Ανδρέας Τσιπόπουλος – Διευθύνων Σύμβουλος της Inver East Med, Μέλος του Ομίλου Sherwin-Williams: Η ποιότητα στον κλάδο της πούδρας

Ανδρέας-Τσιπόπουλος

Ο κος Ανδρέας Τσιπόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Inver East Med, Μέλος του Ομίλου Sherwin-Williams, μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Profil Energy μιλά για τις κινήσεις και τους στόχους της εταιρίας, για τα προϊόντα της και πιο συγκεκριμένα για τα ειδικά χρώματα που προσφέρει στην αγορά.


  • Το 2010 ιδρύεται η Inver East Med A.E., θυγατρική στην Ελλάδα της Inver SpA για την περιοχή των Βαλκανίων. ‘Ένα εγχείρημα ριψοκίνδυνο για την εποχή. Τα αποτελέσματα δικαίωσαν αυτή την επιλογή; Μιλήστε μας για τους σημαντικότερους σταθμούς της εταιρίας.

Πράγματι η ίδρυση της εταιρίας τον Σεπτέμβριο του 2010, ήταν ένα εξαιρετικά ριψοκίνδυνο εγχείρημα. Η αγορά της πούδρας αλλά και του αλουμινίου παρουσίαζε μια εικόνα κατάρρευσης και πανικού.

Εκτός όμως από αυτό, είχαμε να υπερνικήσουμε τους ισχυρούς φραγμούς εισόδου που υπήρχαν στην αγορά της πούδρας η οποία λειτουργούσε σε συνθήκες ολιγοπωλίου και σημαντικές στρεβλώσεις που έκαναν εξαιρετική δύσκολη την επιβίωση μιας νέας εταιρίας στο χώρο αυτό.

Με πολύ σκληρή δουλειά καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και τις αντίξοες συνθήκες και ήδη από τον πρώτο χρόνο κατακτήσαμε ένα αξιοζήλευτο μερίδιο στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια κατέχουμε την πρώτη θέση στις πωλήσεις πούδρας στην ελληνική αγορά (συνυπολογίζοντας τις πωλήσεις της Inver East Med και τις απευθείας εισαγωγές κάποιων μεγάλων πελατών μας), και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο ανταγωνιστή μας. Το αποτέλεσμα αυτό ασφαλώς δικαιώνει την επιλογή μας και μας δίνει αισιοδοξία για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα στο άμεσο μέλλον.

Οι σημαντικότεροι σταθμοί έχουν σχέση ασφαλώς με την ενσωμάτωση της εταιρίας στον όμιλο της Valspar τo 2013 και της Sherwin-Williams το 2017.

Ειδικά η ενσωμάτωση στη Sherwin-Williams, τον μεγαλύτερο παραγωγό χρωμάτων στον κόσμο, μας έδωσε νέες δυνατότητες να παρέχουμε πρωτοποριακά προϊόντα στους πελάτες μας και να μοιραστούμε εμπειρίες με έναν πραγματικό ηγέτη της παγκόσμιας αγοράς.

  • Ποιες οι κινήσεις της εταιρίας όλα αυτά τα χρόνια και ποιοι οι στόχοι σας για το μέλλον.

Οι στόχοι της εταιρίας μας ήταν η κατάκτηση ηγετικού ρόλου στην ελληνική αγορά και η είσοδός της στην αγορά των χωρών των Βαλκανίων. Στην Ελλάδα στηριχτήκαμε στη συνεργασία με μεγάλες εταιρίες του κλάδου του αλουμινίου προσφέροντας υψηλή ποιότητα, πλήρη γκάμα προϊόντων και αποτελεσματική τεχνική υποστήριξη.

Στα Βαλκάνια δημιουργήσαμε δικές μας εταιρίες στη Ρουμανία το 2014 και στη Σερβία το 2016 και μέσα σε σύντομο χρόνο κατακτήσαμε σημαντικό μερίδιο στις αγορές αυτές, υποσκελίζοντας ανταγωνιστές με πολυετή παρουσία.

Οι στόχοι της εταιρίας μας ήταν η κατάκτηση ηγετικού ρόλου στην ελληνική αγορά και η είσοδός της στην αγορά των χωρών των Βαλκανίων. Στην Ελλάδα στηριχτήκαμε στη συνεργασία με μεγάλες εταιρίες του κλάδου του αλουμινίου προσφέροντας υψηλή ποιότητα, πλήρη γκάμα προϊόντων και αποτελεσματική τεχνική υποστήριξη.

Οι στόχοι μας για το μέλλον είναι φιλόδοξοι. Πιστεύουμε ότι η συνολική αγορά της πούδρας στα Βαλκάνια σύντομα θα ξεπεράσει τους 25 χιλ. τόνους και ήδη σχεδιάζουμε τη ριζική αλλαγή στην προσέγγισή της από την εταιρία μας, ώστε να μπορέσουμε όχι μόνο να διατηρήσουμε τον πρωταγωνιστικό μας ρόλο σε αυτήν αλλά και να τον αναπτύξουμε περισσότερο.

  • Το καλοκαίρι του 2017, η Sherwin-Williams εξαγοράζει τη Valspar, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής χρωμάτων στον κόσμο, η οποία εξελίσσεται και μεγαλώνει τις δυνατότητές της. Μιλήστε μας για αυτή τη στρατηγική ενέργεια.

Πράγματι η εξαγορά της Valspar, στην οποία ανήκε και η Inver, από την Sherwin-Williams, υπήρξε ένα κρίσιμο γεγονός με επιπτώσεις στον κλάδο των χρωμάτων που θα διαρκέσουν πολλά χρόνια.

Στην Ευρώπη, οι συνέργειες που δημιουργήθηκαν ήταν σοβαρές και ακόμα σοβαρότερα ήταν τα πλεονεκτήματα που προέκυψαν από τη συμπληρωματικότητα των τομέων της αγοράς όπου οι δύο όμιλοι δραστηριοποιούνταν.

  • Η Inver East Med και πλέον Sherwin-Williams, γνωρίζοντας σε βάθος την αγορά της πούδρας προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και μεγαλύτερη φροντίδα για τον πελάτη. Αναφερθείτε στις υπηρεσίες που παρέχετε και στη μεγάλη γκάμα των προϊόντων σας.

Οι αυξημένες απαιτήσεις κάθε κλάδου που χρησιμοποιείται η ηλεκτροστατική βαφή και η εξειδίκευση που απαιτείται για να υπάρχουν άριστα αποτελέσματα οδήγησαν στον διαχωρισμό των πουδρών σε δύο διαφορετικά brand.

Το brand Syntha Pulvin αναφέρεται στις πούδρες για αρχιτεκτονικές εφαρμογές και το brand Inver που αναφέρεται στις βιομηχανικές πούδρες βαφής.

Η Syntha Pulvin έχει μια μακριά παράδοση αξιοπιστίας στην Ευρώπη που βασίζεται στην καινοτομία, την ποιότητα και την εξυπηρέτηση. Οι πούδρες ανταποκρίνονται στις ποιοτικές προδιαγραφές Qualicoat, GSB και AAMA εξασφαλίζοντας την αντοχή και ποιότητα της βαφής.

Προσφέρονται σε μεγάλη γκάμα αποχρώσεων, όψεων και τεχνολογιών και δημιουργήθηκαν με σκοπό να καλύψουν τις ανάγκες των πιο απαιτητικών αρχιτεκτονικών έργων.

H Inver, το βιομηχανικό brand της Sherwin-Williams, έχει λύσεις για κάθε πρόκληση που υπάρχει στις βιομηχανικές εφαρμογές.

Τα προϊόντα είναι σχεδιασμένα να παρέχουν αντοχή και υψηλές επιδόσεις, χαρακτηριστικά που είναι ιδιαιτέρως σημαντικά σε αυτόν τον τομέα. Ανάλογα με τις απαιτήσεις κάθε έργου, οι βιομηχανικές πούδρες Inver αποτελούν την κατάλληλη και οικονομικά αποδοτική λύση βαφής, αποτέλεσμα πλούσιας εμπειρίας, καινοτόμου τεχνογνωσίας και μιας σταθερής σχέσης με τους πελάτες μας.

Πιο συγκεκριμένα η εταιρία μας προσφέρει:

  • Μια ευρύτατη γκάμα από πούδρες ειδικών εφέ και ιδιαίτερης αισθητικής Υπερανθεκτικές Πούδρες.
  • Άμεση διαθεσιμότητα 800 προϊόντων επιλεγμένων για αρχιτεκτονικές εφαρμογές.
  • Πούδρες σουμπλιχρωμίας για τη βαφή απομίμησης ξύλου κι άλλων υλικών.  
  • Πούδρες με ειδικά χαρακτηριστικά και προδιαγραφές.
  • Ουσιαστική και αποτελεσματική τεχνική υποστήριξη στους πελάτες μας.
  • Συνεργασία με αρχιτέκτονες, μηχανικούς και κατασκευαστές στην επιλογή των κατάλληλων πουδρών που να καλύπτουν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις συγκεκριμένων έργων.
  • Παραγωγή ειδικών πουδρών και αποχρώσεων, χωρίς απαίτηση ελάχιστης ποσότητας.
  • Παροχή εγγύησης όπου συντρέχουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
  • Προτείνουμε ένα δίκτυο από πιστοποιημένους συνεργάτες ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα της βαφής που δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της πούδρας.
  • Η ποιότητα και η αντοχή του χρώματος, η εγγύηση και το κύρος του ονόματος Sherwin-Williams αποτελούν σημαντικά εφόδια για την εταιρία σας.

Η ποιότητα στον κλάδο της πούδρας είναι το πρώτο και αδιαμφισβήτητο στοιχείο αξιολόγησης από τους πελάτες μας και την αγορά γενικότερα . Είναι το απαραίτητο διαβατήριο για κάθε συνεργασία, μεγάλη ή μικρή.

Όπως σας είπα ήδη, από τον πρώτο χρόνο οι πωλήσεις μας είχαν ξεπεράσει τους 1.000 τν και πελάτες μας ήταν σχεδόν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις στο χώρο του αλουμινίου και όχι μόνον.

Η πετυχημένη αυτή πορεία στηρίχτηκε στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων που πάντα αποτελούσε το βασικότερο μέλημά μας.

Η εμπορική και τεχνική εξυπηρέτηση, οι υπηρεσίες πριν και μετά την πώληση και η σιγουριά που παρέχει η αξιοπιστία της εταιρίας και του ομίλου στον οποίο ανήκει, είναι στοιχεία που μας βοήθησαν να πετύχουμε τους στόχους μας και να φτάσουμε στη σημερινή αξιοζήλευτη θέση μας.

  • Συμμετοχή σε αρχιτεκτονικές ημερίδες και γενικότερα σε διάφορες εκδηλώσεις του αρχιτεκτονικού κλάδου. Υπάρχει ενδιαφέρον των αρχιτεκτόνων για τα νέα χρώματα βαφής και ποια η προτίμησή τους σε αυτά.

Από το ξεκίνημα της εταιρίας και παρά τις ανυπέρβλητες δυσκολίες εκείνης της εποχής, συμμετείχαμε σε πάρα πολλές εκδηλώσεις του αρχιτεκτονικού κλάδου. Δεν το κάναμε τόσο για να προωθήσουμε τα προϊόντα μας, όσο κυρίως για να προβάλουμε και να τονίσουμε τη σημασία της βαφής στη διάρκεια ζωής και το επίπεδο της αισθητικής των κουφωμάτων αλουμινίου. Εκτός από αυτό θεωρούμε υποχρέωσή μας τη συμβολή μας στην επιβίωση και ανάπτυξη των φορέων που έχουν την ευθύνη των εκδηλώσεων αυτών.

Η ποιότητα στον κλάδο της πούδρας είναι το πρώτο και αδιαμφησβήτητο στοιχείο αξιολόγησης από τους πελάτες μας και την αγορά γενικότερα. Είναι το απαραίτητο διαβατήριο για κάθε συνεργασία, μεγάλη ή μικρή. Η εταιρία το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει μία εκτεταμένη εκστρατεία ενημέρωσης για το προαπαιτούμενα μιας σωστής βαφής με ιδιαίτερη έμφαση στην σημασία των προδιαγραφών και ειδικότερα των πιστοποιήσεων.

Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον των αρχιτεκτόνων και των άλλων εμπλεκόμενων στην επιλογή του χρώματος για τα χρώματα και τις εξελίξεις που τα αφορούν. Παράλληλα όμως υπάρχει και ένα μεγάλο κενό ουσιαστικής ενημέρωσης με αποτέλεσμα η επιλογή των πουδρών, πολλές φορές, να μην γίνεται με ορθολογικά κριτήρια με αποτέλεσμα την ύπαρξη προβλημάτων στην ποιότητα της βαφής.

Η εταιρία το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει μια εκτεταμένη εκστρατεία ενημέρωσης για τα προαπαιτούμενα μιας σωστής βαφής με ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία των προδιαγραφών και ειδικότερα των πιστοποιήσεων.

Θέλουμε με δυο λόγια να αναδείξουμε την απλή αλλά με μεγάλη σημασία αλήθεια, ότι δεν αρκεί η καλής ποιότητας πούδρα για μια ποιοτική βαφή.

  • Στα πλαίσια ευαισθητοποίησης για την προστασία του περιβάλλοντος, τα προϊόντα σας είναι φιλικά και κατά πόσο επηρεάζουν τον άνθρωπο και γενικότερα το περιβάλλον.

Η Inver ήταν πάντα πρωτοπόρος στη φροντίδα για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της χρήσης των προϊόντων της στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Πρώτη, πριν πολλά χρόνια, παρουσίασε υγρά υδατοδιαλυτά χρώματα απαλλάσσοντας το περιβάλλον από τις επιπτώσεις και τους κινδύνους των τοξικών διαλυτών. Στις πούδρες βαφής, ήταν από τους πρώτους που κατάργησαν όλα τα τοξικά και επιβλαβή υλικά, όπως μόλυβδο, βαρέα μέταλλα, TGIC και άλλα.

Επιπλέον, θεωρούμε σημαντικό ότι κάναμε κομμάτι της καθημερινής μας δουλειάς την πληροφόρηση και υποστήριξη των πελατών μας ώστε να βελτιώσουν και εκείνοι την περιβαλλοντική επίπτωση των προϊόντων που παράγουν, εκμεταλλευόμενοι αποτελεσματικά όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει η τεχνολογία των πουδρών βαφής, βασικό πλεονέκτημα της οποίας είναι η ελάχιστη περιβαλλοντική επιβάρυνση, όταν όμως χρησιμοποιείται σωστά και αποτελεσματικά.

  • Ποια η σχέση σας με την τουριστική βιομηχανία και σε ποιους άλλους τομείς δραστηριοποιείστε.

Η σχέση μας με την τουριστική βιομηχανία είναι για μας σημαντική και πολυεπίπεδη.

Η πούδρα έχει σχέση με τις κατασκευές των τουριστικών υποδομών αλλά και με προϊόντα που έχουν κρίσιμη σημασία στη λειτουργία τους, π.χ. έπιπλα, φωτιστικά κλπ. Έχουμε ειδικά προϊόντα για τις πιο απαιτητικές χρήσεις, όπως πισίνες, έπιπλα παραλίας κλπ.

  • Χρώμα, Αλουμίνιο, Κατασκευαστές, Αρχιτέκτονες και Ιδιώτης. Αποτελούν τον κρίκο μιας αλυσίδας που θα φέρει το τελικό αποτέλεσμα. Υπάρχει αρμονία σε αυτούς τους τομείς ώστε να ικανοποιηθεί ο τελικός καταναλωτής.

Αυτό που θίγετε είναι ουσιαστικά η διαδικασία επιλογής του χρώματος, και είναι κρίσιμης σημασίας για την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος. Στόχος των εταιρειών χρωμάτων στην πολιτική προώθησης των προϊόντων τους είναι η προσέγγιση του τελικού καταναλωτή και, επειδή αυτό είναι μάλλον αδύνατο, του αμέσως προηγούμενου κρίκου της αλυσίδας που αναφέρατε, δηλαδή του κατασκευαστή ή του αρχιτέκτονα.

Η διαδικασία αυτή συνηθισμένη σε όλο τον κόσμο στις περιπτώσεις μεγάλων έργων, στη χώρα μας έχει πάρει ακραία μορφή με αποτέλεσμα τον παραγκωνισμό σε μεγάλο βαθμό των εταιριών που χρησιμοποιούν την πούδρα.

Έτσι το κριτήριο επιλογής γίνεται αποκλειστικά η αισθητική ή τα ελάχιστα στοιχεία αξιολόγησης που έχει στην διάθεσή του αυτός που καλείται να αποφασίσει (αρχιτέκτονας, κατασκευαστής, εργολάβος κλπ.), κυρίως μέσα από την δραστηριότητα μάρκετινγκ και διαφήμισης των εταιριών που πωλούν πούδρες.

Έτσι το αποτέλεσμα της βαφής ταυτίζεται με την πούδρα παραγνωρίζοντας το ρόλο του βαφείου που είναι καθοριστικότερος από αυτόν της πούδρας.

Αυτή η υποβάθμιση του ρόλου του βαφείου έχει ολέθρια αποτελέσματα στην προσφερόμενη ποιότητα βαφής και ευθύνεται για πολλές απαράδεκτες καταστάσεις που δυστυχώς πολύ συχνά συναντάμε.

Μια από τις πρακτικές επιπτώσεις αυτής της κατάστασης είναι ο πολύ μικρός αριθμός πιστοποιημένων ελεύθερων βαφείων σε αντίθεση με τον μεγάλο αριθμό μη πιστοποιημένων, τα οποία κανονικά και κάτω από την πίεση σωστών συνθηκών στην αγορά θα έπρεπε ή να πιστοποιηθούν ή να εξαφανιστούν.

  • Οικοδομή και Χρώμα. Η κατάρρευση της οικοδομικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια έχει φέρει μεγάλα προβλήματα στο χώρο. Βοήθησε τον τομέα των χρωμάτων το Πρόγραμμα Εξοικονόμησης Κατ΄ Οίκον.

Πράγματι στην Ελλάδα έχουμε την ιδιαιτερότητα ο τομέας του αλουμινίου να αντιπροσωπεύει το 60% των συνολικών πωλήσεων της πούδρας. Επομένως κάθε ενέργεια που αυξάνει την κατανάλωση προφίλ αλουμινίου έχει μια άμεση θετική επίπτωση στην αγορά της πούδρας και επομένως και στις πωλήσεις της εταιρίας μας.

Αυτό ισχύει για το τρέχον Πρόγραμμα Εξοικονόμησης Κατ΄ Οίκον, αλλά και για όλες τις πρωτοβουλίες που θα ακολουθήσουν για τον ενεργειακό εκσυγχρονισμό των κτιρίων, ιδιωτικών και δημόσιων.

  • Πιστεύετε ότι λόγω κόστους τα ειδικά χρώματα και η ποιοτική βαφή επηρεάζουν τον καταναλωτή.

Το κόστος του χρώματος σαν ποσοστό της αξίας των κουφωμάτων είναι πολύ μικρό και επομένως θα έπρεπε να επηρεάζουν την επιλογή του καταναλωτή σε θετική κατεύθυνση.

Δυστυχώς όμως δεν συμβαίνει αυτό, τουλάχιστον στο βαθμό που θα έπρεπε. Ακόμα χειρότερα, όπως σας εξήγησα πριν, πολλές φορές η επιλογή του ποιοτικού χρώματος δεν εξασφαλίζει την καλή ποιότητα βαφής του αλουμινίου.

  • Τέλος, θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τον άνθρωπο Ανδρέα Τσιπόπουλο και γενικότερα για την πορεία του στον κλάδο.

Δεν μου αρέσει να μιλάω για τον εαυτό μου, αλλά αν έπρεπε με λίγα λόγια να συνοψίσω μια επαγγελματική πορεία που ξεκίνησε πριν 45 χρόνια, θα σας έλεγα ότι δούλεψα σαν επιχειρηματίας, υπάλληλος και εταίρος σε μικρές και μεγάλες εταιρίες και είμαι ικανοποιημένος γιατί, παρά τους αναπόφευκτους συμβιβασμούς, μπόρεσα και κράτησα κάποιες αρχές που καθόριζαν τη ζωή μου και τη σχέση με τους ανθρώπους και την κοινωνία.

Στο χώρο της πούδρας όπου εργάζομαι από το 1979, ευτύχησα να δημιουργήσω στην Ελλάδα δυο εταιρίες, την Akzo και την Inver East Med, ξεκινώντας από το μηδέν και κάνοντάς τες αδιαμφισβήτητους ηγέτες στον κλάδο.

Δεν εννοώ μόνο τα ποσοτικά μεγέθη που επιβεβαιώνουν το γεγονός, αλλά περισσότερο τις πρωτοπόρες πολιτικές, τις φρέσκες ιδέες, τις αποτελεσματικές πρακτικές, πολλές από τις οποίες έγιναν αντικείμενο μίμησης και δημιούργησαν πρότυπα για τον κλάδο της πούδρας που στην Ελλάδα είχε, ακόμα και στα χρόνια της κρίσης, μια αξιοσημείωτη πορεία συγκρινόμενη με άλλες χώρες της Ευρώπης.

Δείτε φωτογραφικό υλικό:

Συνέντευξη- Ανδρέας-Τσιπόπουλος
Συνέντευξη- Ανδρέας-Τσιπόπουλος
Συνέντευξη- Ανδρέας-Τσιπόπουλος
Συνέντευξη- Ανδρέας-Τσιπόπουλος
Συνέντευξη- Ανδρέας-Τσιπόπουλος

Απάντηση