Ο κος Ανέστης Τάρλας, Διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας της Europa, μέσα από τη συνέντευξή του, που παραχώρησε στο περιοδικό μας μιλά για την εταιρεία, μία από τις ισχυρότερες βιομηχανίες Διέλασης Αλουμινίου, τη στρατηγική που ακολουθεί το Τμήμα Πωλήσεων και τα βασικά χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν την Europa, τα νέα συστήματα που σχεδιάζει το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, το μεγάλο εγχείρημα EUROPA THE LAB με στόχο την εκπαίδευση των κατασκευαστών, τις βραβεύσεις και διακρίσεις σε όλους τους τομείς και τις σχέσεις με τους συνεργάτες της.
Ο κος Ανέστης Τάρλας αναφέρεται στο πρόγραμμα Εξοικονομώ και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο Europa Cares, το σημαντικό κομμάτι της καθημερινής τους λειτουργίας με πρωταγωνιστές όλα τα τμήματα με στόχο τη δημιουργία μιας συνολικής κουλτούρας.
1. H EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ Α.Β.Ε. με 48 και πλέον χρόνια πετυχημένης πορείας είναι μια από τις ισχυρότερες βιομηχανίες Διέλασης Αλουμινίου στην Ελλάδα και αναπτύσσεται με συνεχείς επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό. Με μήνυμα «Europa…μια για πάντα» έχει πετύχει τον στόχο της και έχει καθιερωθεί πλέον στην ελληνική και διεθνή αγορά.
Η Europa σήμερα αποτελεί την βιομηχανία Διέλασης Αλουμινίου με την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα και με ένα από τα υψηλότερα μερίδια στην ελληνική αγορά. Διαθέτουμε περισσότερους από 350 εργαζόμενους με τεχνογνωσία στο πεδίο τους αλλά και πολυετή εμπειρία για την κατανόηση των αναγκών και την εξυπηρέτηση του τελικού καταναλωτή και είναι η πρώτη εταιρεία Διέλασης που επένδυσε σε διαφήμιση διαμορφώνοντας επώνυμη ζήτηση στον Έλληνα καταναλωτή.
Με το διαχρονικό μέχρι σήμερα σλόγκαν «Europa… Μια για Πάντα!», άμεσα συνυφασμένο τόσο με την πρώτη ύλη όσο και με το τελικό προϊόν, συνδυάζουμε τα βασικά χαρακτηριστικά, του αλουμινίου, με τον ίδιο το χαρακτήρα της εταιρείας. Η Europa αποτελεί ένα συνεργάτη σταθερό, με έμφαση στην ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμες σχέσεις συνεργασίας!
Η εταιρεία ειδικά τα τελευταία χρόνια έχει υλοποιήσει και συνεχίζει να υλοποιεί μεγάλο όγκο επενδύσεων που αφορούν τόσο σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, όσο και σε νέα προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, ευθυγραμμισμένα με τον απαιτητικό τρόπο ζωής μας!. Ιδιαίτερα, η τελευταία επένδυση στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Europa στα Οινόφυτα Βοιωτίας, θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξής μας τόσο στην Ελληνική αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού, δημιουργώντας εντυπωσιακές οικονομίες κλίμακος και δίνοντας την δυνατότητα εισαγωγής μας σε πιο απαιτητικές αγορές.
2. Βασικά χαρακτηριστικά της σημερινής Europa είναι η σταθερότητα και η δυναμική, η αξιοπιστία και η ευελιξία, ο επαγγελματισμός, τα οποία πηγάζουν από την πολυετή παρουσία στην αγορά, το διαρκώς εξελισσόμενο μέγεθός της, το οργανωμένο δίκτυό της, τη θέση της στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή αλλά και την κερδοφόρα επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Για την Europa, οι επαγγελματικές σχέσεις είναι σχέσεις διάρκειας στον χρόνο. Οι λέξεις σταθερότητα, αξιοπιστία και επαγγελματισμός αποτελούν τη διασφάλιση αυτής της σχέσης ποιότητας ανάμεσα σε εμάς, τους συνεργάτες και προμηθευτές μας και τελικά τον ίδιο το καταναλωτή.
Όμως ο κόσμος μας εξελίσσεται συνεχώς, και μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, όλο και με ταχύτερους ρυθμούς και για αυτό πρέπει να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις δυναμικά και τις ανάγκες των πελατών μας με ευελιξία. Αυτό σημαίνει πρώτον, επενδύσεις και δεύτερον υψηλής ποιότητας προσωποποιημένες υπηρεσίες προς όλους τους πελάτες μας, εμπόρους και κατασκευαστές, τεχνικές εταιρίες κ.ά.
Απόδειξη των ανωτέρω αποτελεί πράγματι το μεγάλο εύρος κατασκευαστών μας, καθένας εκ των οποίων έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με την εταιρεία μας και μάλιστα σε πολλαπλά επίπεδα συνεργασιών.
Οι Έλληνες κατασκευαστές επιλέγουν να συνεργάζονται με την Europa. Ειδικά, αξίζει να αναφερθεί πως το 2021 πραγματοποιήθηκαν πολλές νέες συνεργασίες σε όλη την επικράτεια, όπου μας έδωσαν μεγάλη ώθηση, επιβεβαιώνοντας πως η εμπορική στρατηγική μας είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Βέβαια, σε αυτή την επίτευξη συνεισέφερε καθοριστικά το ενισχυμένο και ανανεωμένο εμπορικό δίκτυο σε πανελλαδικό επίπεδο.
3. Η EUROPA πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις, παρέχοντας καινοτόμα προϊόντα αλουμινίου υψηλών προδιαγραφών που χρησιμοποιούνται σε ποικίλες εφαρμογές των κατασκευών. Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, με εξειδικευμένους έμπειρους βιομηχανικούς σχεδιαστές, δίνει μεγάλη έμφαση στο Περιβάλλον, γι’ αυτό και τα προϊόντα που σχεδιάζει έχουν στόχο την Αειφόρο Ανάπτυξή. Μιλήστε μας για τη συγκεκριμένη στρατηγική της.
Εδώ και τρία συναπτά έτη, η Europa λανσάρει στην έκθεση XENIA νέα συστήματα που σχεδίασε το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας μας. Όλα τα συστήματα που έχουν ήδη παρουσιαστεί και εισαχθεί στην αγορά τα τελευταία χρόνια, έχουν τοποθετηθεί σε μεγάλα έργα. Εμείς, ως Εμπορική Διεύθυνση, είμαστε πραγματικές ανάγκες τις αγοράς και να διασφαλίσουμε την εμπορικότητα των νέων προϊόντων.
Τα νέα συστήματα έρχονται να καλύψουν κάθε ανάγκη τόσο για οικιστικές κατασκευές, όσο και για επαγγελματικούς χώρους. Σε επίπεδο σχεδίασης, η κεντρική ιδέα είναι η minimal αισθητική, όπως επιτάσσει η σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση, αλλά παράλληλα φροντίζουμε να δίνονται απεριόριστες εναλλακτικές και δυνατότητες, τόσο στον κατασκευαστή, όσο και στον αρχιτέκτονα/μηχανικό ή ιδιώτη.
Για εμάς όμως, ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία των νέων συστημάτων είναι οι μηχανικές τους ιδιότητες, και για αυτό το λόγο, οι υψηλές επιδόσεις σε θερμοπερατότητα, ανεμοπίεση και ασφάλεια αποτελούν αδιαπραγμάτευτο δεδομένο.
4. Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην εκπαίδευση δημιούργησε το Europa The LAB, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που φιλοδοξεί να αποτελέσει πυξίδα και παράδειγμα και για άλλους κλάδους μέσα από το οποίο οι Κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν θέματα σχετικά με τις κατασκευές, τις εφαρμογές και τις δοκιμές. Αναφερθείτε σε αυτό το σημαντικό εγχείρημα.
Η Europa πάντοτε πίστευε βαθιά ότι « η γνώση είναι δύναμη», γι’ αυτό και επένδυε στην εκπαίδευση των κατασκευαστών πανελληνίως. Δεν ήταν άλλωστε τυχαία η πρώτη εταιρεία του κλάδου που δημιούργησε ομάδα Τεχνικών Πωλήσεων, οι οποίοι βρίσκονταν δίπλα στον Κατασκευαστή Αλουμινίου σε όποιο σημείο της Ελλάδας και αν βρισκόταν, παρέχοντάς του τεχνική βοήθεια και πρακτικές λύσεις πέρα από την εκπαίδευση.
Το EUROPA THE LAB είναι το αποτέλεσμα ενός σχεδιασμού και μιας λογικής που έρχεται στον κλάδο μας για πρώτη φορά. Σήμερα η ανάγκη για εκπαίδευση προς τους κατασκευαστές αλουμινίου, και κάθε επαγγελματία τελικά, είναι συνεχής. Αυτή η εκπαίδευση παρέχεται από μια από τις μεγαλύτερες Διελάσεις στην χώρα, προσφέροντας την τεχνογνωσία της και την εμπειρία της στον κάθε συμμετέχοντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Επιπλέον είναι σημαντικό πως το όλο εγχείρημα επισφραγίστηκε σε συνεργασία με κεντρικό φορέα του Κλάδου των Κατασκευαστών, την ΠΟΒΑΣ, που συνέβαλλε καθοριστικά στην διαμόρφωση του προγράμματος εκπαίδευσης. Έτσι το πρόγραμμα παρέχει υψηλό επίπεδο γνώσεων και υψηλή προστιθέμενη αξία για τους συμμετέχοντες κατασκευαστές.
Η καινοτομία του προγράμματος και αυτό που το κάνει μοναδικό είναι ότι προσεγγίζει τον ήδη καταρτισμένο κατασκευαστή ολιστικά και τον αναδεικνύει στη θέση που αξίζει να έχει, δηλαδή ως έναν ολοκληρωμένο πολυεπίπεδο επιχειρηματία.
Οι Κατασκευαστές που συμμετέχουν περνούν σε άλλο επίπεδο, που ξεπερνά τις όποιες επιπλέον τεχνικές γνώσεις αποκτούν με το πρόγραμμα, γιατί δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτές. Αυτό φαίνεται και από τις εντυπώσεις που έχει δημιουργήσει στους ήδη συμμετέχοντες. Το πρόγραμμα έχει στεφθεί με μεγάλη επιτυχία και ήδη βρισκόμαστε στον 3ο κύκλο χάριν της μεγάλης συμμετοχής σε αυτό.
5. Βραβεύσεις και Διακρίσεις ακολουθούν συνεχώς την Europa σε όλους τους τομείς. Πού οφείλονται;
Οι συνεχείς βραβεύσεις της εταιρείας πράγματι είναι σε όλους τους τομείς και αποτελούν το επιστέγασμα της ομαδικής προσπάθειας που καταβάλουμε όλοι μας, υπό την καθοδήγηση της Γενικής Διεύθυνσης, διότι οι εταιρείες είναι οι άνθρωποι πάνω από όλα. Τα συστήματα Πωλήσεων και Πιστότητας, η εξυπηρέτηση των πελατών μας, τα καινοτόμα προϊόντα, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η ικανοποίηση των πελατών μας, τα συστήματα ποιότητας, τα αποτελέσματα στις εξαγωγές μας και άλλα πολλά, αποτελούν την επικυρωμένη προσπάθεια μιας κουλτούρας που διέπει την εταιρεία μας.
Θα συνόψιζα αυτή την κουλτούρα με την φράση «αφοσίωση στην ποιότητα και την εξέλιξη», η οποία νομίζω ότι, όταν συμβαδίζει με την διαμόρφωση σταθερών πελατειακών σχέσεων και με την αίσθηση ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον, γίνεται αιχμή του δόρατος και συνταγή επιτυχίας για κάθε εταιρεία.
Οι βραβεύσεις είναι απλά το επιστέγασμα εφαρμοσμένων πολιτικών μας.
6. Τα τελευταία δύο χρόνια η πανδημία έχει δημιουργήσει παγκοσμίως πολλά προβλήματα. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε αυτό το διάστημα;
Η πρώτη πρόκληση λόγω της πανδημίας θα έλεγα ως Europa, ως συνειδητοποιημένη εταιρεία για την ανάληψη της ευθύνης της έναντι 350 εργαζομένων, ήταν πρωτίστως η προστασία των εργαζομένων της. Για αυτό και από την αρχή καταρτίστηκε με την καθοδήγηση και συνεργασία αρμόδιων τμημάτων, δηλ. της Διεύθυνσης Προσωπικού και του Υπεύθυνου Υγιεινής και Ασφάλειας της εταιρείας, ένα πλάνο που το εφαρμόσαμε σε κάθε πτυχή της καθημερινής μας δραστηριότητάς στο ακέραιο.
Αυτό το πλάνο στόχευσε στην προστασία των ανθρώπων που εργάζονται στην Europa, όσο και στην προστασία των προμηθευτών και πελατών μας σε κάθε τους επαφή με την εταιρεία,. δαπανώντας μεγάλα ποσά για την στήριξη αυτής της πολιτικής, σε παροχές όπως χορηγία μασκών και αντισηπτικών σε όλους τους εργαζομένους της εταιρείας, τακτικές απολυμάνσεις στους χώρους του εργοστασίου και των μέσων μεταφοράς της εταιρείας, παροχή τεχνικού εξοπλισμού για απομακρυσμένη εργασία όπου αυτό ήταν εφικτό, αντισηπτικά σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους της εταιρείας, δωρεάν rapid-tests για τους εργαζομένους κατά τακτά διαστήματα, εγκατάσταση συσκευών θερμομέτρησης στους επισκέπτες, κατάρτιση πρωτοκόλλου ελέγχου και διενέργεια δωρεάν rapid-test σε όλους τους επισκέπτες της εταιρείας κ.α.
Για αυτό και καταφέραμε να μην διακοπεί η λειτουργία της εταιρείας λόγω του COVID ούτε μια ημέρα αυτά τα δύο χρόνια και να μην διαταράξουμε την εξυπηρέτηση προς τους πελάτες μας.
Όμως η πανδημία δημιούργησε νέες ανάγκες και προκλήσεις και στην κοινωνία ευρύτερα, και αυτό δεν μας άφησε αδιάφορους. Από την πρώτη στιγμή κατευθύναμε το πρόγραμμα ΕΚΕ της εταιρείας μας, με τίτλο «EUROPA CARES» προς αυτή την κατεύθυνση με στόχο την στήριξη των τοπικών κοινωνιών να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που αντιμετώπιζαν.
7. «Πρόγραμμα Εξοικονομώ»
Η Europa δημιούργησε μία πλήρη γκάμα συστημάτων και προϊόντων για να μπορέσει ο συνεργάτης της Κατασκευαστής να προτείνει λύσεις για κάθε έργο που αναλαμβάνει. Πώς ενημερώνεται και εξυπηρετείται ο τελικός καταναλωτής;
Το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ» ήρθε στην Ελλάδα για να φέρει το αυτονόητο. Έχουμε μιλήσει πολύ για τα νέα προϊόντα της Europa και ως εταιρεία δεν θεωρούμε ότι πρέπει να περιοριστούν στο πρόγραμμα. Τα συστήματα υψηλών επιδόσεων δεν είναι απλώς το μέλλον στην κατασκευή, είναι το παρόν! Το Πρόγραμμα αναμφίβολα δίνει κίνητρα στην αγορά και είναι σημαντικό εργαλείο, ειδικά προς τον ιδιώτη για να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του σπιτιού του, καθώς ανακουφίζει την οικονομική του επιβάρυνση και υποστηρίζει μια επένδυση, στην οποία προφανώς και δεν θα προχωρούσε εάν δεν υπήρχε αυτή η αρωγή.
Στην Europa έχουμε αναπτύξει το microsite exoikonomo.europaprofil.com ακριβώς για την εύκολη πρόσβαση και ενημέρωση των ιδιωτών, κατασκευαστών, αλλά και των ενεργειακών επιθεωρητών τόσο για το πρόγραμμα, όσο και για τα συστήματα της εταιρείας μας. Παράλληλα, υπάρχει και η Γραμμή Εξυπηρέτησης Ιδιωτών στο τηλέφωνο 22620 32100, ακριβώς για να εξυπηρετήσει πληροφοριακά κάθε ενδιαφερόμενο και αναφορικά με το πρόγραμμα.
8. Η δυνατή σχέση που διατηρείτε με τους συνεργάτες πελάτες σας είναι κάτι παραπάνω από θέμα εμπιστοσύνης. Είναι σχέσεις που διαρκούν….μια για πάντα. Πώς το έχετε καταφέρει αυτό;
Όπως ανέφερα και ανωτέρω, η διαχρονικότητα σχετίζεται με τις Αρχές της εταιρείας. Δεν είναι για εμάς μια απλή συνθήκη. Από τη βάση αυτή, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει η σχέση με τους πελάτες, που βασίζονται σε μια λέξη: την Αξιοπιστία!
Για να είσαι αξιόπιστος πρέπει να είσαι σταθερός, πρέπει να έχεις ποιότητα σε ό,τι κάνεις, να τιμάς τις επιλογές σου και κυρίως να αναλαμβάνεις την ευθύνη της επιλογής σου. Πρέπει να βλέπεις τον κόσμο με τα μάτια των πελατών σου και να σέβεσαι τις ανάγκες τους, στοχεύοντας ακριβώς στο μακροπρόθεσμο, ενίοτε θυσιάζοντας μικροπολιτικά κέρδη, που μόνο πρόσκαιρα μπορούν να αποδειχθούν.
Παράλληλα, η υψηλή αναγνωρισιμότητα του Brand μας, η συνεχής διαφήμιση, και η θεμιτή ανταγωνιστική εμπορική πολιτική μας διαμορφώνει νέες συνθήκες συνεχούς ζήτησης.
9. Το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Europa Cares» έχει δομηθεί με τρόπο που να αγκαλιάζει ποικίλες πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κοινωνίας. Με σεβασμό και προσήλωση στον άνθρωπο «Κάνετε τον κόσμο καλύτερο!».
Το πρόγραμμα «Europa Cares» αποτέλεσε ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινής μας λειτουργίας που εμπλέκει συνειδητά όλα τα τμήματα της εταιρείας με στόχο την δημιουργία μιας συνολικής κουλτούρας. Αυτή η κουλτούρα αφορά την «προσφορά» προς την κοινωνία, το περιβάλλον, τον άνθρωπο.
Με οδηγό τους 17 πυλώνες των στόχων (SDGs) του ΟΗΕ, αναπτύξαμε ένα πολυσχιδές πρόγραμμα που καλύπτει δράσεις τόσο κοινωνικές όσο και περιβαλλοντικές με προσανατολισμό τις τοπικές κοινωνίες, το περιβάλλον, αλλά και τους εργαζομένους μας. Αξίζει να αναφερθεί ότι η διοίκηση της εταιρείας εμπλέκεται άμεσα στο πρόγραμμα και μας εμπνέει για την συμμετοχή μας σε αυτό.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Ανέστης Τάρλας κατέχει εμπειρία μεγαλύτερη των 10 ετών στον Κλάδο του Αλουμινίου, με εξειδίκευση στον τομέα των Πωλήσεων. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Ελληνική Βιομηχανία Διέλασης αλουμινίου EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΒΕ από τη θέση του Τεχνικού Πωλήσεων, ενώ το 2016 ανέλαβε τα καθήκοντα του Υπεύθυνου Εμπορικού Καταστήματος Europa στα Οινόφυτα Βοιωτίας.
Το επόμενο έτος αναβαθμίστηκε σε Area Sales Manager για την περιοχή Αττικής, Εύβοιας και Βοιωτίας, ενώ το 2019 ανέλαβε ως Business Development Manager με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων της Europa, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα. Το 2021 ανέλαβε τη Διεύθυνση Πωλήσεων Ελλάδας της Europa, θέση την οποία κατέχει μέχρι και σήμερα.
Ο Ανέστης Τάρλας είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και πτυχιούχος Τμήματος Δασολογίας & Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο).
*Συνέντευξη από τον Γιώργο Γαζεπίδη