Ιωάννης Αγγελής: Γενικός Διευθυντής ELVAL COLOUR, Εξωστρέφεια, Συνεχής Βελτίωση και Έρευνα και Ανάπτυξη

Το μέλλον μας επιφυλάσσει μια ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για να αναπτυχθούμε σύμφωνα με αυτούς τους τρεις άξονες. «Το ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελεί το θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο χτίζουμε όλες τις δεξιότητες της εταιρείας» τονίζει με έμφαση ο Γενικός Διευθυντής της Elval Colour κ. Γιάννης Αγγελής. Σε μια εκ βαθέων συνέντευξή του αναφέρεται στη δράση της εταιρείας εντός και εκτός συνόρων και στην γκάμα των προϊόντων της Elval Colour που αφορά στο ΚΕΛΥΦΟΣ του κτηρίου αλλά και στην εταιρική ταυτότητα, στην εσωτερική αρχιτεκτονική και διακόσμηση.

1. Υπάρχουν δύο υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις παραγωγής στη Θήβα και τον Άγιο Θωμά Βοιωτίας. Αναλύστε μας τους τομείς παραγωγής και αν καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες ζήτησης, ιδιαίτερα του εξωτερικού.

H εταιρεία διαθέτει δύο εργοστάσια στην Ελλάδα, στη Θήβα και τον Άγιο Θωμά Βοιωτίας, με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας και περίπου 140 άτομα προσωπικό. Η μονάδα της Θήβας είναι το πρώτο μας εργοστάσιο, στο οποίο λειτουργούν οι γραμμές υγρής βαφής και πούδρας. Στο εργοστάσιο αυτό παράγονται αρχιτεκτονικά προϊόντα, αλλά και βαμμένα φύλλα για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς συμπληρώνει και την παραγωγική διαδικασία της ELVAL. Στη Θήβα εργάζονται περίπου 90 άτομα. Διαθέτει μονάδα παραγωγής και ανάμιξης χρωμάτων, δυνατότητα που μας επιτρέπει να παράγουμε μικρές ποσότητες, για μικρές παραγγελίες, και με γρήγορο χρόνο ανταπόκρισης, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον κατασκευαστικό κλάδο. Επίσης, υπάρχει και μονάδα πλήρους ανακύκλωσης βιομηχανικών αποβλήτων, η οποία είναι από τις πρώτες μονάδες στην Ελλάδα με μηδενικά υγρά απόβλητα.

Η μονάδα του Αγίου Θωμά, είναι το δεύτερο εργοστάσιό μας, όπου εργάζονται 50 άτομα. Εδώ γίνεται η παραγωγή των σύνθετων πάνελ αλουμινίου και η παραγωγή των αυλακωτών φύλλων. Διαθέτουμε ειδικό κέντρο CNC, επεξεργασίας φύλλων αλουμινίου και σύνθετων πάνελ αλουμινίου, με ειδική τεχνογνωσία και πολύ υψηλές ανοχές στο τελικό προϊόν. Στη μονάδα βρίσκεται και το κέντρο διανομής και διάθεσης της παραγωγής, καθώς και το κέντρο εκπαίδευσης των πελατών μας, κατασκευαστών και αρχιτεκτόνων. Και τα δύο εργοστάσια διαθέτουν εξελιγμένα μηχανήματα, που υποστηρίζουν τον ποιοτικό έλεγχο αλλά και την έρευνα και ανάπτυξη.

2. Πιστή στις αξίες και το όραμά της η Elval Colour θεωρεί το ανθρώπινο δυναμικό, ως το σημαντικότερο παράγοντα για την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων. Μιλήστε μας για αυτό το σημαντικό κεφάλαιο της εταιρείας.

Σύμφωνα με τις αξίες του ομίλου VIOHALCO και της μητρικής εταιρείας μας ELVAL, το ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελεί το θεμέλιο λίθο πάνω στον οποίο χτίζουμε όλες τις δεξιότητες της εταιρείας. Χωρίς αυτό δεν θα μπορούσαμε να έχουμε την παραγωγή, την ποιότητα και την απήχηση των προϊόντων, που έχουμε αυτήν τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι είναι προσεχτικά επιλεγμένοι και εκπαιδευμένοι πάνω στη δουλειά τους, με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Συμμετέχουν σε συνέδρια για να μπορούν να παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις, ο καθένας στο είδος του. Επιπλέον, έχουμε κάνει και ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα πιστοποίησης των μηχανικών μας σε lean six sigma, για τη βελτιστοποίηση των παραγωγικών διαδικασιών σε όλη την εταιρεία. Το ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελεί το συνδετικό κρίκο, που επιτρέπει στην εταιρεία να εφαρμόσει τη στρατηγική της. Αν δεν έχεις σωστό ανθρώπινο δυναμικό, δεν μπορείς να έχεις εφαρμογή στρατηγικής, όσο καλά και αν είναι σχεδιασμένη.

Έχουμε κατά βάση ανθρώπους με νεαρή ηλικία, κάτι το οποίο μας επιτρέπει να χτίζουμε και για το μακροπρόθεσμο μέλλον. Ωστόσο, πλαισιωνόμαστε και από ανθρώπους με πολυετή εμπειρία στην παραγωγή και τη διαχείριση, που είναι διακριτικοί αρωγοί. Ταυτόχρονα, κάποια στελέχη μας συμμετέχουν σε ευρωπαϊκές τεχνικές επιτροπές, που συμβάλλουν στη συγγραφή των Ευρωπαϊκών προτύπων στον κατασκευαστικό τομέα και τον τομέα των βαφών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και σε ερευνητικές ομάδες για την ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων και μεθόδων αξιολόγησης των προϊόντων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Επίσης, κατέχουν τη θέση της προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αλουμινίου για τον κατασκευαστικό κλάδο και συμμετέχουν ενεργά στις τεχνικές επιτροπές και στο διοικητικό συμβούλιο στο μεγαλύτερο σύλλογο εργοστασίων βαφής στην Ευρώπη, την European Coil Coating Association. Αυτές τις θέσεις τις κατέχουν ανάμεσα σε εταιρείες μεγαθήρια με χιλιάδες υπαλλήλους και δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Τεχνικά και ποιοτικά, το ανθρώπινο δυναμικό μας είναι εφάμιλλο και στέκεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

3. Υπάρχει μια τεράστια γκάμα προϊόντων που η Elval Colour, με συνεχή αναζήτηση και έρευνα, εμπλουτίζει. Ποια προϊόντα αποτελούν σημείο αναφοράς για την εταιρεία;

Η Elval Colour δραστηριοποιείται στη βαφή προϊόντων έλασης αλουμινίου και την παραγωγή σύνθετων panel αλουμινίου, αυλακωτών και διάτρητων φύλλων αλουμινίου. Η γκάμα των προϊόντων της Elval Colour κατά βάση απευθύνεται στο ΚΕΛΥΦΟΣ του κτηρίου αλλά και στην εταιρική ταυτότητα, την εσωτερική αρχιτεκτονική και διακόσμηση. Δηλαδή, μιλάμε για βαμμένο αλουμίνιο το οποίο ντύνει εξωτερικά και εσωτερικά ένα κτήριο. Μπορεί να είναι οροφή, πρόσοψη, υδρορροή αλλά και ειδικό σύστημα ψευδοροφής ή εσωτερική επένδυση και διακοσμητική κατασκευή. Η Elval Colour διαθέτει τα προϊόντα της στους μεγαλύτερους κατασκευαστές ειδικών αρχιτεκτονικών εφαρμογών σε δύο μορφές, βαμμένα φύλλα και ρόλους. Τα προϊόντα της Elval Colour χαρακτηρίζονται για την άριστη ποιότητά τους και τη μοναδική εμφάνισή τους. Στα προϊόντα μας εφαρμόζονται ειδικά συστήματα βαφής, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των πελατών και των πιστοποιήσεων. Στις εγκαταστάσεις της Elval Colour παράγονται μεταξύ άλλων:• Σύνθετα πάνελ αλουμινίου etalbond®, σε διάφορα πάχη, για αρχιτεκτονικές εφαρμογές και εφαρμογές διακόσμησης, είτε με πυρήνα πολυαιθυλενίου, είτε με βραδύκαυστο πυρήνα για ειδικότερες εφαρμογές.

• Συμπαγή φύλλα αλουμινίου ELVAL ENF™, για επενδύσεις όψεων κτηρίων, που είναι φύλλο 2mm ειδικών αντοχών για προσόψεις.
• Αυλακωτά φύλλα ELVAL ENF™ Corrugated.
• Βαμμένες ταινίες με την επωνυμία Ydoral®, για την κατασκευή συστημάτων υδρορροών.
• Βαμμένες ταινίες για κατασκευή οροφών Orofe®, για ειδικές οροφές όπως αεροδρόμια, εκθεσιακά κέντρα, αλλά και μικρότερα κτήρια όπως εκκλησίες και σπίτια. Στην κεντρική Ευρώπη και στις ΗΠΑ το αλουμίνιο χρησιμοποιείται κατά κόρον για οροφές τέτοιων εφαρμογών.
• Ολοκληρωμένο σύστημα ψευδοροφών αλουμινίου ELVAL EZ False Ceiling™.
• Τα ειδικά φινιρίσματα αντιγκραφίτι – Agraphon®.
• Αυτοκαθαριζόμενα φινιρίσματα Arypon®.

Και πολλές άλλες λύσεις που αναλυτικά παρουσιάζονται στο site μας, elval-colour.

Τα προϊόντα της Elval Colour προσφέρονται σε μια μεγάλη ποικιλία βασικών χρωμάτων και ειδικών βαφικών συστημάτων, με δυνατότητα παραγγελίας εξατομικευμένων κατά περίπτωση αποχρώσεων, επεξεργασμένων στα ειδικά εξοπλισμένα εργαστήρια της εταιρείας και βαμμένων σε μία από τις τέσσερις γραμμές βαφής, καλύπτοντας έτσι τις πολυποίκιλες ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών. Έχουμε δημιουργήσει και αναπτύξει τα προϊόντα μας, μέσα από χρόνια ερευνών και με την υποστήριξη της μητρικής μας εταιρείας ELVAL, με την οποία έχουμε αναπτύξει ειδικά κράματα, τα οποία είναι εύπλαστα και μας επιτρέπουν να τα τοποθετούμε στις πιο απαιτητικές κτηριακές εφαρμογές. Πέραν τούτου, και στα δύο εργοστάσια έχουμε μονάδες R&D, στις οποίες γίνεται έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Επίσης, έχουμε και στον όμιλο το ΕΛΚΕΜΕ, ένα ειδικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μετάλλων, όπου υπάρχει ειδική μονάδα που ασχολείται με την επιφάνεια των υλικών μας και με τα βαφικά μας συστήματα. Και έτσι, τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε με νανοτεχνολογία, προϊόντα αυτοκαθαριζόμενα, αντιβακτηριδιακά κ.ο.κ. Πολύ δυνατά προϊόντα αυτήν τη στιγμή με παγκόσμια απήχηση, είναι τα προϊόντα για υδρορροές Ydoral®, τα οποία στην Ιταλία έχουν πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς. Αυτά προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία χρωμάτων απομίμησης χαλκού. Καθώς και τα προϊόντα Orofe® τα οποία έχουν ντύσει οροφές πολύ σημαντικών κτηρίων ανά τον κόσμο. Το μεγαλύτερο εμπορικό αεροδρόμιο στον κόσμο αυτήν τη στιγμή στην Κίνα, έχει δικά μας υλικά Orofe® με ειδικό κράμα και ειδική βαφή PVDF. Επίσης, τα προϊόντα etalbond® και ELVAL ENF™, που επενδύουν κτήρια – σημεία αναφοράς. Για παράδειγμα, το υψηλότερο κτήριο στην Ιταλία αυτήν τη στιγμή, ο πύργος Isozaki στο Μιλάνο έχει προσόψεις ELVAL ENF™. Και το κεντρικό κτίριο της STATOIL στη Νορβηγία, είναι ντυμένο με etalbond®, με ειδικό χρώμα και με πολύ απαιτητική διαδικασία επιλογής. Ωστόσο, πέρα από το εξωτερικό κέλυφος των κτηρίων, τα προϊόντα μας καλύπτουν και ευρεία γκάμα εσωτερικών εφαρμογών, όπως πινακίδες, εσωτερικά χωρίσματα, έπιπλα, εδικές κατασκευές, διαφημιστικές χρήσεις, ιδίως από λεπτό etalbond®, με ειδικές βαφές για ψηφιακή εκτύπωση, καθώς επίσης και ψευδοροφές.

Η Elval Colour διαθέτει λύσεις προϊόντων, που καλύπτουν όλη την «εταιρική αρχιτεκτονική» μέσα και έξω από το κτήριο, για κάθε ανάγκη αρχιτεκτονικής και διακόσμησης. Τα υλικά μας είναι κατάλληλα για πλήρη εταιρική ταυτότητα, προσόψεις και εσωτερικό καταστημάτων και, πακέτο μαζί με την αδερφή εταιρεία ΕΤΕΜ, μπορούμε να δώσουμε μία συνολική λύση για την εταιρική ταυτότητα και αρχιτεκτονική. Συστήματα για πορτοπαράθυρα, υαλοπετάσματα, σκιάδια, μέχρι και πόρτες ασφαλείας, ειδικές πόρτες συρόμενες, για μία αλυσίδα καταστημάτων, τραπεζών ή super market. Για παράδειγμα, όλα τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ, είναι ντυμένα με etalbond® ασημί χρώματος. Όλες οι καινούριες πινακίδες της τράπεζας Πειραιώς είναι φτιαγμένες με ασημί etalbond® – arypon, το ειδικό μας βαφικό σύστημα για αυτοκαθαριζόμενο χρώμα. Επίσης, στις καινούριες προσόψεις της αλυσίδας WIND έχει εγκατασταθεί ασημί etalbond® – agraphon, που είναι το ειδικό βαφικό μας σύστημα αντιγκραφίτι. Στις αλυσίδες ΓΕΡΜΑΝΟΣ όλη η εσωτερική και εξωτερική ανακαίνιση έγινε με etalbond®. Εσωτερικά όλα τα stands είναι ντυμένα με etalbond®. Με ειδικά φτιαγμένο κράμα και λευκό χρώμα, προσαρμοσμένο στην εταιρική ταυτότητα της εταιρείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Όλες αυτές οι εσωτερικές και εξωτερικές εφαρμογές στην αλυσίδα ΓΕΡΜΑΝΟΣ αντικαθιστούν με πληρότητα και υπεροχή, παλαιότερα υλικά όπως το novopan, MDF, σιδηροκατασκευές, γυψοσανίδες κ.ά. Στο συγκεκριμένο έργο όπου συνεργαστήκαμε πολύ με τους εφαρμοστές και τους ανθρώπους που δημιούργησαν το concept του έργου, μπορέσαμε και μειώσαμε με προμετρήσεις το χρόνο ανακαίνισης των καταστημάτων με την εφαρμογή του etalbond® ως τελικό προϊόν, από 48 ώρες σε 12 ώρες. Γιατί η εφαρμογή του etalbond® έβγαλε έξω τις επεξεργασίες και τις βαφές, τα ντυσίματα και την προστασία των κομματιών. Επιπλέον, το γεγονός ότι το etalbond® είναι κατάλληλο για ψηφιακή εκτύπωση, του επιτρέπει να αποτελέσει αμέσως και ένα γρήγορο ντεκόρ. Φυσικά ήταν και άψογη η συνεργασία με τους ανθρώπους της εταιρείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ και με τις εταιρείες, που βοήθησαν στην εγκατάσταση αυτού του έργου.

4. Ποιος ο ανταγωνισμός των προϊόντων της Elval Colour στη διεθνή αγορά και ποια η στρατηγική της εταιρείας στο μέλλον;

Ο ανταγωνισμός των προϊόντων της Elval Colour, επικεντρώνεται κυρίως σε πολυεθνικές που έχουν το ίδιο αντικείμενο με εμάς. Όμως, το μεγάλο μειονέκτημα των πολυεθνικών είναι ότι είναι επικεντρωμένες στις βιομηχανικές εφαρμογές ή είναι λιγότερο ευέλικτες λόγω του μεγέθους τους. Έτσι, αντιμετωπίζουν τον κατασκευαστή του κλάδου με μία βιομηχανική προσέγγιση, κάτι το οποίο εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι το βλέπουμε λίγο διαφορετικά. Επίσης, εμείς είμαστε καθετοποιημένοι με έλαση, βαφή και διαμόρφωση τελικών προϊόντων, γεγονός που μας δίνει ένα σοβαρό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται στους εξής άξονες:

Εξωστρέφεια, Συνεχής Βελτίωση,Έρευνα και Ανάπτυξη

Η Εξωστρέφεια θεμελιώνεται με δύο τρόπους.

Πρώτον, με το να επικεντρωνόμαστε σε εξαγωγές υποστηριζόμενες από marketing. Πλέον οι πωλήσεις μας είναι 98% εξαγωγές.

Δεύτερον, με το να συμμετέχουμε αλλά και να σπουδάζουμε την αγορά, ώστε να κατανοούμε τις ανάγκες του πελάτη και τις κινήσεις των ανταγωνιστών. Οι πωλήσεις μας τα τελευταία 4 χρόνια έχουν διπλασιαστεί, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει για διάφορες κατηγορίες προϊόντων μερίδιο 12% στο σύνολο της Ευρωπαϊκής αγοράς και σε συγκεκριμένες χώρες από 20 έως και 80% κατά περίπτωση. Η γκάμα των προϊόντων και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το τμήμα έργων και διάθεσης, την τοποθετούν σε ξεχωριστή και μοναδική θέση σε σχέση με τον παγκόσμιο ανταγωνισμό της.

Η Συνεχής Βελτίωση των ανθρώπων μας και του τρόπου που λειτουργούμε.

Ουσιαστικά εδώ θεμελιώνουμε και κάνουμε πράξη τα ερεθίσματα που παίρνουμε από την εξωστρέφεια.

Η Έρευνα και Ανάπτυξη για τη συνεχή βελτίωση των προϊόντων μας, αλλά και του εμπλουτισμού της γνώσης μας.

Αυτό γίνεται τόσο με ίδιες δυνάμεις, όσο και σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο του ομίλου VIOHALCO, το ΕΛΚΕΜΕ, αλλά και με συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα συνεργασίας με άλλες εταιρείες. Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε ερευνητικό πρόγραμμα ύψους 3,5εκ. ευρώ, που συμμετέχουμε εμείς μαζί με άλλες 10 ευρωπαϊκές εταιρείες για την ανάπτυξη εφαρμογών στις αεριζόμενες προσόψεις.

Το μέλλον λοιπόν μάς επιφυλάσσει μια ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για να αναπτυχθούμε σύμφωνα με τους τρεις αυτούς άξονες.

5. Ποια η εξέλιξη των προσόψεων αλουμινίου στην αρχιτεκτονική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

Θα αναφερθούμε σε πέντε τομείς για την εξέλιξη των προσόψεων. Θα μιλήσουμε πρώτα για τη γεωμετρική αισθητική. Δηλαδή το γεωμετρικό σχήμα των προσόψεων. Εδώ θα δανειστώ την άποψη του προέδρου του Ελληνικού Ινστιτούτου Αρχιτεκτονικής, του κ. Ηλία Κωνσταντόπουλου, όταν παρουσίαζε το θέμα του στο συνέδριο «ΑΝΘΡΩΠΟΣ – ΚΕΛΥΦΟΣ – ΜΕΛΛΟΝ», που διοργανώσαμε μαζί με την ΕΤΕΜ τον Οκτώβριο του ’14 στο Μέγαρο Μουσικής. Εκεί λοιπόν, μέσα από την παρουσίασή του μας έδειξε, ότι σε βάθος χρόνου, η γεωμετρία της πρόσοψης και όλη η αισθητική απήχηση της πρόσοψης δεν έχει αλλάξει. Σήμερα για παράδειγμα, βλέπουμε μια τάση σε τρισδιάστατες προσόψεις ή έργα που απαιτούν διπλές καμπυλότητες. Αυτές υπήρχαν και στο παρελθόν. Αυτό είναι το ένα.

Το δεύτερο είναι η αισθητική και χρηστικότητα. Κατά την άποψή μας η εμφάνιση των προσόψεων, δηλαδή η υποκειμενική επιλογή της απόχρωσης, κάνει κύκλους με περίοδο 10 ετών. Άρα ουδέν νεότερο εδώ. Όμως, οι βαφές με χρηστικότητα (functionality), όπως βαφές antigraffiti, easy clean και ίσως στο μέλλον βαφές που εμπεριέχουν φωτοβολταϊκά νανοσωματίδια και δύνανται έτσι να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, παρουσιάζουν σήμερα αυξητική τάση. Αυτό το οποίο έχει όμως αλλάξει σημαντικά σε βάθος χρόνου, είναι τα βαφικά συστήματα υγρής βαφής. Με αυτά μπορούμε πλέον να δίνουμε εγγύηση 20 και 30 ετών με αξιοπιστία. Αυτές οι εγγυήσεις δίνονται μέσα από την πολυετή εμπειρία της εφαρμογής αυτών των βαφικών συστημάτων.

Το επόμενο λοιπόν είναι η εφαρμογή της βαφής. Οι απαιτήσεις των πελατών και των έργων έχουν αυξηθεί κατά πολύ τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, τα τεχνικά τμήματα των πελατών πιστεύουν ότι η προδιαγραφή του τύπου προϊόν «Α» ή εφάμιλλο, τους καλύπτει. Στην πραγματικότητα όμως, οι λεπτομέρειες στην ποιότητα του χρώματος καθώς και της εφαρμογής του, παίζουν σημαντικό ρόλο στην τελική ποιότητα του προϊόντος. Γι’ αυτό και τελευταία δημιουργήθηκε πιστοποίηση, που να καλύπτει γραμμές βαφής και προϊόν ταυτόχρονα. Μια πρωτοποριακή και απαιτητική πιστοποίηση με τον τίτλο ECCA Premium Label. Εμείς έχουμε πολύ μεγάλη τεχνογνωσία και συμμετέχουμε ενεργά σε αυτήν την πιστοποίηση, κάνοντας μελέτες και ανταλλάσοντας τεχνογνωσία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Για παράδειγμα, ένα βαφικό σύστημα πολλαπλών στρώσεων που σου δίνει πολύ μεγάλη προστασία, δεν μπορεί να το εφαρμόσει οποιοσδήποτε με ασφάλεια. Πρέπει να έχει πολύ μεγάλη εμπειρία η εταιρεία, η οποία εφαρμόζει τις στρώσεις του βαφικού συστήματος, έτσι ώστε να δουλέψουν όλες συνεργατικά προς το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επίσης, η ποιότητα του προμηθευόμενου χρώματος παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, και υλικά με την ίδια ονομαστική προδιαγραφή διαφέρουν κατά πολύ στο τελικό αποτέλεσμα.

Το τέταρτο είναι η ενεργειακή απόδοση και το ενεργειακό αποτύπωμα. Η αναζήτηση για ενεργειακή εξοικονόμηση θα ωθήσει και στην αύξηση της χρήσης των αεριζόμενων προσόψεων. Ιδιαίτερα στις κλιματολογικές συνθήκες της Ελλάδας υπάρχουν κάποια οφέλη στην ενέργεια που αναλώνεται για κλιματισμό, με τη χρήση αεριζόμενων προσόψεων. Οι μελέτες που γίνονται σήμερα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά οι πρώτες ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές. Εξίσου σημαντικό είναι τα υλικά που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή για να είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Αυτό σε επίπεδο παραγωγής απαιτεί τη συνεχή στοχοθέτηση για τη μείωση της αναλισκόμενης ενέργειας ανά μονάδα παραγωγής, καθώς και τη χρήση υλικών που ακολουθούν τις ίδιες αρχές. Βλέπουμε λοιπόν και εδώ, ένα ζωντανό ενδιαφέρον για πιστοποιήσεις, όπως η LEED που είναι σε επίπεδο κτηρίου αλλά και η EPD (Environmental Product Declaration) που είναι σε επίπεδο προϊόντος.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι η νομοθεσία και οι πιστοποιήσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο πολλές χώρες να δίνουν πολύ μεγάλη έμφαση στην πιστοποίηση και την αστυνόμευση της εφαρμογής της. Δυστυχώς η Ελλάδα και η Ευρώπη γενικότερα είναι ουραγοί στο θέμα αυτό. Πρωτοπόρα κράτη είναι η Γαλλία, η Γερμανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η πιστοποίηση σε αυτά τα κράτη δίνεται μετά από σωρεία ελέγχων, όπως συμπεριφορά στη φωτιά, τους σεισμούς, την πίεση του ανέμου κ.ά. Σήμερα η Ευρωπαϊκή νομοθεσία οδεύει εκεί που ουσιαστικά είχε φτάσει εδώ και χρόνια η Γαλλία και η Γερμανία, όπου η πρόσοψη πλέον πιστοποιείται ως σύστημα. Δηλαδή, το σύστημα ανάρτησης μαζί με το υλικό της πρόσοψης πιστοποιείται όλο μαζί. Τέλος, βλέπουμε να δίνεται πολύ μεγάλη έμφαση παγκοσμίως στην συμπεριφορά των υλικών στη φωτιά και την ταξινόμησή τους σύμφωνα με το ΕΝ13501-1.

6. Ποιότητα και πιστοποιήσεις είναι το «διαβατήριο» για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό;

Ναι. Η ποιότητα και η πιστοποίηση είναι διαβατήριο, όχι μόνο για τις ελληνικές επιχειρήσεις αλλά για όλες τις επιχειρήσεις, που θέλουν να ανταγωνιστούν σε αγορές που έχουν ενδιαφέρον. Η πραγματικότητα είναι ότι, εάν θέλεις να κινηθείς σε αγορές που παρουσιάζουν εμπορικό αλλά και τεχνολογικό ενδιαφέρον, η πιστοποίηση αλλά και η ποιότητα είναι το μέσο. Η σοβαρή πιστοποίηση διασφαλίζει τον καταναλωτή από την προμήθεια προϊόντων με σταθερή ποιότητα. Πλέον, το να είναι κάποιος πιστοποιημένος κατά ISO, είναι η ελαχιστότατη απαίτηση για να κινηθεί. Σήμερα οι προϊοντικές πιστοποιήσεις απαιτούν ετήσιους επαναλαμβανόμενους ελέγχους των παραγωγικών μονάδων από τους εκάστοτε εθνικούς πιστοποιητικούς φορείς. Εμείς για παράδειγμα, υπαγόμαστε σε τέτοιες επιθεωρήσεις σχεδόν κάθε μήνα από διαφορετικό φορέα κάθε φορά. Τα προϊόντα μας είναι πιστοποιημένα κατά CE (κι όμως υπάρχει σήμανση κατά CE για τα υλικά προσόψεων τόσο σε φύλλα αλουμινίου, όσο και σε σύνθετα πάνελ). Η πιστοποίηση αυτή προαπαιτεί την υποβολή των προϊόντων για πολλαπλούς έλεγχους που, εάν είναι επιτυχείς, τότε πρέπει να υποβληθείς και σε επιθεώρηση εργοστασίου από πιστοποιημένο φορέα. Άρα, οι πιστοποιήσεις μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο ανάπτυξης γνώσης, βελτίωσης των προϊόντων και αύξησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, είναι όμως χρονοβόρες και απαιτούν σημαντικά κονδύλια. Επιπροσθέτως, επειδή αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσης των προϊόντων μας είναι η κατασκευή και τοποθέτησή τους στο κτήριο, έχουμε δημιουργήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης και πιστοποίησης για τους κατασκευαστές. Τα τελευταία τρία χρόνια κάνουμε περίπου μία φορά κάθε δύο μήνες ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης σε 15 με 20 άτομα, το οποίο οδηγεί στην πιστοποίηση και ουσιαστικά οι κατασκευαστές, αφού ολοκληρώσουν αυτό το πρόγραμμα, γνωρίζουν τις βασικές αρχές της τοποθέτησης των επενδύσεων, βάσει πλέον των Ευρωπαϊκών κανονισμών και με βάση τη σήμανση CE. Υπάρχει σήμανση CE και για τις προσόψεις όχι μόνο για συστήματα παραθύρων. Με τα σεμινάρια λοιπόν, οι κατασκευαστές αποκτούν επαρκή γνώση, έτσι ώστε να ανησυχήσουν αρκετά για τα βαφικά συστήματα αλλά και να γνωρίζουν τις βασικές απαιτήσεις ενός πλήρους πιστοποιημένου συστήματος πρόσοψης κτηρίου.

7. Η Elval Colour με στόχο την καλύτερη προβολή και ενημέρωση των αγορών του εξωτερικού, έχει ενεργή συμμετοχή σε εκθέσεις ιδιαίτερα στην Ευρώπη και την Ασία. Ποιες είναι οι επόμενες προγραμματισμένες εκθεσιακές συμμετοχές;

Όπως είπαμε και πιο πριν οι εξαγωγές για εμάς είναι βασικός στόχος της Elval Colour. Τα προϊόντα μας «ντύνουν» κτήρια από την Ευρώπη μέχρι την Άπω Ανατολή και από τη Ρωσία μέχρι την Αυστραλία. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε πολλά είδη προβολής, οι εκθέσεις είναι ένα από αυτά. Δεν θα απαριθμήσω τώρα όλες τις χώρες στις οποίες συμμετέχουμε, αλλά είναι πάρα πολλές. Τουλάχιστον έξι εκθέσεις τον χρόνο. Επίσης, πολύ μεγάλο στοιχείο για το δικό μας αντικείμενο είναι και το internet και τα ειδικά portals τα οποία αναφέρονται στους κατασκευαστές, τους μηχανικούς, τους μελετητές και τους αρχιτέκτονες, αλλά και οι εταιρικές σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Η παρουσία της εταιρείας εκεί συνδυάζεται με έναν μεγάλο αριθμό επικοινωνιακών στρατηγικών και εργαλείων, ώστε να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στην ιστοσελίδα μας, elval-colour, διότι ουσιαστικά από τα portals, όταν κάποιος αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες, μπαίνει στο site μας. Φροντίζουμε λοιπόν, να είναι ενημερωμένο και να δίνει απαντήσεις. Επιπλέον των εκθέσεων, κάνουμε και πολλά συνέδρια μικρής ή μεσαίας κλίμακας.

8. Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήσατε, μαζί με την εταιρεία ΕΤΕΜ, Συνέδριο με αντικείμενο τις τεχνολογικές, αισθητικές και νομοθετικές τάσεις για το κτηριακό “ΚΕΛΥΦΟΣ”. Θα επαναληφθεί και στο μέλλον μια παρόμοια προσπάθεια;

Με την ETEM δεν έχουμε μόνο συνεργασία σε επίπεδο προβολής. Έχουμε συνεργασία και σε επίπεδο έρευνας και ανάπτυξης. Και σε επίπεδο πωλήσεων έχουμε ένα κοινό τμήμα με το οποίο αντιμετωπίζουμε τα έργα. Πέρα από αυτό, η ETEM είναι επίσης μία ιστορική εταιρεία, με μεγάλο βάθος και εύρος. Σε ό,τι αφορά το συνέδριο «ΑΝΘΡΩΠΟΣ – ΚΕΛΥΦΟΣ – ΜΕΛΛΟΝ» με βάση το ερώτημά σας, πραγματοποιήσαμε με την ETEM τον Οκτώβριο του 2014 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ένα πάρα πολύ ωραίο συνέδριο με τη βοήθεια της ENERGY LINE, στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 500 αρχιτέκτονες. Αντικείμενο του Συνεδρίου ήταν οι τεχνολογικές, αισθητικές και νομοθετικές τάσεις για το κτηριακό κέλυφος. Το Συνέδριο χαρακτηρίστηκε από μεγάλη προσέλευση και υψηλό επίπεδο ομιλιών και κοινού. Το Συνέδριο «Άνθρωπος – Κέλυφος – Μέλλον» έβαλε μία γερή βάση για την εκπλήρωση των στόχων του που ήταν:

• Η δημιουργία γνωστικών ερεθισμάτων, σχετικά με τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε πληθώρα κτηριακών εφαρμογών.
• Η υποστήριξη στους επαγγελματίες του κλάδου, σε έργα μεγάλης και μικρής κλίμακας, με συγκεκριμένες προτάσεις, που τροφοδοτούν τη δημιουργικότητα και διαμορφώνουν την αγορά της νέας εποχής.

• Η παρουσίαση των δυνατοτήτων της χρήσης των υλικών και του ενεργού τους ρόλου στην ποιοτική αναβάθμιση του κτηριακού περιβάλλοντος.
• Η παρουσίαση των Ευρωπαϊκών κανονισμών (νομοθετήσεις – περιβάλλον) και η επιρροή τους στις μελλοντικές κατασκευές.
Σημαντικό επίσης είναι ότι, ως συνέχεια του παραπάνω Συνεδρίου, πραγματοποιήσαμε στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Μάιο του 2015, ένα σεμινάριο με 110 παρόντες αρχιτέκτονες. Θέμα του σεμιναρίου ήταν “ΒΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΑΕΡΙΖΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΟΨΕΙΣ”. Βασικός στόχος του σεμιναρίου ήταν να τονιστεί ο ρόλος και η συμβολή των βαφικών συστημάτων και των αεριζόμενων προσόψεων στη σύγχρονη αρχιτεκτονική. Η μεγάλη ικανοποίηση των παρευρισκομένων και το ενδιαφέρον που εξέφρασαν για τα θέματα, έθεσαν τις βάσεις για αντίστοιχα σεμινάρια και στο μέλλον. Όλο το υλικό και φωτογραφίες για το σεμινάριο και για το Συνέδριο που προηγήθηκε, θα το βρείτε στο σχετικό site μας, facade-conference. Αλλά, όπως υποσχεθήκαμε στο Συνέδριο, θα έχουμε και δεύτερο σεμινάριο στο μέλλον και σκεφτόμαστε να κάνουμε έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που σύντομα θα ανακοινώσουμε.

Στον επίλογο δεν πρέπει να ξεχνάμε κάτι στο οποίο εμείς έχουμε δώσει πολύ μεγάλη έμφαση μέσα από τα προγράμματα εκπαίδευσης και πιστοποίησης των κατασκευαστών αλουμινίου. Η ολοκλήρωση του αρχιτεκτονικού οράματος γίνεται με τη σωστή εγκατάσταση των προϊόντων. Μία ατελής εγκατάσταση προϊόντων μπορεί να καταστρέψει ένα έργο, όπως μία πολύ καλή εγκατάσταση προϊόντων ουσιαστικά ολοκληρώνει και ομορφαίνει το κτήριο και του δίνει προσωπικότητα.

Απάντηση