Η ελαφριά πόρτα φορτηγού από αλουμίνιο εξοικονομεί 40% βάρος σε σύγκριση με το ατσάλι.
Η European Aluminium ανέθεσε ένα ερευνητικό έργο από την fka GMBH σε συνεργασία με τη Volvo σχετικά με τη χρήση αλουμινίου σε μελλοντικά φορτηγά.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η προτεινόμενη πρωτότυπη πόρτα αποδίδει καλύτερα από τη χαλύβδινη πόρτα αναφοράς για όλες τις εξεταζόμενες περιπτώσεις φορτίου, ενώ επιτυγχάνει μείωση βάρους άνω του 40% σε σύγκριση με τα εξαρτήματα αναφοράς από χάλυβα.
Η ιδέα προβλέπει ότι ο σκελετός της πόρτας, δηλαδή η δοκός πρόσκρουσης και η εσωτερική δοκός ιμάντα, είναι κατασκευασμένα από προϊόντα εξώθησης αλουμινίου ενώ οι ενισχύσεις στην εμπρός και πίσω περιοχή, δηλαδή μεντεσέ και κλειδαριά, να πραγματοποιούνται από χυτό αλουμίνιο.
Το εξωτερικό και το εσωτερικό μέρος της πόρτας είναι κατασκευασμένο από φύλλο αλουμινίου. Η πόρτα καμπίνας ενός Volvo FH επιλέχθηκε ως σημείο αναφοράς προς διερεύνηση, καθώς η πόρτα της καμπίνας είναι ένα αναρτημένο μέρος και επομένως μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί στην τρέχουσα σχεδίαση από χάλυβα των καμπινών φορτηγών.
Επιπλέον, έχει υψηλές απαιτήσεις ακαμψίας, οι οποίες είναι παρόμοιες για όλους τους OEM, και επιτρέπει την εφαρμογή φύλλων αλουμινίου, διέλασης καθώς και εφαρμογές χύτευσης.
Πηγή: european-aluminium.eu