Σε σειρά διαρθρωτικών κινήσεων προχωρά ο κατασκευαστικός όμιλος J&P Άβαξ με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων του εν μέσω παρατεταμένης αστάθειας και στάσης πληρωμών από το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη εξετάζει το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ), δεδομένου ότι “το τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να βοηθήσει”, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση, ο αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της εισηγμένης Κωνσταντίνος Κουβαράς.
Όπως πρόσθεσε, λόγω των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά, η λήψη πίστωσης είναι αδύνατη, ενώ “περνούν” εγγυητικές επιστολές που εκδίδονται μόνον από τράπεζες με αξιολόγηση ΑΑΑ.
Σημείωσε όμως, ότι ο όμιλος έχει τις προϋποθέσεις να σταθεροποιηθεί φέτος και να επιστρέψει σε ανάκαμψη από το επόμενο έτος.
Η Αθηνά
Παράλληλα, η κατασκευαστική προχωράει σε αναδιάρθρωση της θυγατρικής της εταιρείας “Αθηνά” με έμφαση στο υποκατάστημα στο Αμπού Ντάμπι ώστε να ολοκληρωθούν τα, εν εξελίξει, έργα στην Μέση Ανατολή με τις κατά το δυνατόν λιγότερες απώλειες. Η Αθηνά εμφάνισε, κατά το 2014, αρνητικά ebitda και στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση της J&P Άβαξ επιδιώκει τη βελτιστοποίηση της δραστηριότητάς της. Κατά το πρώτο τρίμηνο η Αθηνά εμφάνισε αυξημένο κόστος πωλήσεων (+17,41%) και διευρυμένες ζημιές (9 εκατ. ευρώ από 34,6 χιλιάδες ευρώ) εξαιτίας δύο ζημιογόνων έργων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Έλλειψη ρευστότητας
Τα έργα που η J&P Άβαξ εκτελεί στην Ελλάδα βρίσκονται αντιμέτωπα με πρωτοφανή στάση πληρωμών, καθώς η κυβέρνηση έχει υφαρπάξει τη ρευστότητα για να πληρώσει μισθούς και συντάξεις. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κωνσταντίνος Μιτζάλης, το Δημόσιο, κατά το τελευταίο τρίμηνο, έχει, ως επί το πλείστον, “παγώσει” την ομαλή υλοποίηση πληρωμών.
Ενδεικτικά, στα έργα παραχώρησης που υλοποιεί κοινοπρακτικά με άλλες εταιρείες η J&P Άβαξ, το Δημόσιο οφείλει περίπου 80 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό (σ.σ.: πρόσφατα το Δημόσιο πλήρωσε 19 εκατ. ευρώ) και περίπου 100 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου. Σημειώνεται εν παρόδω ότι η εισηγμένη έχει επενδύσει ίδια κεφάλαια ύψους 60 εκατ. στην Αττική Οδό, 37 εκατ. ευρώ στη Γέφυρα Α.Ε., 36 εκατ.ευρώ στην Ολυμπία οδό και 28 εκατ. ευρώ στον Μορέα.
Ταυτόχρονα, εκτελεί τα σιδηροδρομικά έργα Τιθορέα – Δομοκός (μήκους 106 χλμ) και την υποδομή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (21,5 χλμ) μαζί με τη σήραγγα Παναγοπούλας, προϋπολογισμού 127 εκατ. ευρώ και 126 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα. Για το έργο της σήραγγας Παναγοπούλας η εισηγμένη είχε υποβάλει ειδική δήλωση διακοπής εργασιών την οποία, όμως, ήρε, όπως ανέφεραν, χθες, οι επικεφαλής της.
Μέρισμα από παραχωρήσεις
Ωστόσο, το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της J&P Άβαξ “ωριμάζει”, δηλαδή ολοκληρώνεται το στάδιο της κατασκευής και γι’αυτό μέσα στο προσεχές διάστημα αναμένονται εισροές. Επίσης, η J&P Άβαξ, με ορίζοντα το 2025, τοποθετεί τις συνολικές εισροές από μερίσματα στην Αττική Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον Μορέα και τις υπόλοιπες παραχωρήσεις στα 500 εκατ. ευρώ.
Τέλος, ο εισηγμένος όμιλος προσανατολίζεται στην ανάληψη καινούργιων επιλεγμένων έργων που θα αποφέρουν κερδοφορία, ενώ έμφαση δίνει σε έργα στο εξωτερικό και στον κλάδο της ενέργειας -όπως οι δεξαμενές LNG που υλοποιεί σε Ρεβυθούσα και Κύπρο.
Η J&P Άβαξ διαθέτει ανεκτέλεστο ύψους 1,8 δισ. ευρώ, με την αξία των προς υπογραφή έργων να διαμορφώνεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου – dimitris.delevegos@capital.gr