Μηνάς Δεμερτζής – Εμπορικός Διευθυντής Europa: 40 και πλέον χρόνια…Ιστορία, Πρωτοπορία, Αξίες!

Δεμερτζής Europa

Μέσα σ’ ένα ακόμη έτος σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικονομία η εταιρεία Europa Profil Αλουμίνιο Α.Β.Ε. συνεχίζει και συμπληρώνει μια αδιάσπαστη αλυσίδα από θετικές επιδόσεις.


Για τον κο Μηνά Δεμερτζή, εμπορικό διευθυντή της Europa, «οι κινήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα ήταν στη σωστή κατεύθυνση, ενώ η ανάπτυξη της εταιρείας είναι χτισμένη σε σωστές και στέρεες βάσεις».

Έχοντας συμπληρώσει 40 και πλέον χρόνια η εταιρεία με μία ισχυρή παρουσία στο χώρο του αλουμινίου, επιμένει και στηρίζει την ελληνική οικονομία, ενώ παράλληλα μεταφέρει αίσθημα αυτοπεποίθησης για το πώς οι κρίσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν.

Η Europa συμπλήρωσε 4 δεκαετίες συνεχούς και επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά. Πείτε μας κάποιον/ κάποιους από τους τρόπους που αποφάσισε η εταιρεία να τα γιορτάσει;

Πρόσφατα, η εταιρεία συμπλήρωσε 40 και πλέον χρόνια από την ίδρυσή της. Αποστολή και στόχος της Europa Profil Αλουμίνιο Α.Β.Ε. είναι όλα αυτά τα χρόνια να αποτελεί έναν υψηλής αξίας συνεργάτη για τους πελάτες της παρέχοντας υψηλού επιπέδου ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα αλουμινίου, επαγγελματική υποστήριξη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση, εκπληρώνοντας παράλληλα τις δεσμεύσεις της απέναντι στην κοινωνία, τα στελέχη και το περιβάλλον.

Αυτό το γεγονός της συμπλήρωσης 40 και πλέον χρόνων αποφασίσαμε να το γιορτάσουμε, υποδεχόμενοι το εμπορικό μας δίκτυο και τους συνεργάτες κατασκευαστές στο εργοστάσιο. Οι εκδηλώσεις που ονομάζονται Open Days υποδηλώνουν ακριβώς την σχέση και τη διαφοροποίηση που έχει πλέον η εταιρεία, καθώς είναι περισσότερο «ανοιχτή» στο δίκτυό της, στηρίζοντας το με πρόσθετες ενέργειες όπου αυτό απαιτείται.

Μέσα σ’ ένα ακόμη έτος σκληρής δοκιμασίας για την ελληνική οικονομία, πώς κινήθηκε η εταιρεία Europa Profil Αλουμίνιο και ποια τα οικονομικά αποτελέσματα το διάστημα 2016-17;

Το 2016 ήταν ακόμη μία ιδιαίτερη χρονιά για την ελληνική οικονομία γενικότερα. Η επιβολή των capital controls το 2015 και ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πορεία της οικονομίας γενικότερα, αλλά και η πολιτική και γενικότερη αβεβαιότητα του 2015 επηρέασαν αντίστοιχα και το 2016. Λόγω των συγκροτημένων προσπαθειών και του σωστού σχεδιασμού, προσαρμοστήκαμε επιτυχώς στις τρέχουσες συνθήκες και παρά τις δυσκολίες τα αποτελέσματα στο σύνολο της χρονιάς ήταν θετικά.

Η θετική πορεία συνεχίστηκε και το πρώτο 3μηνο του 2017, παρά τις αυξανόμενες δυσκολίες και τα πρόσθετα βάρη, όπως το συνεχιζόμενο «θρίλερ» του κλεισίματος της αξιολόγησης καθώς και η άκαιρη ανακοίνωση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» – το οποίο, παρεμπιπτόντως φαίνεται να προχωράει με βάση τις τελευταίες εξαγγελίες – που έχει προκαλέσει μεγάλη αναβλητικότητα σε όλη την αγορά, επηρεάζοντας μοιραία το σύνολο του κλάδου του αλουμινίου.

Παρ’ όλους τους εξωτερικούς παράγοντες, η παραδοσιακά υγιής οικονομική κατάσταση της εταιρείας μας (οικονομική ευρωστία, κερδοφορία, φερεγγυότητα, μηδενικός δανεισμός, ισχυρά αποθεματικά) ενισχύθηκε έτι περαιτέρω, καθιστώντας την ακόμα δυνατότερη στην αγορά. Αυτό, σε αντίθεση πλέον με το σύνολο του ανταγωνισμού που κινήθηκε με σαφώς μικρότερους δείκτες, αποδεικνύουν ότι οι κινήσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα ήταν στη σωστή κατεύθυνση, ενώ η ανάπτυξη της εταιρείας είναι χτισμένη σε σωστές και στέρεες βάσεις.

Ειδικά στα αρχιτεκτονικά συστήματα, στα προϊόντα δηλαδή που έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία, τα μεγέθη που επιτεύχθηκαν μας κατατάσσουν αναμφισβήτητα στους ηγέτες της αγοράς. Τέλος, σε επίπεδο εμπορικής στρατηγικής, η εταιρεία, επιδεικνύοντας συναίσθηση της πραγματικότητας και των ευκαιριών, σχεδιάζει και υλοποιεί συστηματικά την ανάπτυξή της σε περιοχές της χώρας όπου η παρουσία της υπολείπεται του συνολικού μεριδίου αγοράς της.

Που πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η καλή πορεία, παρά τις αντικειμενικά δύσκολες συνθήκες; Ποιες αρχές την διέπουν; Ποιο είναι το «μυστικό» της Europa;

Δεν υπάρχει κάποιο «μυστικό» ή μαγική συνταγή. Οι στρατηγικές κινήσεις που έχουν γίνει σε επίπεδο εταιρείας συνολικότερα, η ευελιξία, η αυστηρή και προσαρμοσμένη εμπορική πολιτική καθώς και άλλες ενέργειες αποδίδουν και συνεχίζουν να αποδίδουν.

Η εταιρεία συνεχίζει και επενδύει τόσο σε εξοπλισμό, διασφαλίζοντας την ποιότητα που είναι διαχρονικά συνυφασμένη με το όνομα Europa, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον τελευταίο χρόνο το ανθρώπινο δυναμικό έχει ενισχυθεί με πάνω από 50 νέα άτομα, τόσο σε παραγωγικά τμήματα όσο και στο τμήμα πωλήσεων.

Παράλληλα, η εταιρεία υλοποιεί στρατηγικές κινήσεις σε όλα τα μέτωπα. Η προϊοντική γκάμα που αποτελεί κύριο όπλο στη φαρέτρα της εμπορικής διεύθυνσης και των τμημάτων πωλήσεων, ενισχύεται διαρκώς.

Η εταιρία διαβάζει τις τάσεις της αγοράς, δίνει λύσεις, ενισχύει τα προϊόντα της. Συνεχίζοντας την ανάπτυξή της και συγκεράζοντας τις ανάγκες της ελληνικής αλλά και της διεθνούς αγοράς, μόνο μέσα στη φετινή χρονιά, αναμένεται να γίνουν λανσαρίσματα τουλάχιστον 4 νέων προϊόντων που έρχονται να δώσουν περαιτέρω ώθηση.

Τα αρχιτεκτονικά αυτά συστήματα απευθύνονται σε διαφορετικές τρέχουσες ανάγκες, διευρύνοντας το πελατολόγιο στο οποίο στοχεύουν τόσο το εμπορικό δίκτυο όσο και οι συνεργάτες κατασκευαστές της εταιρίας. Αφενός λανσάρονται συστήματα που καλύπτουν πλήρως τις σύγχρονες ενεργειακές απαιτήσεις σε ανταγωνιστικές τιμές, αφετέρου κάποια άλλα νέα συστήματα είναι προσαρμοσμένα στις τρέχουσες οικονομικές απαιτήσεις.

Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στην ανάπτυξη και περαιτέρω ανάδειξη των περιφερειακών προϊόντων, όπως ρολά, σήτες και εξαρτήματα. Προτάσσοντας μια πλήρη προϊόντική γκάμα, ανώτερης ποιότητας, σε ανταγωνιστικές τιμές που είναι προσαρμοσμένες στις τρέχουσες οικονομικές απαιτήσεις των καταναλωτών σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, η Europa έχει τοποθετηθεί δυναμικά στην αγορά και έχει καταλάβει το χώρο που της αναλογεί.

Εκτός αυτού, η Europa όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης επενδύει διαρκώς και στο κομμάτι της προώθησης με διαφημιστικές καμπάνιες και στοχευμένες ενέργειες στήριξης του εμπορικού της δικτύου, ενώ ταυτόχρονα είναι δίπλα στο πλευρό του συνεργάτη κατασκευαστή.

Ειδικότερα όσον αφορά στο εμπορικό δίκτυο, σύσσωμη η ομάδα στελεχών της εταιρείας βρίσκεται καθημερινά στο «πεδίο μάχης», για να δώσει λύσεις, να αξιοποιήσει ευκαιρίες και να στηρίξει τους συνεργάτες που βρίσκονται δίπλα της – από το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, την εμπορική διεύθυνση έως και τους τεχνικούς πωλήσεων και τους πωλητές. Έχει δοθεί έμφαση στην στήριξη του κατεξοχήν υγιούς εμπορικού δικτύου που διαθέτει κατ’ αποκλειστικότητα το σύνολο των προϊόντων της, στρατηγική που είναι άρρηκτα δεμένη και συνοψίζεται στο moto «ΟΛΑ EUROPA».

Ποιες είναι οι κινήσεις και οι προτεραιότητες που ακολουθεί σήμερα και στο άμεσο μέλλον η βιομηχανία Europa;

Το οικονομικό περιβάλλον στη χώρα παραμένει δύσκολο και αβέβαιο. Ο κλάδος της οικοδομής έχει πληγεί και συνεχίζει να βαίνει μειούμενος. Η αβεβαιότητα σε πολιτικό επίπεδο επηρεάζει σίγουρα τη γενικότερη πορεία. Από την πλευρά μας εξακολουθούμε να παραμένουμε συγκρατημένα αισιόδοξοι.

Έχουμε εκπονήσει στρατηγικό σχεδιασμό – με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων, ανεξαρτήτως θέσης στην εταιρία – και κινούμαστε βάσει αυτού. Η στρατηγική για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνει κινήσεις σαν αυτές που προαναφέρθηκαν (νέα προϊόντα, προωθητικές ενέργειες, στήριξη υγιούς και βιώσιμου εμπορικού δικτύου, εστίαση σε περιοχές αυξημένου ενδιαφέροντος και άλλες) και με τις συντονισμένες προσπάθειες όλων θα είμαστε εντός στόχων και προγραμματισμών, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου για τη χώρα συνολικότερα.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, το γεγονός ότι η Europa επιμένει και στηρίζει την ελληνική οικονομία διατηρώντας το σύνολο της παραγωγικής δραστηριότητας της εταιρείας στα Οινόφυτα Βοιωτίας, απ’ όπου τα προϊόντα διατίθενται είτε στην εγχώρια είτε στην παγκόσμια αγορά.

Μάλιστα ως Europa αναδεικνύουμε το γεγονός αυτό μέσω μίας  επιμέρους καμπάνιας. Επιπροσθέτως ενισχύεται συνεχώς ο εξωστρεφής προσανατολισμός της εταιρίας.

Η Europa συνεχίζει να αναπτύσσει περαιτέρω το τμήμα εξαγωγών της και την δραστηριότητά της στις ξένες αγορές δίνοντας έμφαση κυρίως στο προφίλ αρχιτεκτονικών συστημάτων, όσο και σε εξαγωγές βιομηχανικού προφίλ, δραστηριότητα που αποτελεί προστιθέμενη αξία τόσο για την επιχείρηση όσο και για την ελληνική οικονομία στο σύνολο της. Είναι άλλωστε γνωστό ότι τα προϊόντα αλουμινίου και τα παράγωγα του βρίσκονται εντός των κορυφαίων εξαγώγιμων προϊόντων της χώρας μας από άποψη αξίας και συνεισφέρουν τα μέγιστα το εμπορικό ισοζύγιο.

Μιλήστε μας επίσης και για τα νέα καινοτόμα προϊόντα Europa.

Στα πλαίσια του εορτασμού των 40 και πλέον χρόνων από την ίδρυσή της από τον αείμνηστο Λιμπαρίτ Τ. Τζιρακιάν, η Europa, επιμένοντας διαχρονικά στον σχεδιασμό και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων της υψηλότερης ποιότητας και προδιαγραφών, έχει ήδη λανσάρει στην αγορά επετειακές σειρές αρχιτεκτονικών συστημάτων. 

Οι σειρές αυτές προστέθηκαν στη γκάμα των καθιερωμένων αρχιτεκτονικών συστημάτων της εταιρίας, αναδεικνύοντας τον επετειακό χαρακτήρα των 40 χρόνων, το οποίο σηματοδοτείται από τη χρήση του λογότυπου 40 years Anniversary Series. Ο επετειακός χαρακτήρας αποτυπώνεται και στις ονομασίες των σειρών με το διακριτικό Α40, με το Α να παραπέμπει στο Anniversary. Οι σειρές αυτές εντάσσονται ξεχωριστά στην κατηγορία των υβριδικών σειρών με το αναγνωρίσιμο λογότυπο Hybrid.

Συνοδεύονται από το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τυπολογίας κάθε σειράς (SI, SL, HS κ.λπ.). Οι επετειακές σειρές των 40 χρόνων χαρακτηρίζονται από σύγχρονο σχεδιασμό, ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις και πιστοποιήσεις, σφραγίζοντας ιδανικά την μετάβαση της εταιρίας σε μία νέα δεκαετία, ενισχύοντας την υψηλή υπεροχή και ποιότητα που είναι συνυφασμένα με το όνομα Europa.

Ήδη από πέρσι έχει κυκλοφορήσει η ανοιγόμενη, αναβαθμισμένη σειρά υψηλών θερμομονωτικών επιδόσεων Europa Hybrid A40 SI/HS με τα σχόλια των συνεργατών κατασκευαστών, των μηχανικών και των τελικών καταναλωτών να είναι ιδιαίτερα θετικά τόσο σε στοιχεία τεχνικότητας όσο και επιδόσεων και εφαρμογών.

Για το άμεσο, προσεχές διάστημα έχει προγραμματιστεί το λανσάρισμα της Europa Hybrid A40 SL που αποτελεί το αντίστοιχο συρόμενο σύστημα των επετειακών σειρών, με ανώτερους συντελεστές θερμομόνωσης και πιστοποιήσεις από αναγνωρισμένα διεθνή ινστιτούτα. Ένα νέο σύστημα στο οποίο αναμένεται η αγορά να αντιδράσει πολύ θετικά.

Η ποιότητα των προϊόντων έχει τον πιο σημαντικό ρόλο. Μιλήστε μας για τις ενέργειες που κάνει η εταιρεία σχετικά με τις δοκιμές και τις πιστοποιήσεις.

Το θέμα της ποιότητας είναι ζωτικής σημασίας για όλους εμάς στην Europa. Αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες στους οποίους έχει στηριχθεί και αναπτυχθεί με επιτυχία η εταιρία όλα αυτά τα χρόνια.

Τα συστήματα της εταιρίας συνεχίζουν και εξελίσσονται καθ’ όλη την διάρκεια των ετών και όχι μόνο κατά την αρχική φάση σχεδιασμού και διάθεσης. Η εταιρία μας προχώρησε εδώ και αρκετό καιρό στη σημαντική επένδυση της αγοράς θαλάμου δοκιμών του παλιού Εκανάλ, που αποτελεί βασικό εργαλείο εξέλιξης και δοκιμών των συστημάτων.

Παράλληλα, τα αρχιτεκτονικά συστήματα αλουμινίου Europa έχουν ήδη πιστοποιηθεί με υψηλές επιδόσεις σε σημαντικά εργαστήρια του εξωτερικού, ξεφεύγοντας από τα όρια της Ευρώπης. Οι πιστοποιήσεις αυτές δίνουν την δυνατότητα στους συνεργάτες μας να προσεγγίζουν ιδιαίτερα απαιτητικές αγορές και εκτός Ελλάδος, ενώ παράλληλα να πληρούν αξιόπιστα τις επερχόμενες προϋποθέσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Μην ξεχνάμε ότι το περιβάλλον και οι απαιτήσεις σε επίπεδο θερμομόνωσης και ασφάλειας διαρκώς αλλάζουν και αναβαθμίζονται. Έννοιες όπως σχεδόν μηδενική ενεργειακή κατανάλωση και αειφορία δεν αποτελούν κάτι ουτοπικό αλλά είναι προ των πυλών! Ως εταιρία έχοντας προβλέψει το μέλλον, δίνουμε λύσεις στα σύγχρονα και τα μελλούμενα ζητήματα της αγοράς.

Print Friendly, PDF & Email

Απάντηση