Μετά τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, η αγορά της Κίνας στο στόχαστρο της ΕΛΒΑΛ. Η Κίνα αποτελεί τον επόμενο εξαγωγικό στόχο της ΕΛΒΑΛ, μετά τις εξαγωγές σε Ρωσία και Αμερική, όσον αφορά τα δάπεδα που κατασκευάζει για φορτηγά ψυγεία, έχοντας σήμερα κατακτήσει μερίδιο 80% στην ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο αυτό προϊόν που δημιούργησε πριν από λίγα χρόνια η ΕΛΒΑΛ προέκυψε μετά τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών της για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου προϊόντος που βρίσκει εφαρμογή στα δάπεδα των φορτηγών ψυγείων. Πρόκειται για φύλλα αλουμινίου που στη μία επιφάνεια φέρουν ανάγλυφο μοτίβο, ενώ η άλλη τους πλευρά επεξεργάζεται χημικά.
Το τελικό προϊόν χαρακτηρίζεται από αντιολισθητικές ιδιότητες και αντίσταση σε μηχανική φθορά, ενώ περιορίζεται και ο παραγόμενος θόρυβος κατά την επαφή του δαπέδου με τις ρόδες των παλετοφόρων. Να σημειωθεί ότι το προϊόν (ELVAL grain) είναι κατοχυρωμένο από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Η πορεία εργασιών της ΕΛΒΑΛ το 2015 εξελίσσεται με ικανοποιητικό ρυθμό, καθώς η ζήτηση από τις διεθνείς αγορές είναι πολύ ισχυρή από την αρχή του έτους και τα εργοστάσια δουλεύουν σε πλήρη παραγωγικότητα, πράγμα που αναμένεται να συνεχιστεί έως το τέλος του έτους. Τα έσοδα που προέρχονται από την Ελλάδα δεν επηρεάζουν ουσιωδώς τα μεγέθη του ομίλου, και έτσι οποιαδήποτε ενδεχόμενη επιδείνωση στο οικονομικό περιβάλλον της χώρας δεν αποτελεί κίνδυνο. Υπερδιπλασιασμό καθαρών κερδών πέτυχε στο εννεάμηνο του 2015 η ΕΛΒΑΛ, που σημείωσε σε ενοποιημένη βάση κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας 22,5 εκατ. ευρώ από 9,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, πετυχαίνοντας και διψήφια αύξηση πωλήσεων.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων του ομίλου ανήλθε σε 271 χιλ. τόνους και ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 964 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 22%. Τα μεικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 95,6 εκατ. ευρώ από 58,3 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 59% στα 88,2 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 40 εκατ. ευρώ έναντι 11 εκατ. ευρώ, και, όπως σημειώνει η εταιρεία, σε ανακοίνωσή της, στις διεθνείς αγορές συνεχίζεται η αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα έλασης αλουμινίου, με τον αντίστοιχο τομέα του ομίλου να καταγράφει αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 3% και κύκλου εργασιών κατά 16%.