Επένδυση στο διεθνούς εμβέλειας brand name «Μύκονος», που αρχίζει αλλά δεν τελειώνει στο αεροδρόμιο του νησιού, κάνει η Fraport και έχει ήδη ξεκινήσει τη ριζική ανακαίνιση των εγκαταστάσεων, που θα ολοκληρωθούν σταδιακά ώς το 2021.
Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν πάνω από 2 εκατ. επιβάτες, έναντι 1,4 εκατ. που ήταν την περασμένη χρονιά.
Το πρώτο πεντάμηνο του 2019, παρά τη μικρή κάμψη που σημειώθηκε τον Μάιο λόγω του καθυστερημένου Πάσχα, ξεκίνησε με αύξηση της επιβατικής κίνησης που διαμορφώθηκε στο 13,8%.
Η επένδυση στο αεροδρόμιο, ύψους 25 εκατ. ευρώ, η οποία σχεδόν θα διπλασιάσει τις κτιριακές εγκαταστάσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται την τελευταία διετία και ήδη έχουν προστεθεί η νέα αίθουσα αφίξεων και βοηθητικοί χώροι, που έχουν αυξήσει την επιφάνεια στα 4.200 τετραγωνικά.
Ανακαίνιση – Αναβάθμιση

Υπό ανακαίνιση βρίσκεται το βασικό κτίριο, που εγκαινιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Το φθινόπωρο θα λειτουργήσει το νέο κτιριακό συγκρότημα για τις ανάγκες της πυροσβεστικής και θα ακολουθήσουν οι υποδομές για την αύξηση των χώρων ελέγχου των εισιτηρίων και των αποσκευών, που θα φθάσουν τα 3.400 τετραγωνικά.
Οι επιβάτες, που εξυπηρετούνται σήμερα από το αεροδρόμιο του κοσμοπολίτικου τουριστικού προορισμού, αναγκάζονται να στέκονται δύο φορές στις ουρές, μία για έλεγχο εισιτηρίων και μία για παράδοση αποσκευών.
Η μεγάλη αλλαγή αφορά την εμφάνιση του αεροδρομίου, που εναρμονίζεται με την τοπική αρχιτεκτονική και την «μπολιάζει» με τις σύγχρονες απαιτήσεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Ο σχεδιασμός ακολουθεί τρεις βασικές «συνταγές»: υιοθετεί το «μαλακό» λευκό, το χρώμα που χαρακτηρίζει τις Κυκλάδες και συμβολίζει τον δυναμισμό, τις περιφραγμένες αυλές που αποτελούν αντίδοτο στους συχνούς ανέμους, και τους περιστερώνες που κυριαρχούν στη γειτονική Τήνο, αλλά υπάρχουν και στη Μύκονο.

Είναι τα στοιχεία που θα κυριαρχούν και θα «περιβάλλουν» τις σημερινές και τις νέες εγκαταστάσεις, δημιουργώντας ένα νέο κέλυφος, στο εσωτερικό του οποίου θα διαμορφωθούν γωνιές για καφέ και ημιυπαίθριους χώρους αναμονής.
Τα νέα σχέδια, που εκπόνησαν τα συνεργαζόμενα αρχιτεκτονικά γραφεία K-studio και Betaplan, παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα στις αρχές του νησιού, οι οποίες πριν από μια διετία είχαν εκφράσει αντιρρήσεις για αρχικά σχέδια αναμόρφωσης του αεροδρομίου, υποδέχθηκαν όμως θερμά τις νέες λύσεις.
«Σέβονται την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του νησιού», τόνισε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος άδραξε την ευκαιρία να ζητήσει περισσότερες επενδύσεις στα νησιά που συμβάλουν στο 40% του ΑΕΠ από τουριστικές πηγές. «Είναι η βιτρίνα του νησιού», σημείωσε ο δήμαρχος Μυκόνου, Κωνσταντίνος Κουκάς.
«Το νέο αεροδρόμιο θα αποτελέσει συνώνυμο της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής», επισήμανε ο Αλεξάντερ Ζίνελ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, που δήλωσε υπερήφανος για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου, σημειώνοντας ότι συνδυάζει το όραμα της εταιρείας και της τοπικής κοινωνίας.
«Με την ολοκλήρωση των έργων, το 2021, το αεροδρόμιο θα γίνει πύλη τουρισμού εφάμιλλη της πανέμορφης Μυκόνου», διαβεβαίωσε τις τοπικές αρχές.
Τα άλλα 23 αεροδρόμια

Στο περιθώριο της παρουσίασης, στελέχη της γερμανο-ελληνικής εταιρείας, η οποία έχουν αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, ανέφεραν ότι στα σχέδιά τους είναι η συνεργασία με άλλους τομείς του τουρισμού στη χώρα και δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να επεκτείνουν τις επενδύσεις τους σε ξενοδοχειακές μονάδες.
Προανήγγειλαν επίσης ότι θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στον επικείμενο διαγωνισμό για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, με στόχο να συμβάλουν στην ανάπτυξη νέων τουριστικών προορισμών.
Ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, στην οποία έχει αναθέσει η Fraport τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ενημέρωσε ότι την περασμένη χρονιά ολοκληρώθηκαν οι εγκαταστάσεις σε Καβάλα, Ζάκυνθο και Χανιά, ενώ μέσα στο 2019 θα ακολουθήσουν Ακτιο, Κεφαλονιά, Σάμος, Ρόδος και Μυτιλήνη.
Πηγή: efsyn.gr