ΕΛΒΑΛ: Εξαγωγές αλουμινίου σε 72 χώρες αλλά και χορηγοί του σκάφους του πολεμικού ναυτικού «Ωκύαλος»

Απέσπασε για τέταρτη συνεχή χρονιά τη διάκριση Diamonds of the Greek Economy αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι κινείται σε σταθερά αναπτυξιακή τροχιά. Ο λόγος για την ΕΛΒΑΛ, η οποία κατέκτησε μία από τις πρώτες θέσεις στον κατάλογο των πιο κερδοφόρων βιομηχανικών επιχειρήσεων της χώρας. Μία γεύση για όσα συμβαίνουν στον συγκεκριμένο όμιλο αλλά και στο σύνολο της ελληνικής βιομηχανίας έδωσε ο κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός, εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΛΒΑΛ, κατά την παραλαβή της διάκρισης Diamonds of the Greek Economy, διάκριση που έλαβε και μία από τις θυγατρικές εταιρείες του ομίλου η ΣΥΜΕΤΑΛ.
Κωνσταντίνος Κατσαρός, εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΒΑΛ
Πρώτον, να πω ένα μεγάλο «συγχαρητήρια» στον κ. Κτενά και στους συνεργάτες του που μέσα σε αυτή την εβδομάδα, που ούτε ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει αύριο, αποφάσισε να μην ακυρώσει και να πραγματοποιήσει τελικώς αυτή την εκδήλωση. Τώρα ένα μεγάλο «ευχαριστώ» γιατί για τέταρτη συνεχή χρονιά είμαι εδώ για να παραλάβω ένα βραβείο για λογαριασμό της ΕΛΒΑΛ. Αντίστοιχη διάκριση θα παραλάβει για δεύτερη φορά η θυγατρική μας ΣΥΜΕΤΑΛ.
Επιτρέψτε μου να σας πω ότι η ΕΛΒΑΛ εξάγει εκτός Ελλάδος, το 88% της παραγωγής της. Που πάει αυτό; Η μεγαλύτερη μας αγορά βέβαια είναι η Ευρώπη, όχι μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά όλες οι χώρες της Ευρώπης. Όμως συνεχίζουμε να κάνουμε εξαγωγές στην Ιαπωνία, στην Κίνα – δεν εισάγουμε μόνο από την Κίνα υπάρχουν επιχειρήσεις στην Ελλάδα που εξάγουν στην Κίνα -, στην Αυστραλία, στην Λατινική Αμερική, οπωσδήποτε στις Η.Π.Α.. Συνολικά εξάγουμε σε 72 χώρες. Γνωρίζετε ότι το 80% των δαπέδων των φορτηγών-ψυγείων που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι με δικό μας αλουμίνιο, είναι πολύ δύσκολο προϊόν που κατασκευάζουν μόνο δύο εταιρείες σε όλο τον κόσμο μια Γαλλική και εμείς, όμως εμείς γίναμε οι κυρίαρχοι της αγοράς: τους πήραμε το 80% της αγοράς. Ξεκινήσαμε τις εξαγωγές μας σε αυτό το προϊόν στις Η.Π.Α. και τελευταία στην Ρωσία.
Ένα ακόμη γεγονός, που πιστοποιεί το επίπεδο τεχνογνωσίας μας, σχετίζεται με τα μεγάλα σκάφη της ακτοπλοίας – ελπίζω να μπορέσουμε να πάμε διακοπές φέτος κανείς δεν ξέρει εγώ πάντως δεν έχω προγραμματίσει τίποτε διακοπές προ το παρόν -, είναι τα πλοία τα οποία πέρυσι είχαν απέξω μια κόκκινη διαφήμιση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας που φέτος αντικαταστήθηκε από μια πράσινη διαφήμιση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας. Τα περισσότερα από αυτά τα πλοία είναι φτιαγμένα με αλουμίνιο της ΕΛΒΑΛ. Δυστυχώς η Ελλάδα δεν έχει την τεχνολογία να φτιάξει τόσο μεγάλα σκάφη, έτσι τα στέλνουμε στην Αυστραλία σε ναυπηγεία της οποίας κατασκευάζονται αυτά τα σκάφη για να μεταπωληθούν στην Ελλάδα. Όμως στην Ελλάδα αρχίσαμε να έχουμε μια τεχνολογία ώστε να μπορούμε να φτιάχνουμε αλουμινένια σκάφη. Την Δευτέρα το πρωί στην Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών εντάχθηκαν στο ναυτικό δύο σκάφη, το ένα σκάφος λέγεται «Ωκύαλος» – ποιος ξέρει αυτή την αρχαία ελληνική γλώσσα ούτε εγώ δεν την ήξερα, σημαίνει αυτό που τρέχει γρήγορα – είναι ένα αποβατικό σκάφος για τον μη συμβατικό πόλεμο που θα το χρησιμοποιήσει η μονάδα υποβρυχίων καταστροφών φτιαγμένο εξολοκλήρου στην Ελλάδα, με δικό μας αλουμίνιο και με ανθρώπους οι οποίοι το κατασκεύασαν και βέβαια είναι δώρο της ΕΛΒΑΛ στο πολεμικό μας ναυτικό.
Το 2014 ήταν μια καλή χρονιά για όλους μας είχαμε βέβαια αρκετά προβλήματα, τα γνωστά τα οποία τα συζητάμε κάθε φορά παλιά με τον κ. Μανιάτη που ήταν υπουργός Ενέργειας τώρα με τους κυβερνητικούς υπουργούς που έχουν την υπευθυνότητα αυτή. Το κόστος ενέργειας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα. Τι θα γίνει; Όλο λένε ότι θα το μειώσουν. Ο φίλος μου ο Γιάννης είχε κάνει κάποια προσπάθεια, τώρα τελευταία όμως το θέμα έχει παγώσει. Τους λέμε: παιδιά στην Γερμανία το κόστος ενέργειας είναι κατά 30% χαμηλότερο σε σχέση με την Ελλάδα, τι θα γίνει; Δεν βλέπουμε καμία μείωση και αυτό βέβαια δεν βοηθάει καθόλου την Ελληνική βαριά βιομηχανία. Το αλουμίνιο είναι ελαφρύ υλικό όμως η βιομηχανία είναι βαριά. Μην ξεχνάτε ότι δεν είμαστε μόνοι μας έχουμε ανταγωνιστές, και είναι μεγάλες πολυεθνικές στην Ευρώπη και στις άλλες χώρες, στην Κίνα η οποία δεν λογαριάζει πόσο κάνει το υλικό, κάνουν εξαγωγές γιατί πρέπει να κάνουν εξαγωγές, έχουν εντολή από την κυβέρνηση.
Έχουμε επίσης και το άλλο μεγάλο πρόβλημα τα χρηματο-οικονομικά μας έξοδα. Οι Γερμανοί βιομήχανοι – έχω πολλούς φίλους εκεί, είμαστε ανταγωνιστές αλλά είμαστε και φίλοι -, παίρνουν βραχυπρόθεσμα δάνεια για την εξυπηρέτηση κεφαλαίων κίνησης με επιτόκιο 1.2%. Εμείς ξέρετε πολύ καλά όλοι σας όταν μας δίνουν πόσο το πληρώνουμε και τώρα τελευταία έχουμε ακόμα ένα πρόβλημα την μεταφορά των προϊόντων από την Ελλάδα προς Ευρώπη που είναι η μεγάλη μας αγορά. Το πετρέλαιο δεν είναι τόσο ακριβό, συμβαίνει όμως ότι λόγω της Ελληνικής κρίσης τα φορτηγά δεν βρίσκουν ναύλο επιστροφής και για αυτό τον λόγο δεν θέλουν να πάνε ή ζητάνε σχεδόν το διπλάσιο για να γυρίσουν άδειοι.
Έχουμε βέβαια και ένα πλεονέκτημα στην ΕΛΒΑΛ. Είναι οι άνθρωποί μας οι οποίοι βάζουν το κεφάλι κάτω και – με ψηλά το κεφάλι – δουλεύουν με περίσσιο ζήλο και τεράστια προσπάθεια. Αύξησαν την παραγωγικότητα μας, βελτίωσαν τρομακτικά την ποιότητα μας ώστε να θεωρούμαστε από τους πιο καλούς παραγωγούς προϊόντων έλασης αλουμινίου στον κόσμο και κατακτήσαμε και άλλες αγορές με πολλά καινοτόμα και ειδικά προϊόντα.
Ευχαριστώ για ακόμη μια φορά τον κ. Κτενά και το επιτελείο του για το βραβείο.

Απάντηση