Τα σχέδια της κυβέρνησης για ανάπτυξη: τουριστικά ακίνητα, νέες εντάξεις στο σχέδιο πόλεως

Τα σχέδια της κυβέρνησης στον τομέα της ανάπτυξης αναφέρονται σε κείμενο που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα.
Τα σχέδια της κυβέρνησης στον τομέα της ανάπτυξης αναφέρονται σε κείμενο που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Δημήτρη Μάρδα.
Στο κείμενο παρατίθενται προτάσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ελληνικής παραγωγής εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών, ενώ περιγράφονται επενδυτικά σχέδια της τάξεως των 70 δις ευρώ, τα οποία εκτιμάται ότι θα δημιουργήσουν 470.000 θέσεις εργασίας.
Τα σημαντικότερα σημεία της κυβερνητικής στρατηγικής για την ανάπτυξη διαμορφώνονται ως εξής:
– Δημιουργία Ταμείου για την Ανάπτυξη με πόρους που θα προέλθουν από έναν φόρο που θα ονομαστεί «πατριωτικός φόρος του 3%» και θα επιβληθεί επί όλων των καταθέσεων των Ελλήνων στο εξωτερικό.
Όσον αφορά στις άμεσες μεταρρυθμίσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν έως τον Σεπτέμβριο, αυτές, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα πρέπει να είναι οι εξής:
– απλούστευση του φορολογικού συστήματος
– απλούστευση της αδειοδότησης επενδύσεων
– απλούστευση της αδειοδότησης για ξένες επενδύσεις με το Enterprise Greece να αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία της αδειοδότησης σε δύο μήνες το μέγιστο
– σχέδιο νόμου για το λαθρεμπόριο καυσίμων
– σύσταση επιτροπής ή συμβουλίου για την επανεκκίνηση της οικονομίας, στο πλαίσιο του ΚΥΣΟΙΠ ή υπό την αιγίδα του πρωθυπουργού.
Επενδυτικά σχέδια
Τουριστικά ακίνητα και Job for Job
Στη δημιουργία ακινήτων που θα κατασκευαστούν μέσω συγχρηματοδοτούμενων σχεδίων κράτους-ιδιωτών προσανατολίζεται η κυβέρνηση. Η συμμετοχή του κράτους θα εντοπίζεται κυρίως στη γη που θα προσφέρει, ενώ κύριοι εταίροι αυτών των σχεδίων θα είναι οι τράπεζες ή ομάδες κατασκευαστών.
Τα σχέδια αυτά μπορεί να είναι: α) ακριβά τουριστικο-οικιστικά συγκροτήματα σε περιοχές κοντά στη θάλασσα, β) τουριστικο-οικιστικά χωριά πυκνής δόμησης υπερπολυτελούς κατασκευής σε περιοχές χαμηλού κόστους κτίσης.
Ο τίτλος job for job υποστηρίζει ότι, για παράδειγμα, μπορεί να πουλήσει κάποιος εξοπλισμούς και ο άλλος να κατασκευάσει για να πουλήσει ένα προϊόν όπως υπερπολυτελείς παραθεριστικές κατοικίες σε θέρετρα. Έτσι μπορούν να αγοραστούν από τη Γερμανία Eurofighter ή από τη Γαλλία φρεγάτες και, από την ελληνική πλευρά, να πουληθούν τα προαναφερθέντα.
Έτσι, θα δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης, θα καταπολεμηθεί η ανεργία και θα αξιοποιηθούν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Μεγάλες επενδύσεις σε εμπορεύσιμα αγαθά και υπηρεσίες
Οικισμοί επί υπερυψωμένου κελύφους
Μεγάλα οφέλη εκτιμάται ότι θα συγκεντρώσει η πρόταση για κατασκευή «Οικισμών επί υπερυψωμένου κελύφους» και η πώλησή τους με τον καινοτόμο τύπο ιδιοκτησίας Exclusive Fractional.
Πρόκειται για κατοικίες που θα συγκροτούν οικισμούς υψηλού επιπέδου με οικολογικές προδιαγραφές, οι οποίες θα κτιστούν σε περιοχές επικλινείς, όχι όμως επί του εδάφους, αλλά επί τεχνητού κελύφους.
Οι προδιαγραφές για επιλογή τέτοιων τοποθεσιών είναι:
– Δυτικός προσανατολισμός
– Κοντινό σχετικά αεροδρόμιο
– Δυνατότητα δημιουργίας μαρίνας για σκάφη με ναυτική λέσχη, εστιατόριο κλπ
– Κοντινή μεγάλη ή μικρή πόλη ή χωριό για αγορά τοπικών προϊόντων
– Δυνατότητα επίσκεψης τοπικών λαογραφικών μουσείων
– Δυνατότητα επίσκεψης τοπικών λαογραφικών μουσείων
– Δυνατότητα επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων
– Δυνατότητα κοντινής επίσκεψης περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλους
Πάρκινγκ
Όπως αναφέρεται στο σχέδιο, η κατασκευή χιλιάδων κλειστών χώρων στάθμευσης σε κάθε γειτονιά, θαβελτιώσει την καθημερινότητα σε όλες τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα σταθμευμένα στους δρόμους αυτοκίνητα.
Η κατασκευή πάρκινγκ:
– Θα αναθερμάνει την οικονομική δραστηριότητα αυξάνοντας το ΑΕΠ κατά 1,5%
– Θα δώσει εγασία σε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους.
– Θα δώσει εργασία σε εκατοντάδες μηχανικούς
– Στη φάση της διαχείρισης θα δημιουργήσει μόνιμες θέσεις εργασίας σε περισσότερους από 30.000 ανθρώπους
– Θα προσφέρει ένα χώρο πρασίνου στο ισόγειο του υπογείου πάρκινγκ.
Η περίπτωση της Αθήνας
Όσον αφορά στην πρωτεύουσα και το «απομποτιλιάρισμα» που πρέπει να γίνει, προτείνεται να ενταχθεί στο σχέδιο πόλης η περιοχή που βρίσκεται άνω της Αργυρούπολης. Δημιουργείται λοιπόν μια οικιστική ζώνη, που θα αναπτυχθεί μέσα σε χώρους πρασίνου, ενώ παράλληλα πραγματοποιείται ανάπλαση όλου του βουνού.
Κατόπιν γκρεμίζονται ολόκληρα τετράγωνα στην Αθήνα, παραχωρούνται οικόπεδα στη νέα προς οικοδόμηση περιοχή και έτσι αρχίζει να αναπνέει η πόλη.
Μικρά κρουαζιερόπλοια και οικιστικές μαρίνες
Παράλληλα, προτείνεται η δημιουργία στόλου κρουαζιερόπλοιων, που θα έχουν 30-60 καμπίνες, και θα προσφέρουν μόνο πρωινό και snacks ώστε όλα τα υπόλοιπα γεύματα να λαμβάνουν χώρα σε εστιατόρια νησιών.
Επίσης, προτείνεται η δημιουργία πολυτελών μαρίνων με 250-400 υπερπολυτελείς μοναδικές κατοικίες και με τα αντίστοιχα εμπορικά κέντρα, εστιατόρια, κλαμπ κλπ, οι οποίες μπορούν να δημιουργηθούν αρχικά σε 5 έως 6 επιλεγμένες τοποθεσίες με υψηλές οικολογικές προδιαγραφές.
Το ελληνικό Nταβός
Παράλληλα η κυβέρνηση έχει πάρει πρωτοβουλία για τη δημιουργία του «Νησιού Τεχνών και Φιλοσοφίας». Ειδικότερα προτείνεται η μετατροπή της Νήσου Αιγίλειας σε «Arts and Philosophy Island», δηλαδή σε ένα σύγχρονο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Κέντρο. Φιλοδοξία είναι η πολιτεία να το ανακηρύξει σε Νησί Ειρήνης, Πολιτισμού και Ανταλλαγής Ιδεών.

Στο νησί θα αναπτυχθεί ένα Παγκόσμιο Πολιτιστικό Κέντρο που θα αποτελείται από Συνεδριακά κέντρα εργασίας και από Εθνικές Εστίες Πολιστιμού, ένα μεγάλο Συνεδριακό κέντρο, ζώνη φιλοξενίας επισκεπτών, ζώνη αναψυχής και αθλοπαιδιών και ζώνη ανοικτού «αρχαιολογικού» θεάτρου.
Οι χώροι πρασίνου θα καταλαμβάνουν περισσότερο από τα 4/5 του νησιού. Η κίνηση στους δρόμους θα γίνεται μόνο με ηλεκτρικά αθόρυβα οχήματα, ποδήλατα, ενώ τα κτήρια θα είναι βιοκλιματικά, χαμηλά, πλήρως ενταγμένα στο περιβάλλον με πολύ πράσινο, ακόμα και στην οροφή τους.
Οι Εθνικές Εστίες Πολιτισμού θα αποτελούν το «σπίτι» της κάθε χώρας, ενώ διάφορες εκδηλώσεις θα διατηρούν ζωντανές τις δραστηριότητες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Το ύψος της εν λόγω επένδυσης εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως των 1,6 δις ευρώ και θα συγκεντρωθεί από χορηγίες και τις συνεισφορές χωρών μελών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Οικογένειας.
Ο κύριος Μάρδας, μιλώντας στο zougla.gr, ανέφερε:
«Είναι μια πρόταση που ξεφεύγει από τα παραδοσιακά γι΄ αυτό ορισμένοι απόρησαν ή τη θεώρησαν υπερβολική, αλλά επειδή έχουμε μάθει στο μέτριο και στο μικρό και καθετί το μεγάλο μας έρχεται παράξενο, εμείς θωρούμε ότι η συγκεκριμένη πρόταση εντάσσεται στα σχέδια που φέρνουν τον τίτλο του αυτονόητου μιας και δεν είναι και μια ιδιαίτερα ακριβή ιστορία και δεν είναι και κάτι το οποίο θα μπορούσε κάποιος να πει ότι εντάσσεται στην σφαίρα της πολύ μεγάλης φαντασίας» είπε στο zougla.gr ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας.
«Έχουμε 3.000 και νησιά και δυστυχώς δεν εκμεταλλευόμαστε όπως πρέπει τα περισσότερα από αυτά, που θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλά πράγματα και να μειώναμε και το χρέος μόνο με τα νησιά μας, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι πουλάμε τα νησιά μας» ανέφερε ο κ. Μάρδας και συμπλήρωσε «Είναι μια πρόταση που πρέπει να μπει σε μια σιδηροτροχιά».
«Είναι κάτι που εδώ και καιρό το δουλεύουμε, από εκεί και πέρα θα υπάρχει μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί και τα τεχνικά και διαδικαστικά θέματα θα τα δούμε, αλλά δεν είναι αυτά τα οποία θα εμποδίσουν την ολοκλήρωση του προγράμματος» δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών.
«Το νησί λέγεται Αιγίλεια, έχει δυο ονόματα αλλά αυτό είναι το πιο ωραίο, γιατί είναι το αρχαίο» σημείωσε.
Βιομηχανία
Αναφορικά με τη βιομηχανία προτείνονται τα εξής:
– 200-400 εκ. για Start up εταιρείες
– Ιαματικός τουρισμός
– Ξένες επενδύσεις
– Αξιοποίηση σχεδίου Γιούνκερ
Γεωργία
Με κίνητρα φορολογικού χαρακτήρα θα στραφεί η γεωργία στις δραστηριότητες εκείνες που αντιμετωπίζουν ισχυρή παγκόσμια ζήτηση. Παράλληλα με τα κίνητρα αυτά θα απαλυθεί ο φόρος εισοδήματος του 26% που προβλέπεται.
Τουρισμός
Πολλά μπορούν να γίνουν «παίζοντας» με τον τουρισμό και μη δαπανώντας πολλά χρήματα υποστηρίζει η κυβέρνηση.
Ειδικότερα, προτείνει την διεξαγωγή παιχνιδιών τα οποία θα σκοπεύουν στην προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό.
Πρώτο παιχνίδι: Η άγνωστη τουριστική Ελλάδα. Μια ιστορία περιηγήσεων που ανάλογα με τα όσα μνημεία επισκεφθεί ένας τουρίστας, την επόμενη χρονιά θα απολαύσει μερικές ημέρες δωρεάν διακοπές.
Δεύτερο παιχνίδι: Η Ελλάδα του σινεμά. Αυτό αφορά στην τουριστική προβολή της χώρας, μέσω μιας δράσης που αναφέρεται στην οργάνωση μιας φιέστας, όπου θα συμμετέχουν ως προσκεκλημένοι οι σκηνοθέτες και οι πρωταγωνιστές διενθών παραγωγών με θέμα την Ελλάδα και μαζί με αυτούς θα παρευρεθούν και όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Τρίτο παιχνίδι: Το οδοιπορικό του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τη Μακεδονία και τη συνέχισή του έως την Τουρκία. Εδώ μπορεί να συμμετέχουν και πολυεθνικές εταιρείες. Από την κατανάλωση των προϊόντων τους θα αναδεικνύονται οι τυχεροί νικητές σε όλες τις ηπείρους.

Print Friendly, PDF & Email

Απάντηση