Γεώργιος Μυλωνάς – Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ALUMIL: Ξανακάναμε αυτό που από την αρχή έκανε την ALUMIL μια «μεγάλη» εταιρεία. Και το πετύχαμε!

«Η ALUMIL ετοιμάζει για το 2017 αρκετές επενδύσεις…» , όπως δηλώνει ο κ. Γεώργιος Μυλωνάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, στοχεύει στην περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, αλλά και στη διατήρηση της ηγετικής θέσης της. Ανήσυχο πνεύμα με επιχειρηματικό δαιμόνιο ο κ. Μυλωνάς δημιούργησε έναν Όμιλο που έχει στο DNA του την εξωστρέφεια, βαθιά γνώση του αντικειμένου και καινοτόμες λύσεις που «ταξιδεύουν» στα πέρατα της γης.

Ο Όμιλος ALUMIL έχει καταφέρει να εδραιωθεί τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια αγορά αλουμινίου. Κύριε Μυλωνά θα θέλαμε να μας πείτε λίγα λόγια γι’αυτήν την επιτυχημένη πορεία.

H ALUMIL γεννήθηκε και ανδρώθηκε ως εταιρεία ανάπτυξης και παραγωγής αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου από το 1989. Αρχικά φυσικά προσφέροντας νέα προϊόντα στην Ελληνική Αγορά και σχεδόν ταυτόχρονα και στις νέο-αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η φρεσκάδα της εταιρείας τόσο ως προς τα προϊόντα όσο και ως προς την εμπορική πολιτική της έτυχε μεγάλης αποδοχής, και έτσι το μόνο πρόβλημά της ήταν να υποστηρίξει την ανάπτυξή της τόσο παραγωγικά όσο και οργανωτικά.

Η είσοδός της στο Χρηματιστήριο το 1998 τη βοήθησε πολύ στην επενδυτική της εξάπλωση, αλλά κυρίως ήταν η αφορμή για να οργανωθεί σε επίπεδο Αμερικάνικης πολυεθνικής. Έτσι, το 2007 έφθασε να ελέγχει 11 εργοστάσια σε 6 χώρες και καμιά δεκαριά ξένες εμπορικές εταιρείες, με 2400 άτομα και περίπου 300 εκατ. ευρώ πωλήσεις.

Η παγκόσμια κρίση του 2008 τη βρήκε με ένα σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα 60 εκατ. ευρώ ενώ οι πωλήσεις της μειώθηκαν το 2014 στα 170 εκατ. ευρώ.

Η αντίδρασή της την περίοδο αυτή ήταν αμυντική σε κάποιες χώρες (και κυρίως στην Ελλάδα) με κλείσιμο εργοστασίων, μείωση προσωπικού, επανασχεδιασμό των λειτουργιών της με τη βοήθεια ξένων συμβούλων και αλλαγή στρατηγικής.

Αυτό όμως που ΔΕΝ κάναμε ήταν η συρρίκνωση της εμπορικής μας δομής και της έρευνας και ανάπτυξης. Μετά το 2012 ενισχύσαμε το εμπορικό μας δίκτυο στο εξωτερικό, το τμήμα πωλήσεων και μάρκετινγκ, και κυρίως το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης και αυτό παρά τις καταγεγραμμένες ζημίες της εταιρείας.

Επενδύσαμε πολλά χρήματα στην έρευνα της διεθνούς αγοράς και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, διεθνών προδιαγραφών, πολύ υψηλών απαιτήσεων με εξαιρετική υποστηρικτική οργάνωση, απλωθήκαμε στις πιο απαιτητικές αγορές και εκτεθήκαμε στον σκληρότερο ανταγωνισμό των μεγάλων πολυεθνικών του κλάδου των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου.

Ξανακάναμε αυτό που από την αρχή έκανε την ALUMIL μια «μεγάλη» εταιρεία. Και το πετύχαμε!

Ημεγάλη και συνεχιζόμενη κρίση στην ελληνική αγορά στο χώρο των κατασκευών, έχει επηρεάσει ιδιαίτερα και τον χώρο της διέλασης. Η ALUMIL ανταποκρίνεται σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες. Πως βιώνει η εταιρεία την κρίση; Επηρεάστηκε το επενδυτικό της πρόγραμμα;

Το πρόβλημα με την Ελληνική αγορά ήταν η κατά 95% συρρίκνωσή της, οι μεγάλες επισφάλειες, η έλλειψη χρηματοδότησης και η φτωχοποίηση της αγοράς. Η κρίση μάς στοίχισε πολύ γιατί μας βρήκε σε φάση μεγάλων επενδύσεων. Παρόλα αυτά μετά το 2014 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40 εκατ. ευρώ (2016), ενώ ενισχύθηκε η διεθνής δομή της εταιρείας με τη δημιουργία της ALUMIL INTERNATIONAL AG, με έδρα την Ελβετία, και η οποία, μετά την έγχυση νέων κεφαλαίων, πραγματοποίησε μεγάλες επενδύσεις σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ινδία, η Αυστραλία η Αίγυπτος, η Σερβία, το Ιράν και άλλες. Και έπεται δυναμική συνέχεια.

Ποιο είναι το «μυστικό» που κάνει τον Όμιλο να ανταποκρίνεται συνεχώς στις αυξανόμενες απαιτήσεις και να αναπτύσσεται δυναμικά παρά την παρατεταμένη ύφεση της Ελλάδας;

Οι άνθρωποί της, η βαθιά γνώση του αντικειμένου, η καινοτομία της, η ισχυρή οργανωτική δομή της, η εξωστρέφειά της που είναι στο DNA της, και το…. ταμείο της, που ανέρχεται στα 22 εκατ. ευρώ.

Το τελευταίο διάστημα ο Όμιλος δέχθηκε συκοφαντική επίθεση από ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα. Η καλύτερη «απάντηση» σε όλα αυτά είναι τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 6μήνου του 2016.

…και έπεται συνέχεια!

Στα τέλη του Ιουνίου άνοιξε τις πύλες του το νέο showroom της ALUMIL στη Θεσσαλονίκη και τον Νοέμβριο γίνονται και τα εγκαίνια στην Αθήνα. Πείτε μας λίγα λόγια για τους πληρέστερους εκθεσιακούς χώρους της Ελλάδας.

Οι πελάτες της ALUMIL δεν είναι πλέον μόνο οι έμποροί της και οι κατασκευαστές. Αρχιτέκτονες, Σύμβουλοι, Κατασκευαστικές εταιρείες, μεγάλοι διεθνείς κατασκευαστές έρχονται πλέον από όλο τον κόσμο, για να δουν τα νέα προηγμένα προϊόντα της εταιρείας, για τα οποία έχουν ήδη πάρει μια γεύση στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις, όπου η ALUMIL είναι παρούσα τα τελευταία χρόνια. Και έρχονται γιατί έχουν εντυπωσιασθεί από την καινοτομία της, την τεχνογνωσία της και την τεχνική της υποστήριξη. Αυτό έκανε απαραίτητη τη δημιουργία των εξαιρετικών εκθεσιακών χώρων, όπου αναδεικνύεται το επίπεδο της εταιρείας και προδιαγράφονται υπέροχα έργα σε όλο τον κόσμο. Ειδικά το 1100 τ.μ. εκθεσιακό κέντρο των Αθηνών είναι ένα πραγματικό στολίδι, όχι μόνο για την ALUMIL, αλλά και για τον κλάδο του αλουμινίου στην Ελλάδα.

Η ALUMIL παρά την κρίση επενδύει σημαντικά κεφάλαια σε εξοπλισμό, καινοτόμες ιδέες αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό. Μιλήστε μας για τους ανθρώπους που στελεχώνουν τον Όμιλο και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Η ALUMIL επένδυσε πάνω από ένα εκατ. ευρώ για το ερευνητικό της κέντρο και άλλα τόσα για εξοπλισμό και μηχανήματα για νέα υλικά, όπως τα ανθρακονήματα. Επίσης, ενίσχυσε τις υποδομές, την οργάνωση, και τα διαθέσιμα κεφάλαια στην ALUMIL ACADEMY, όπου με την υποστήριξη του τμήματος ανθρωπίνων πόρων γίνεται τεράστιο έργο τόσο στην εκπαίδευση των ανά τον κόσμο στελεχών της, όσο και των ξένων συνεργατών. Για το σκοπό αυτό η εταιρεία χρησιμοποιεί και τις καλύτερες εταιρείες συμβούλων του εξωτερικού. Γι’ αυτό και ο ανταγωνισμός αδυσώπητα και αναίσχυντα – πλην όμως ανεπιτυχώς – προσπαθεί να μας αποσπάσει στελέχη.

Ο κλάδος της οικοδομής έχει καταρρεύσει στη διάρκεια των τελευταίων ετών. Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η ελληνική αγορά του κουφώματος;

Δυστυχώς η φτώχεια φέρνει πτώση της κατανάλωσης, αλλά και του επιπέδου της αγοράς. Οι αθρόες και τις περισσότερες φορές παράνομες εισαγωγές συνθετικών κουφωμάτων, η έλλειψη ελέγχου της αγοράς, η τραγική έλλειψη προδιαγραφών, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, η έλλειψη ρευστού, ο φόβος των καταναλωτών, η έλλειψη επενδύσεων, η πολύ χαμηλή εξωστρέφεια, των εξαιρετικών κατά τα άλλα, αλουμινάδων δεν επιτρέπει προς το παρόν τον κλάδο των κουφωμάτων να ανακάμψει. Εύχομαι το επιτυχημένο και επανεμφανιζόμενο πρόγραμμα «εξοικονομώ
κατ’ οίκον» να δώσει το έναυσμα για αλλαγή του σκηνικού. Εκείνο του μπορεί να ανατρέψει πλήρως και μακροπρόθεσμα την κατάσταση είναι η δημιουργία ειδικού καθεστώτος για την ανάπτυξη της εξοχικής κατοικίας για ξένους.

Με σύνθημα «ΜΙΛΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» η ALUMIL «ταξιδεύει» και έχει δυναμική και ισχυρή παρουσία σε πολλές γωνιές του πλανήτη. Αυτό το διάστημα που εστιάζεται το επενδυτικό ενδιαφέρον του Ομίλου;

Η ALUMIL ετοιμάζει για το 2017 αρκετές επενδύσεις: τοποθέτηση πέμπτης γραμμής διέλασης στο Κιλκίς, νέα γραμμή διέλασης στο εργοστάσιο της στη Βοσνία, νέο εργοστάσιο με βαφείο και ανοδίωση στην Αίγυπτο, νέες αποθήκες στην Αυστραλία και Ινδία, αρκετά εταιρικά showroom στα πρότυπα της Ελλάδας (Τουρκία, Αίγυπτο, Κύπρο, Ινδία, Σερβία, Ιράν, Αυστραλία), ενώ ήδη έχει μετακομίσει σε πολύ μεγαλύτερες παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Νέα Υόρκη.

Βασικό συντελεστή στους ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης του Ομίλου αποτελεί η συνεχής επένδυση σε καινοτόμα και πιστοποιημένα προϊόντα. Ποιες είναι οι νέες καινοτόμες λύσεις που έχει δημιουργήσει η εταιρεία και διαθέτει στην αγορά;

Η ALUMIL στα πλαίσια του rebranding της εταιρείας, που εκφράζει τη νέα της δυναμική, έχει κατηγοριοποιήσει τα προϊόντα της σε τρεις οικογένειες:

ALUMIL COMFORT – συστήματα ανταγωνιστικού κόστους ευρείας κατανάλωσης

ALUMIL SMARTIA – συστήματα ανώτερης ποιότητας με σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά, με νέες κυκλοφορίες τα:
>> SMARTIA M9660: Θερμομονωτικό ανοιγόμενο ευρείας κατανάλωσης και όλες τις λύσεις για παράθυρα, μπαλκονόπορτες, αλλά και πόρτες εισόδου.
>> SMARTIA Μ14600: Νέας γενιάς Κρύο Συρόμενο με minimal σχεδιασμό και φύλλο πλάτους 35 χιλ., με μεγάλη ποικιλία τυπολογιών για εύκρατες και τροπικές χώρες.
>> SMARTIA Μ12500: Νέας γενιάς Κρύο Συρόμενο με minimal σχεδιασμό, της οικογένειας «PHOS», φύλλο πλάτους 45 χιλ., πατενταρισμένο επίπεδο οδηγό, πατενταρισμένο κλείδωμα με ειδικές κλειδαριές, με μεγάλη ποικιλία τυπολογιών για εύκρατες και τροπικές χώρες.
>> SMARTIA S440: Θερμομονωτικό συρόμενο με 44 χιλ. πλάτος φύλου, κυρίως για τις Ευρωπαϊκές αγορές, για κουφώματα με μεγάλα ανοίγματα και με Uw = 1,0.
>> SMARTIA S67: Θερμομονωτικό ανοιγόμενο ευρείας χρήσεως, μεσαίας-υψηλής κατηγορίας, για όλες τις αγορές, με πλάτος κάσας 67 χιλ. και εξαιρετικής σχέσης
τιμής-τεχνικών προδιαγραφών.

ALUMIL SUPREME – συστήματα με ιδιαίτερα υψηλά ενεργειακά χαρακτηριστικά και επίπεδα στεγάνωσης, με ιδιαίτερες τεχνικές λύσεις, minimal σχεδίαση, πολλές πατέντες, ηλεκτροκίνηση, πρωτοποριακά εξαρτήματα και άλλες καινοτομίες.
>> SUPREME S700 (με νέο φύλλο υψηλότερης θερμομόνωσης): Συρόμενο – Ανασηκούμενο βαρέος τύπου, με ακόμα μεγαλύτερη θερμομόνωση, ιδανικό για μεγάλα ανοίγματα.
>> SUPREME S650: “Κρυφό-Αόρατο» θερμομονωτικό συρόμενο της οικογένειας «PHOS» για υπερμεγέθη και βαριά κουφώματα, με επίπεδο οδηγό κύλισης επενδεδυμένο με μάρμαρο.
>> SUREME S650 e-motion: Ηλεκτροκίνητο SUPREME S650, σε όλα τα φύλλα
>> SUPREME S77: Θερμομονωτικό ανοιγόμενο υψηλών προδιαγραφών, με συμπληρωματικά προφίλ για όλες τις αγορές, καλύπτει τα νέα στάνταρντ των Ευρωπαϊκών αγορών, με πλάτος κάσας 77 χιλ. και 40 χιλ. πολυαμιδίων.
>> SUPREME S91: Κορυφαίο θερμομονωτικό ανοιγόμενο με προδιαγραφές και πιστοποίηση PASSIVE HOUSE, με πλάτος κάσας 91 χιλ. και πολυαμίδια 54 χιλ.
>> SUPREME SF85: Η νέα φυσούνα της ALUMIL, minimal σχεδίασης, βαρέος τύπου, πολύ υψηλής θερμομόνωσης (πολυαμίδια 40 χιλ.), υψηλής ασφαλείας, για ύψη μέχρι 4 μ., με κύλιση στο πάτωμα.
>> SD 77: Θερμομονωτική Πόρτα, όπως η SD 95 αλλά με πλάτος φύλλου 77 χιλ., υψηλής στεγάνωσης, με κολλητά πάνελ… και κάποια ακόμη που θα παρουσιασθούν στην έκθεση BAU 2017 στη Γερμανία.

Εντυπωσιακά έργα εντός και εκτός συνόρων με καινοτόμα συστήματα αλουμινίου ALUMIL. Αναλύστε μας τα πιο πρόσφατα έργα που «ντύθηκαν» με καινοτόμες λύσεις ALUMIL.

Αυτά είναι πάρα πολλά και όλα στο εξωτερικό (ΗΠΑ, Καναδά, Ελβετία, Αγγλία, Ντουμπάι). Κάποια έγιναν με τα νέα συστήματα της ALUMIL, ενώ άλλα έγιναν με προσαρμοσμένες, “tailor made” λύσεις των συστημάτων μας, βάσει ειδικών προδιαγραφών. Ξεχωρίζω το κτήριο της Google στη Νέα Υόρκη, όπου προτάθηκε σύστημα με Uw = 0.6, με ειδικό σχεδιασμό για τη σκίαση αλλά και αντανάκλαση στο εσωτερικό του εξωτερικού φωτός, καθώς και ειδική λύση για το πρόβλημα του πάγου στα εξωτερικά πτερύγια σκίασης. Το Viceroy στο Dubai, ένα τεράστιο ξενοδοχείο, με πρόσθετες αυτόνομες βίλλες, όπου χρησιμοποιήθηκαν πάρα πολλά συστήματα της ALUMIL, όπως το SUPREME S650 e-motion (με ηλεκτροκίνηση), Unitized πολυμορφικό υαλοπέτασμα, SUPREME S700 ανασηκούμενο-συρόμενο μεγάλων διαστάσεων κ.ά. Τα φουτουριστικά Floating Seahorse Villas στο Dubai, 22 τριώροφες βίλες, οι οποίες επιπλέουν ως πλοία στην θάλασσα, με την κύρια κρεβατοκάμαρα κάτω από τη θάλασσα με τζαμαρία, λειτουργώντας ως ενυδρείο, το ισόγειο σαλόνι με τεράστια περιμετρική βεράντα στο επίπεδο της θάλασσας, και τον διάφανο πάνω όροφο. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως η σειρά SUPREME S650 (θερμομονωτικό συρόμενο με κρυφό σκελετό της οικογένειας minimal συστημάτων «PHOS») με ειδικά ανοξείδωτα ράουλα και λοιπά εξαρτήματα, για το ιδιαίτερα σκληρό περιβάλλον μέσα στην θάλασσα και θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 50οC.

Η ALUMIL όλα τα χρόνια είναι κοντά στους κατασκευαστές με εκπαιδευτικές συναντήσεις, πιστοποιήσεις, ενέργειες που στοχεύουν στην τεχνογνωσία και εκπαίδευση των συνεργατών της. Ποιες είναι οι προγραμματισμένες ενέργειες στο επόμενο διάστημα;

Κατ’ αρχάς τα τεράστια και εντυπωσιακά showroom της εταιρείας έγιναν για να μπορούν να τα επισκέπτονται οι Έλληνες κατασκευαστές μαζί με τους πελάτες τους. Εκεί υπάρχουν αμφιθέατρα τεχνικών παρουσιάσεων και εκπαίδευσης καθώς και αίθουσες όπου οι κατασκευαστές μπορούν να συζητούν με τους πελάτες τους. Η ALUMIL ACADEMY έχει ετοιμάσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης «μεταπτυχιακού» επιπέδου, με ποικιλία τεχνικών και μη θεμάτων, που απευθύνονται σε έμπειρους κατασκευαστές και το οποίο φιλοδοξούμε να είναι μοναδικό, όχι μόνο για τα Ελληνικά δεδομένα, καθώς απευθύνεται σε κατασκευαστές απ’ όλο τον κόσμο. Επίσης, οργανώνεται η πιστοποίηση κατασκευαστών με κουφώματα κατασκευασμένα από τους ίδιους, καθώς και η εκπαίδευσή τους ώστε να μπορούμε να τους προωθούμε σε δουλειές του εξωτερικού.

Γεώργιος Μυλωνάς / Βιογραφικό:

• Γεννήθηκε το 1959 στις Σέρρες.
• Σπούδασε Μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης.
• Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές Επιχειρησιακής Έρευνας στο London School of Economics (MSc in Operational Research, L.S.E).
• Μιλάει Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και Ιταλικά.
• Είναι παντρεμένος και έχει τρία παιδιά.
• Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ALUMIL ΜΥΛΩΝΑΣ AE και του συνόλου των εταιρειών του Ομίλου στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.
• Διετέλεσε Πρόεδρος του Δ. Σ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Μέλος του Δ.Σ της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου και Αντιπρόεδρος του Δ.Σ του Συνδέσμου Βιομηχανιών Μεταποίησης Αλουμινίου.

Ο Γιώργος Μυλωνάς και η ALUMIL έχουν τιμηθεί με ιδιαίτερα σημαντικές διακρίσεις:
• Βραβεία ΕΒΕΑ(1999, 2001,2003,2004) για την εξαγωγική του δραστηριότητα, από τον διεθνούς φήμης οργανισμό «Growth Plus» με 8 βραβεύσεις για τις 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενες Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις,
Βραβείο ΚΟΥΡΟΣ(2000) και διάκριση από τον Οργανισμό Great Place to work Europe, για τις επιχειρήσεις με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ευρώπη για το 2004.
• Sales Excellence Awardsαπό το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος κατά το έτος 2007,από ICAP βραβεύτηκε ως TRUΕ LEADER για τις αποδόσεις και πρόοδο το 2010 και τέλος από την HELEXPO με βραβείο καλύτερης δημιουργίας περιπτέρου.
• Βραβείο “Made in Greece 2015” για Βιομηχανική Αριστεία.
• Βραβείο “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΞΙΑ 2015” για Τεχνολογική Αριστεία.

Print Friendly, PDF & Email

Απάντηση