκελώνης το 1992, έως το Μουσείο της Σύγχρονης Τέχνης (MOCA) του Λος ‘Αντζελες (1986) και το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο στο Κατάρ (2011).

Η απονομή του βραβείου Pritzker 2019, στον Αράτα Ισοζάκι θα πραγματοποιηθεί τον έρχόμενο Μάιο κατά τη διάρκεια τελετής στο Παρίσι.

Όγδοος Ιάπωνας που λαμβάνει την τιμητική αυτή διάκριση από τη θέσπιση του βραβείο το 1979, ο Ισοζάκι θεωρείται ένας από τους πρώτους αρχιτέκτονες της χώρας αυτής που στράφηκε προς τη Δύση, κυρίως μέσω πολλών επιμορφωτικών ταξιδιών, ενώ διαδέχεται τον Ινδό Μπαλκρίσνα Ντόσι που βραβεύτηκε πέρυσι σε ηλικία 90 ετών.

«Ο Ισοζάκι υπήρξε πρωτοπόρος στην κατανόηση του γεγονότος ότι η αρχιτεκτονική είναι ταυτόχρονα παγκόσμια και τοπική, και ότι αυτές οι δύο δυνάμεις αποτελούν την ίδια πρόκληση», σχολίασε ο πρόεδρος της επιτροπής του βραβείου Pritzker, ο Αμερικανός Στίβεν Μπράιερ.

Ο αρχιτέκτονας υλοποίησε έργα του σε τέσσερις ηπείρους, από αθλητικά κέντρα έως κτίρια γραφείων και μουσεία.

Εκτός από τον κοσμoπολίτικο άερα του του, ο Αράτα Ισοζάκι σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ουδέποτε προσπάθησε να διεκδικήσει ένα αναγνωρίσιμο στιλ, επιδιώκοντας να εντάξει την αρχιτεκτονική του στους τόπους όπουυλοποιούσε τα έργα του.

«Η ευχαρίστησή μου είναι να δημιουργώ διαφορετικά πράγματα, όχι να επαναλαμβάνω τα ίδια», εξηγούσε τον Νοέμβριο του 2017, στον ιστότοπο ArchDaily.

Πηγή: in.gr

Print Friendly, PDF & Email

Απάντηση