H ενεργειακή απόδοση του πρώτου ηλιακού ποδηλατόδρομου ξεπέρασε τις προσδοκίες!

Πρόκειται για τον ηλιακό ποδηλατόδρομο «SolaRoad» που άρχισε να λειτουργεί τον περασμένο Νοέμβριο στην πόλη Krommenie της βόρειας Ολλανδίας. Σ’ ένα τμήμα 100 μέτρων του ποδηλατόδρομου έχουν τοποθετηθεί ηλιακοί συλλέκτες και από πάνω χοντρό γυαλί πάχους 1 εκατοστού.
Η ηλιακή ενέργεια που θα συλλέγεται θα μετατρέπεται στη συνέχεια σε ηλεκτρική. Έτσι, θα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί για να φωτίζεται ο δρόμος, για τα συστήματα κυκλοφορίας (π.χ. φανάρια) για τα νοικοκυριά ή για ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως τόνισε εκπρόσωπος του πρότζεκτ SolaRoad Στεν ντε Βιτ «δεν περιμέναμε μία ενεργειακή απόδοση τόσο υψηλή, τόσο γρήγορα». Ο ποδηλατόδρομος άνοιξε πριν από μισό χρόνο και «ήδη έχει δώσει ηλεκτρική ενέργεια 3.000 κιλοβατώρες (KWh). Αυτή η ενέργεια μπορεί να εξυπηρετεί, να δίνει ηλεκτρικό σε ένα νοικοκυριό (ενός ατόμου) για ένα χρόνο. Ή να προσφέρει ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό σκούτερ για να κάνει τον γύρο του κόσμου 2,5 φορές. Εκτιμάται δε ότι η ενεργειακή απόδοση θα είναι 70 κιλοβατώρες ανά τετραγωνικό μέτρο το χρόνο.
Οι ειδικοί του SolaRoad εξηγούν πως τοποθετώντας φωτοβολταϊκά πανελς στους δρόμους μπορεί κανείς να πάρει περισσότερη ηλιακή ενέργεια. Τα περίπου 140.000 χιλιόμετρα των δρόμων στην Ολλανδία καλύπτουν μία επιφάνεια περίπου 400 – 500.000 τ.μ., η οποία είναι σαφώς μεγαλύτερη από την κατάλληλη επιφάνεια (για τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε στέγες).
Όσο για την επιλογή να τοποθετηθούν τα φωτοβολταϊκά σε ποδηλατόδρομο και όχι σε άλλο δρόμο ή λεωφόρο η εξήγηση είναι απλή: Σ’ έναν ποδηλατόδρομο δεν κυκλοφορούν βαρέα οχήματα και δεν υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, συνεπώς δεν υπάρχει κίνδυνος καταστροφής των φωτοβολταϊκών. Επιπλέον, σ’ έναν τέτοιο δρόμο είναι ευκολότερο να γίνουν βελτιώσεις και διορθώσεις.

Απάντηση