Ο Covid 19 πλήττει το αλουμίνιο – Διάσκεψη της Ευρωπαϊκής Ε.Α.Α.

Covid-19

Ο Covid 19 χτύπησε και έναν από τους ισχυρότερους βιομηχανικούς κλάδους της χώρας, την Βιομηχανία Αλουμινίου, με τις προβλέψεις να μιλάνε για μειώσεις πωλήσεων, στις εξαγωγικές μονάδες, ως και 40%, την ώρα που η Κίνα αναρρώνει από την πανδημία και ξαναμπαίνει στην παγκόσμια αγορά.


Η χρονιά που άνοιξε θετικά, θα σημαδευτεί από αρνητικές επιπτώσεις ενώ το δυσκολότερο κομμάτι της κρίσης που προκαλεί η πανδημία, θα εκδηλωθεί στο δίμηνο Απριλίου – Μαΐου.

Σήμερα, με τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των 45 μελών της Ομάδας Διέλασης ( Εxtrusinon) της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αλουμινίου, της European Aluminium Association, εξετάσθηκαν προβλήματα που αντιμετωπίζει η μεγάλη αυτή Ευρωπαϊκή Βιομηχανία και συγκεκριμένα η Ομάδα των Διελαστών, σε περιβάλλον Covid 19, με κλειστές τις αγορές συγκεκριμένων χωρών και συγκεκριμένα της Ιταλίας και της Ισπανίας, την μείωση στη μεταποιητική δραστηριότητα αλλά και στις κατασκευές, όπως και τα εμπόδια που υψώνονται στις μεταφορές.

Μεγάλο πρόβλημα στις μεταφορές

Για την Ελλάδα, που βρίσκεται γεωγραφικά στο νότιο άκρο της Ευρώπης, τα προβλήματα εντείνονται λόγω της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης στη μεταφορά προϊόντων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ μεγάλη βιομηχανία παραγωγής προϊόντων διέλασης, προκειμένου να ανταποκριθεί σε παραγγελία από την Βρετανία, εξετάζει την αποστολή δια θαλάσσης, από τη Θεσσαλονίκη στον Πειραιά, από εκεί στη Μάλτα, με τελική παράδοση σε βρετανικό λιμάνι.

Οι αποστολές φορτίων σε Ιταλία και Ισπανία, έχουν σταματήσει, όπως πληροφορείται το GRTimes.gr, ενώ με δυσκολία βρίσκονται μεταφορείς διαθέσιμοι για τη μεταφορά προϊόντων σε χώρες όπως η Βρετανία και η Νορβηγία.

Φορτίο με κατεύθυνση την Ουγγαρία, λόγω των αυστηροποιημένων διαδικασιών στα σύνορα και τις τεράστιες ουρές σε κάθε μεθοριακό σταθμό, έκανε τρεις ημέρες για να φτάσει στον προορισμό του. Όλοι, ακόμη και οι κράτες – μέλη, ξαναθυμήθηκαν τα σύνορα, δυσχεραίνοντας ως και τις μετακινήσεις των transit φορτηγών.

Για την ελληνική βιομηχανία που δεν βρίσκεται στο κέντρο αλλά στο άκρο της Ε.Ε., το θέμα των μεταφορών, που συνεπάγεται μεγάλες επιβαρύνσεις σε χρόνους και κόστους, είναι ιδιαίτερης σημασίας και συζητήθηκε στη σημερινή τηλεδιάσκεψη των ‘45’ Διελαστών της Ε.Α.Α.

Επίσης, στα ζητήματα που τέθηκαν στο Τραπέζι, ήταν οι αναμενόμενες αρνητικές επιπτώσεις από τις επιπτώσεις που έχει ο Covid 19 στην βιομηχανία – ειδικά και συνολικά- όπως και στον κλάδο των κατασκευών.

Η Κίνα ξαναμπαίνει στο παιχνίδι

Επόμενο ήταν η συζήτηση να περιστραφεί στην επιστροφή της Κίνας, στην παγκόσμια αγορά καθώς η συγκεκριμένη ασιατική υπερδύναμη είναι δεύτερη σε παραγωγή βωξίτη στον κόσμο και πρώτη στην παραγωγή αλουμίνας.

Για την ελληνική βιομηχανία αλουμινίου, που πραγματοποιεί ετησίως εξαγωγές της τάξης των 2 δις. ευρώ ( στοιχεία 2018), αλλά και την εθνική οικονομία της χώρας μας, το πλήγμα μπορεί να είναι σοβαρό εάν δεν ληφθούν μέτρα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να διευκολυνθεί η διακίνηση εμπορευμάτων.

Βεβαίως, όπως επισημάνθηκε και κατά τη διάσκεψη της Ε.Α.Α., το μείζον είναι να υπάρξει μία συμφωνία, σε Κοινοτικό Επίπεδο, για την πολιτική που θα ακολουθεί για την στήριξη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και οικονομίας συνολικά.

Οι εκτιμήσεις δείχνουν μία σύντομης διάρκειας αλλά ισχυρής κρίσης, που πιθανώς θα κρατήσει για δύο- τρεις μήνες. Το ζητούμενο λοιπόν είναι, όπως υποστηρίχθηκε, να χρηματοδοτηθεί από τα κράτη το εισόδημα που θα χαθεί, για να μπορέσει να επανέλθει χωρίς μεγάλες απώλειες, η οικονομική δραστηριότητα. Για το σκοπό αυτό, η Ε.Ε. θα πρέπει να καταλήξει σε μία τακτική δραστικής στήριξης της οικονομίας, ενεργοποιώντας τα εργαλεία της νομισματικής πολιτικής που μπορεί να χρησιμοποιήσει.

Σημειώνεται ότι εχθές πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη των Βιομηχανιών Έλασης και αύριο θα πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη των Βιομηχανιών που δραστηριοποιούνται στην ανακύκλωση.

Πηγή: grtimes.gr

Απάντηση