Λυμπάρης Κεβορκιάν – EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ

Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε., κ. Λυμπάρης Κεβορκιάν, παραμένει αισιόδοξος για την πορεία της εταιρείας, καθώς πιστεύει ότι με μεθοδικότητα, σκληρή δουλειά, καινοτομία και προσαρμογή στις νέες συνθήκες, η EUROPA θα καταφέρει όχι μόνο να αντεπεξέλθει στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει ο κλάδος, αλλά και να βελτιώσει το μερίδιό της στην αγορά τα επόμενα χρόνια.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες μιας βιομηχανίας σε περίοδο μεγάλης ύφεσης;

Ανέκαθεν η EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε. ήταν μια εταιρεία προσανατολισμένη στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς. Το κύριο χαρακτηριστικό μας ήταν η ευελιξία και η διαρκής προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Στην παρούσα φάση οι συνθήκες της βαθειάς ύφεσης επιβάλουν μεγαλύτερη προσοχή, χρειάζεται να έχουμε περισσότερη επαφή με την εμπορική γραμμή και να λαμβάνουμε όσο το δυνατόν μπορούμε καλύτερη πληροφόρηση. Σε καμία περίπτωση δεν επαναπαυόμαστε από το γεγονός ότι είμαστε το πιο δυνατό brandname της αγοράς αλουμινίου. Αντίθετα έχουμε οργανώσει, με τη δύναμη των στελεχών μας και το δυναμισμό των εργαζομένων στις πωλήσεις, εναλλακτικές δυνατότητες για να είμαστε κοντά στους πελάτες και στο δίκτυο των συνεργατών μας σε όλη την Ελλάδα.

Η μεγάλη ύφεση έχει δυσκολέψει τη σχέση της εταιρείας με τους πελάτες της;

Όπως είναι αναμενόμενο η ψυχολογία έχει επηρεαστεί από τη βαθιά κρίση και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος. Εμείς έχουμε προσαρμόσει τις τιμές μας για να ανταποκριθούμε στη νέα πραγματικότητα. Προσπαθούμε να διευκολύνουμε τους πελάτες μας μέσω συμφωνιών που κάνουμε με τράπεζες για να καταφέρουν να αγοράσουν με δόσεις τα προϊόντα που έχουν ανάγκη. Δεν έχουμε μείνει όμως σε αυτό μόνο. Το σύνολο των στελεχών μας που έρχονται σε επαφή με την αγορά, έχουν προσαρμοσθεί στη νέα πραγματικότητα, ώστε να χειριζόμαστε τις δυσκολίες και να ανταποκρινόμαστε στην ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία.

Υπάρχει περίπτωση λόγω της κρίσης να αυξηθούν οι εισαγωγές χαμηλής ποιότητας προϊόντων από το εξωτερικό; Είτε σε αλουμίνιο είτε σε πλαστικό;

Το πλαστικό είναι ένα υλικό που εδώ και μία εικοσαετία υπάρχει στην αγορά. Σε σχέση με το αλουμίνιο είναι φθηνότερο αλλά υπολείπεται σε σημαντικές μηχανικές ιδιότητες/χαρακτηριστικά, αντοχή στο χρόνο και στις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας καθώς και σε αισθητική. Παρόλα αυτά στην Ελλάδα έχει διεισδύσει σε ένα πολύ μικρό. κομμάτι της αγοράς, κυρίως στη Β. Ελλάδα λόγω κλίματος, το οποίο όμως δεν έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια. Προσωπικά, δεν με ανησυχεί το πλαστικό, γιατί στην Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το αλουμίνιο, θα έχει πάντα ένα συγκεκριμένο μεν, μικρό δε κομμάτι της αγοράς. Η στρατηγική της EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε. είναι η ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων, η σταθερή καινοτομία, η ποιότητα και η εξυπηρέτηση, στοιχεία που θωρακίζουν τα ελληνικά προϊόντα αλουμινίου απέναντι σε άλλα υλικά, ή στην εισαγωγή προβληματικών, φθηνών ανταγωνιστικών προτάσεων.

Η οικοδομή σαν κλάδος έχει πληγεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, της τάξεως του 80% σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ, που ήταν το 2008. Οι δικές σας προβλέψεις ποιες είναι για την πορεία μιας αγοράς με την οποία συναρτάστε άμεσα;

Είναι αλήθεια ότι η οικοδομική δραστηριότητα βρίσκεται σε κάθετη πτώση. Είναι δύσκολο να γίνει οποιαδήποτε πρόβλεψη, καθώς οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη αγορά συνδέονται με τη συνολική πορεία της χώρας. Προσωπικά πιστεύω ότι την επόμενη χρονιά θα δούμε κάποια πρώτα σημεία ανάκαμψης. Όχι μόνο γιατί δεν μπορεί να πάει παρακάτω, αλλά και επειδή θα αρχίσουν να αποδίδουν κάποιες πολιτικές για την αντιμετώπιση της ύφεσης.

Πώς βλέπετε την προοπτική της αντικατάστασης κουφωμάτων; Με βάση τα στοιχεία σας υπάρχουν πολλά ακίνητα που χρήζουν αντικατάστασης;

Αυτή είναι η μόνη αγορά η οποία κινείται ικανοποιητικά, αν και αντιμετωπίζει και αυτή ορισμένες δυσκολίες: τη μειωμένη αγοραστική δύναμη, την κακή ψυχολογία του κόσμου και την έλλειψη σταθερότητας, οικονομικής και πολιτικής, η οποία δημιουργεί αναβλητικότητα. Η αντικατάσταση είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς που στοχεύουμε και στην γκάμα των προϊόντων μας υπάρχουν εξειδικευμένα συστήματα αλουμινίου που είναι μελετημένα ακριβώς γι αυτή την ανάγκη. Ειδικά στο κέντρο της Αθήνας υπάρχει μεγάλη ανάγκη αντικατάστασης και προοπτική. Θεωρούμε ότι η αντικατάσταση θα αποτελέσει κεντρικό άξονα της στρατηγικής πωλήσεών μας για τους επόμενους μήνες.

Όταν δουλεύει κάποιος στην Ελληνική βιομηχανία, τι είναι αυτό που τον κρατάει να συνεχίσει αυτή τη δύσκολη περίοδο;

Είναι γεγονός ότι η βιομηχανία στην Ελλάδα σταδιακά εκλείπει επειδή δεν υπάρχουν τα αναγκαία κίνητρα και η βοήθεια από το κράτος. Η εταιρεία μας είναι από τις λίγες που δεν περίμεναν ποτέ βοήθεια από κάποια επιδότηση, αλλά πάντοτε βασιζόταν σε δικούς της πόρους και κεφάλαια. Αυτό κάνει και σήμερα. Είναι ευτύχημα που έχουμε αυτή τη νοοτροπία και δεν περιμένουμε να «μας σώσει» κάποιος. Στην EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε. πιστεύουμε ότι με σκληρή δουλειά, οργάνωση, μεθοδικότητα, καινοτομία και προσαρμογή στις νέες συνθήκες, θα καταφέρουμε όχι μόνο να επιβιώσουμε αλλά και να βελτιώσουμε το μερίδιο αγοράς μας.

Πώς βλέπει τα πράγματα ένας νέος άνθρωπος που έχει την ευθύνη διοίκησης μιας μεγάλης βιομηχανίας;

Σίγουρα η πρόκληση και η ευθύνη είναι μεγάλη. Πιστεύω ότι σε κάθε κρίση υπάρχει και μία ευκαιρία. Αν και συγκρατημένος λόγω των συνθηκών, οφείλω να πω ότι νοιώθω αισιόδοξος. Συγκρατημένα αισιόδοξος. Η αποστολή είναι μεν δύσκολη, αλλά πιστεύω ότι με σκληρή δουλειά και προσπάθεια τα καταφέρνουμε. Αυτό απεικονίζεται και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Το οφείλουμε στον ιδρυτή και πρόεδρο του ομίλου, τους συνεργάτες και το δίκτυό μας, το οφείλουμε και στους εργαζόμενους, που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να είναι η Europa Profil Αλουμίνιο Α.Β.Ε. πιο ισχυρό όνομα στην αγορά προϊόντων αλουμινίου.

Απάντηση