Πρόταση-έκπληξη για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού και τη βελτίωση της συνολικής αξίας του οδικού άξονα, ετοιμάζει το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη για την αξιοποίηση του κρατικού asset.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επικεφαλής και τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ εξετάζουν το ενδεχόμενο να αναπτύξει κατά μήκος του οδικού άξονα, μήκους 800 χιλιομέτρων, σύστημα φωτοβολταϊκών πάνελς, ώστε αρχικά να καλυφθεί το ενεργειακό κόστος του έργου.
Η προσθήκη μιας ενεργειακής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο asset θεωρείται ότι θα βοηθήσει σημαντικά την Εγνατία και θα την καταστήσει ακόμη πιο ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Συγκεκριμένα, η πρόταση που αξιολογεί ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας είναι πως κατά μήκος της Εγνατίας Οδού υπάρχουν πάρα πολλά πρανή τα οποία μπορούν να καλυφθούν με φωτοβολταϊκά πάνελς.
Η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατ.ευρώ για ενεργειακό κόστος, το οποίο με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι να υπερκαλυφθεί.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θεωρεί ότι το συγκεκριμένο έργο κρύβει τεράστια αξία και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες επενδύσεις που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα με κρατικούς και κοινοτικούς πόρους.
Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας η προκήρυξη του διαγωνισμού για την 40ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού (και τριών κάθετων οδικών αξόνων) αναμένεται στις αρχές του Φθινοπώρου, ενώ αναμένεται το επόμενο διάστημα η επιλογή συμβούλων (χρηματοοικονομικός, νομικός,
τεχνικός).
Ελληνικό – ΔΑΑ
Στην ίδια ανεπίσημη ενημερωτική συνάντηση, όπως έγραψε το capital.gr., χθες τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ τόνισαν πως σήμερα είναι προγραμματισμένη η υπογραφή της νέας τροποποιημένης συμφωνίας με την κοινοπραξία των επενδυτών για το Ελληνικό, μετά την έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Παράλληλα, εντός των ημερών θα επαναπροκυρηχθεί ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ (ROSCO), την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος, με την πρόβλεψη πως θα υπάρξει ενδιαφέρον από τουλάχιστον μια εταιρεία.
Ο κ. Πιτσιόρλας ακόμη εκτίμησε πως μέσα στο Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών που διαχειρίζεται το “Ελευθέριος Βενιζέλος” για την 20ετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης, μέχρι το 2046 (η υφιστάμενη λήγει το 2026, η επέκταση αφορά σε 20 χρόνια).
Ακολούθως, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την πώληση της κρατικής συμμετοχής του 30% (από συνολικά 55%) στο ΔΑΑ. Η εκτίμηση είναι πως με την χρονική επέκταση της σύμβασης, η αξία του ποσοστού αυτού θα ενισχύσει με ένα σημαντικά μεγάλο ποσό τα κρατικά ταμεία.
Τέλος, για τον ΟΛΘ, στα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Πηγή: capital.gr