Ο τουρισμός και τα έσοδά του κινητήρια δύναμη του κατασκευαστικού κλάδου

Ο τουρισμός και τα έσοδά του κινητήρια δύναμη του κατασκευαστικού κλάδου

Γιατί η Ελλάδα γίνεται επίκεντρο ξένων επενδυτών και η οικοδομή παρουσιάζει και πάλι ανάπτυξη;


Η φετινή χρονιά ήταν μία από τις πιο επιτυχημένες, καθώς εκτιμάται ότι τα έσοδα από τον τουρισμό θα αγγίξουν τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε αρκετές μάλιστα περιοχές δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η τουριστική high season και προβλέπεται παράτασή της. Το “ελληνικό καλοκαίρι” αποτελεί ένα ιδιαίτερα κερδοφόρο brand και όλο και περισσότεροι επενδυτές θέλουν ένα μερίδιό του.

Το profile των νέων επενδύσεων

Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει γίνει επενδυτικό επίκεντρο σε ό,τι αφορά τον τουρισμό. Η δημιουργία νέων υπερσύγχρονων τουριστικών μονάδων, που απευθύνονται σε εξειδικευμένα κοινά, αποτελεί μία ιδιαίτερα κερδοφόρα δραστηριότητα για τον κατασκευαστικό τομέα.

Τα μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία αναλαμβάνουν την κατασκευή κτηρίων τα οποία έχουν χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα, εξοικονομούν ενέργεια με διάφορους τρόπους και είναι αρμονικά ενταγμένα στο περιβάλλον όπου βρίσκονται -από άποψη αισθητικής- ακολουθώντας και τις διεθνείς σχεδιαστικές τάσεις. Κυρίαρχο στοιχείο τους είναι η λειτουργικότητα, η απλότητα και φυσικά η αξιοποίηση των premium υλικών τα οποία αντανακλούν και την ποιότητα των υπηρεσιών.

Η καλή πλευρά του ανταγωνισμού

Οι νέες επενδύσεις όμως, θέτουν ψηλότερα τον πήχη και για τους επιχειρηματίες που μετρούν ήδη πολλά χρόνια στον ξενοδοχειακό τουρισμό.

Έτσι, πλέον, όλο και περισσότερες ξενοδοχειακές μονάδες αναζητούν λύσεις και νέες τεχνολογίες, ώστε να επιτύχουν όχι μονάχα μία αισθητική αναβάθμιση, αλλά και να ενσωματώσουν νέα συστήματα και τεχνολογίες που μειώνουν τις ενεργειακές ανάγκες.

Ταυτόχρονα επιτρέπουν την ανάπτυξη υπηρεσιών που κάποτε αποτελούσαν “πολυτέλεια”, όπως spa, σάουνες, ειδικοί χώροι εργασίας, συνεδρίων και πολλά άλλα.

Ο αστικός τουρισμός

Ένα μεγάλο μέρος των επενδυμένων κεφαλαίων αφορά παλιά σπίτια -ή ακόμη και ολόκληρα κτήρια- μέσα στις μεγάλες ελληνικές πόλεις που μεταμορφώνονται σε καινοτόμες και ιδιαίτερα ελκυστικές κατοικίες για βραχυπρόθεσμη ενοικίαση.

Εδώ υπάρχει και η μεγάλη πρόκληση για τους αρχιτέκτονες και τους τεχνίτες, καθώς πολλά από αυτά τα projects είναι εντελώς καινοτόμα ή πειραματικά. Τα άριστης ποιότητας υλικά συνδυάζονται με διάφορα συστήματα –ανάλογα με την ιδέα, τον σκοπό χρήσης και το κοινό στο οποίο απευθύνονται- και δημιουργούν κάτι το μοναδικό.

Τέτοια projects βλέπουμε κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πόλεις που προσελκύουν τουρίστες, όπως οι digital nomads, που έρχονται για να συνδυάσουν την αστική εξερεύνηση με τις εργασιακές τους δραστηριότητες. Η συνολική εμπειρία είναι και αυτή που καθορίζει πόσο διάστημα θα μείνουν, αλλά και το πόσα χρήματα θα διαθέσουν.

Οι μεγαλύτερες ηλικίες δημιουργούν νέες τάσεις

Πολλά νησιά και ηπειρωτικά χωριά γίνονται πόλος έλξης συνταξιούχων από τις βορειοευρωπαϊκές χώρες, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, οι οποίοι επιθυμούν τη μόνιμη εγκατάσταση. Ζητούμενο αυτού του κοινού δεν είναι πάντα οι νέες κατασκευές, αλλά κυρίως η προσπάθεια αναβίωσης παλιών “αυθεντικών” σπιτιών της εκάστοτε περιοχής, ως ένδειξη σεβασμού στην παράδοση και στον τόπο που τους έχει σαγηνέψει.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η τεχνολογία έχει δευτερεύοντα ρόλο, ενώ βασικά ζητούμενα είναι η λειτουργικότητα, η άνεση και τα υλικά, όπως η πέτρα και το ξύλο, που αναδεικνύουν το τοπικό στοιχείο.

Οι ξένοι επενδυτές στην έκθεση “ΟΙΚΟΔΟΜΗ 2022”

Πολλοί επενδυτές, από Ελλάδα και εξωτερικό, που ασχολούνται με τον τουρισμό αλλά και το real estate κατοικιών, πρόκειται να επισκεφθούν την έκθεση “ΟΙΚΟΔΟΜΗ 2022” (εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, 14-16 Οκτωβρίου) αναζητώντας λύσεις και καινοτόμες ιδέες.

Σκοπός τους η συνεργασία με ελληνικές εταιρείες που έχουν την τεχνογνωσία για να
αναλάβουν τον σχεδιασμό, την παροχή υλικών και συστημάτων, καθώς και την υλοποίηση κάθε είδους project.

Η έκθεση “ΟΙΚΟΔΟΜΗ 2022”, επιβεβαιώνοντας τον διεθνή χαρακτήρα της και τον ρόλο της ως ιδανική πλατφόρμα για την ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενισχύει την προοπτική της εξωστρέφειας διευρύνοντας το Πρόγραμμα Φιλοξενίας Ξένων Αγοραστών (Hosted Buyers Programme).

Μέσω αυτού θα φιλοξενηθούν στελέχη κατασκευαστικών εταιριών και ενδιαφερόμενοι επενδυτές από τουλάχιστον 21 χώρες της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της ανατολικής Μεσογείου.

Έτσι, ο ελληνικός κατασκευαστικός κλάδος θα έχει την ευκαιρία να κάνει την είσοδο του σε νέες αγορές και να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.

Πηγή: thetoc.gr

Απάντηση