Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΤΕΜ, κ. Λάμπρος Γιαννούχος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό «Forbes», μίλησε για τους στόχους και το όραμα της εταιρείας, τις εκτεταμένες επενδύσεις που διαχρονικά πραγματοποιεί αλλά και για το οικονομικό περιβάλλον της Ελληνικής αγοράς στη διάρκεια της πανδημίας.
Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο Γενικός Διευθυντής της ΕΤΕΜ, κ. Λάμπρος Γιαννούχος.
1. Πώς κινήθηκε η ΕΤΕΜ το 2020 και ποιοι είναι οι στόχοι και το όραμά της για το επόμενο διάστημα;
Το 2020 υπήρξε για την ΕΤΕΜ ένα σημείο καμπής στην πολύχρονη διαδρομή της. Ουσιαστικά η εταιρεία μετασχηματίστηκε ολοκληρωτικά, παραγωγικά και εμπορικά, σε όλο το εύρος της. Από τις θυγατρικές των Βαλκανίων μέχρι την παραγωγική βάση της, η εταιρεία άλλαξε τη φιλοσοφία της προκειμένου να αναδειχθεί σε ένα κυρίαρχο παίκτη στην αγορά, όπως άλλωστε επιβάλλει η φήμη και η ιστορία της.
Οι στόχοι της εταιρείας για το επόμενο διάστημα απλώνονται σε όλες τις λειτουργίες από την σχεδίαση των προϊόντων, στην παραγωγή, την εφοδιαστική αλυσίδα και όλα τα στάδια προσθήκης αξίας ώστε να υπάρξει συνολική βελτίωση στους επιμέρους δείκτες και τελικά στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου.
Στόχος της ΕΤΕΜ ήταν και παραμένει η εδραίωση της ως αξιόπιστου προμηθευτή αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου στο ευρύ κοινό, διατηρώντας την υψηλή της θέση στην εκτίμηση σε όλο το φάσμα του πελατολογίου της.
2. Ως παραγωγική βιομηχανία, υλοποιείτε διαχρονικά εκτεταμένες επενδύσεις και πρόσφατα ολοκληρώσατε έναν ακόμη επενδυτικό κύκλο. Ποιες επενδύσεις σχεδιάζετε για το επόμενο διάστημα και που θα επικεντρωθείτε;
Βιομηχανία που δεν επενδύει, δεν είναι βιομηχανία, λένε οι παλιοί βιομήχανοι. Σήμερα, στον 21ο αιώνα που οι τεχνολογικές εξελίξεις τρέχουν με ρυθμό που παλιότερα φάνταζε απίθανος, η επιλογή των επενδύσεων είναι ίσως η δυσκολότερη απόφαση που πρέπει να λάβει η διοίκηση μιας μεταποιητικής βιομηχανίας.
Χωρίς να ακροβατούμε σε περιττά ρίσκα, το αμέσως επόμενο διάστημα φαίνεται να είναι απαραίτητη η επέκταση της παραγωγικής δυναμικότητας καθώς από όλες τις αγορές λαμβάνουμε το μήνυμα ότι η ζήτηση είναι αυξημένη και θα είναι ακόμη μεγαλύτερη στο μέλλον.
Η ΕΤΕΜ ενισχύει την παρουσία της «όπου υπάρχει ανάγκη για προϊόντα και λύσεις υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών». Αυτονόητα, η Ελληνική αγορά, ο Έλληνας κατασκευαστής και αρχιτέκτονας, αποτελούν εφαλτήριο για το άλμα προόδου που θέλουμε και μπορούμε να κάνουμε.
Πέρα από τα ποσοτικά μεγέθη, η ποιότητα είναι ένα θέμα που απασχολεί σημαντικά και ένας αριθμός παρεμβάσεων στην διαρκή βελτίωση των παραμέτρων ποιότητας είναι δρομολογημένος. Επίσης, σημαντικά ποσά θα διατεθούν στην βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων της ΕΤΕΜ στην παραγωγική μονάδα της Μαγούλας.
Ήδη μπορούμε να ανακοινώσουμε την ένταξή μας στο EPD (Environmental Product Declarations) όπου μετριέται η συνολική περιβαλλοντική επίδοση μας και καταδεικνύεται η υπεροχή μας έναντι της πλειοψηφίας του κλάδου, τουλάχιστον εντός συνόρων.
3. Σας έχει επηρεάσει η κρίση του COVID-19; Ποια είναι η εικόνα του κλάδου και πώς βλέπετε το οικονομικό περιβάλλον της ελληνικής αγοράς;
Η κρίση COVID έχει συμπέσει χρονικά με άλλες κρίσιμες αλλαγές στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Εύλογα ένα γεγονός με την έκταση, τη διάρκεια και τη σοβαρότητα της πανδημίας έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά, όμως για εταιρείες όπως η δική μας είναι μια ευκαιρία να αποδείξουμε ότι η πλήρης εξάρτηση για την βιομηχανική παραγωγή από τις «φθηνές» οικονομίες έχει τεράστιο ρίσκο.
Αυτό στο επίπεδο όλης της Ε.Ε και όχι μόνο σε κλάδους ή χώρες. Είναι ευκαιρία να δείξει η Ευρωπαϊκή βιομηχανία αλλά και να καταλάβουν οι Ευρωπαίοι «καταναλωτές» ότι βιώσιμη ανάπτυξη δεν γίνεται χωρίς να συνυπάρχουν όλες οι δραστηριότητες στον ίδιο οικονομικό χώρο.
Το οικονομικό περιβάλλον της ελληνικής αγοράς είναι το καλύτερο των τελευταίων ετών σε όρους διαθέσιμου χρήματος. Ο αγώνας πρέπει να γίνει στην αξιοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων για παραγωγικές επενδύσεις.
Είναι ήδη εμφανή τα σημάδια της διολίσθησης σε τακτικές επίπλαστης ευμάρειας που αν αφεθούν να επικρατήσουν θα ανακόψουν όποια προσπάθεια ανάκαμψης.
4. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να υλοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις στην ελληνική αγορά, με κορυφαία την εμβληματική επένδυση στο Ελληνικό. Πως εκτιμάτε ότι θα επηρεάσουν αυτές οι μεγάλες επενδύσεις τον κλάδο του αλουμινίου;
Η κατανάλωση των προϊόντων μας per se στα μεγάλα έργα είναι προφανώς η κύρια επιδίωξή μας, χωρίς όμως να μας αφήνει αδιάφορους η αύξηση της ζήτησης για τα προϊόντα μας σαν επακόλουθο της ανάπτυξης συνολικά.
Η επιλογή του αλουμινίου στα μεγάλα έργα ενισχύει την εικόνα του υλικού που παράγουμε συνολικά. Τα μεγάλα έργα επιλέγουν λύσεις από προφίλ αλουμινίου γιατί με τον τρόπο αυτό βελτιώνουν σημαντικά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα στην διάρκεια της κατασκευής, της χρήσης αλλά και μετά το τέλος του χρόνου ζωής τους.
5. Ο κλάδος του Αλουμινίου είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ΕΤΕΜ και πως απαντά στις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς;
Η ανταγωνιστικότητα του κλάδου μας αναλύεται σε δύο παραμέτρους: η πρώτη είναι η υψηλή ποιότητα των ελληνικών εταιρειών που απαρτίζουν τον κλάδο και δημιουργούν μια κοιτίδα αριστείας μέσα στην οποία η ΕΤΕΜ αξίζει μια ηγετική θέση. Η δεύτερη είναι η διεθνής ανταγωνιστική παρουσία, όπου αξιολογούνται με άλλο τρόπο οι επιδόσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών μας έναντι του «παραδοσιακού» επιχειρηματικού μοντέλου στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Στόχος της ΕΤΕΜ ήταν και παραμένει η εδραίωσή της ως αξιόπιστου προμηθευτή αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου στο ευρύ κοινό, διατηρώντας την υψηλή της θέση στην εκτίμηση σε όλο το φάσμα του πελατολογίου της.
Στην Ελλάδα η ΕΤΕΜ προσφέρει όλες τις λύσεις που μπορεί να χρειαστεί και ο πιο απαιτητικός σχεδιαστής ή χρήστης προφίλ αλουμινίου. Η εμπειρία μας από έργα υψηλών προδιαγραφών στο παρελθόν μας δίνει σιγουριά για κάθε πιθανό έργο στο μέλλον. Για τις περιπτώσεις που οι απαιτήσεις γίνουν ακόμα μεγαλύτερες, η ΕΤΕΜ παρακολουθεί και συνδράμει ενεργά με λύσεις, για αυτό μπορείτε να είστε σίγουροι.
6. Σε ποιες αγορές σκοπεύετε να εντείνετε την παρουσία σας στο μέλλον;
Στο σύγχρονο περιβάλλον οι αγορές έχουν πάψει να ορίζονται αποκλειστικά γεωγραφικά και πλέον κυρίαρχο χαρακτηριστικό τους είναι οι απαιτήσεις ενός έργου, όπου και αν βρίσκεται αυτό.
Η ΕΤΕΜ μπορεί να φτάσει παντού, όπου υπάρχουν συνειδητοποιημένοι χρήστες που ζητούν αξία και περιβαλλοντική επίδοση στα κτίρια τους. Στην πραγματικότητα, η ΕΤΕΜ ενισχύει την παρουσία της «όπου υπάρχει ανάγκη για προϊόντα και λύσεις υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών».
Αυτονόητα, η Ελληνική αγορά, ο Έλληνας κατασκευαστής και αρχιτέκτονας, αποτελούν εφαλτήριο για το άλμα προόδου που θέλουμε και μπορούμε να κάνουμε.