Aluminco: Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα €7,5 εκατ. και η παραγωγική αυτονομία των θυγατρικών

Aluminco

Στην υλοποίηση νέου κύκλου επενδύσεων προχωράει o όμιλος Aluminco.


Έχοντας ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα 8 εκατ. ευρώ εντός του 2019, πρόκειται να διαθέσει επιπλέον 7,5 εκατ. ευρώ για νέες κινήσεις στο επενδυτικό πεδίο όπως αναφέρει στο Build ο διευθύνων σύμβουλος της Aluminco, Αργύρης Καρράς.

«Η Aluminco διαθέτει αυτή τη στιγμή δύο γραμμές διέλασης αλουμινίου με παραγωγικότητα περίπου 18.000 τόνων ετησίως. Το πρώτο μας μέλημα ήταν να ενταχθούμε στον αναπτυξιακό νόμο, για επενδύσεις 8 εκατ. ευρώ, οι οποίες ολοκληρώθηκαν στο τέλος του 2019.

Εγκαταστήσαμε ρομποτικές αποθήκες, ρομποτικό logistics, με αποτέλεσμα να μην παρεμβαίνει καθόλου το ανθρώπινo χέρι κατά τη διαδικασία παραγωγής.

Το πρόγραμμα μας έδωσε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο την υπάρχουσα παραγωγική μας δυναμική. Το νέο πλάνο επενδύσεων αφορά στην εγκατάσταση νέας γραμμής διέλασης αλουμινίου, αυτοματισμών, νέων γραμμών επεξεργασίας βιομηχανικού προφίλ, δεύτερου κάθετου βαφείου, ρομποτικών συστημάτων θερμοσυρραφής των προφίλ, για να μπούμε πιο δυναμικά στην παραγωγή αρχιτεκτονικών συστημάτων.

Ουσιαστικά χτίζουμε μία υπερσύγχρονη εταιρεία με τρεις γραμμές παραγωγής». Όπως επισημαίνει, με τις επενδύσεις που υλοποιεί η Aluminco στοχεύει να χαρακτηριστεί ως η πιο «πράσινη» επιχείρηση στην Ελλάδα. «Η έννοια της βιομηχανίας σήμερα, σε σχέση με δέκα χρόνια νωρίτερα έχει αλλάξει ριζικά.

Κι εμείς θέλουμε να θεωρούμαστε μία βιομηχανία που βλέπει στο μέλλον». «Την ίδια στιγμή επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε και νέες εγκαταστάσεις σε οικόπεδα όμορα της υπάρχουσας εγκατάστασης. Πρόσφατα αγοράσαμε επιπλέον 50 στρέμματα, με αποτέλεσμα η συνολική επιφάνεια οικοπέδων που έχουμε στη διάθεσή μας να ανέρχεται στα 110 στρέμματα. Στόχος είναι να χτίσουμε αυτόνομες παραγωγές.

Οτιδήποτε δεν εντάσσεται στον πρωτογενή τομέα της διέλασης, πρόκειται να εξελιχθεί σε ανεξάρτητη οντότητα. Αυτό αφορά δραστηριότητες όπως η θυγατρική εταιρεία Inscreen, η οποία παρέχει συστήματα σίτας και σκίασης.

Πρόσφατα ιδρύσαμε τη Metalskin, η οποία ειδικεύεται σε προϊόντα cladding και αρχιτεκτονικών εφαρμογών. Την ίδια πορεία θα ακολουθήσει και η εταιρεία Open Air, με προϊόντα ανεμοπροστασίας για εξωτερικούς χώρους».

Οι εξαγωγές και το άνοιγμα σε Γαλλία, Ιταλία και ΗΠΑ

Η εταιρεία πουλάει τα προϊόντα της στο εξωτερικό από τα μέσα του 1985, με το ποσοστό αναλογίας επί του τζίρου να υπερβαίνει το 50%. «Διαθέτουμε προϊόντα σε περισσότερα από 79 σημεία διεθνώς. Οι δυναμικότερες αγορές είναι αυτές της Νότιας Ευρώπης και της μεσογειακής λεκάνης, όπως είναι οι χώρες της Β. Αφρικής, οι οποίες παρουσιάζουν πολλά κοινά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά με τα δικά μας», εξηγεί ο Αργύρης Καρράς.

Μεταξύ των αγορών ενδιαφέροντος είναι η Γαλλία και η Ιταλία, χωρίς να αποκλείεται και η Τουρκία μελλοντικά. «Επίσης μας ενδιαφέρουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου έχουμε επισκεφθεί αρκετές εκθέσεις. Πρόκειται για μία αγορά η οποία θα ανοίξει προσεχώς για την Aluminco, και ήδη συζητάμε για κάποια joint ventures με τοπικούς συνεργάτες».

Η Aluminco διαθέτει κωδικούς προστιθέμενης αξίας, οι οποίοι ενισχύουν την παρουσία της στο εξωτερικό, όπως εξηγεί ο κύριος Καρράς, με έμφαση στα αρχιτεκτονικά προϊόντα. «Ωστόσο χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να μας γνωρίσουν εκτός συνόρων», προσθέτει.

Το στοίχημα του αεροδρομίου Μακεδονία

Αναφορικά με τη συμμετοχή της εταιρείας στην ανακατασκευή του αεροδρομίου Μακεδονία, ο κύριος Καρράς επισημαίνει ότι «το έργο αυτό ήταν εξαρχής ιδιαίτερα ενδιαφέρον.

Από αρχιτεκτονικής άποψης είχε να προσφέρει κάτι διαφορετικό από ένα κλασικό κέλυφος κτιρίου. Είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα μη ορθοκανονικό υαλοστάσιο, ιδιαίτερο ως προς την κατασκευή του, με ρομβοειδές υαλοπέτασμα και μάλιστα σε κεκλιμένες επιφάνειες».

«Αφομοιώσαμε πλήρως την πρόταση του γραφείου Bobotis+Bobotis, με στόχο να εξασφαλίσουμε μία κατασκευή που θα προσφέρει ανεμπόδιστη θέα. Παρουσιάσαμε δύο διαφορετικές προτάσεις και από τη στιγμή που συμφωνήσαμε, μέσα σε ελάχιστους μήνες δώσαμε το δείγμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ούτως ώστε να περάσει τις αρχικές δοκιμές ηχομείωσης.

Ταυτόχρονα κληθήκαμε να υλοποιήσουμε μία μη ορθοκανονική κατασκευή με υψηλή ηχομείωση αντίστοιχη με αυτή των σύγχρονων αεροδρομίων, της τάξεως των 53 db, όταν το αεροδρόμιο Βενιζέλος έχει κατασκευαστεί με ηχομείωση 47 db».

*του Γιώργος Λαμπίρης

Πηγή: Build

Απάντηση