fbpx

Ηλιακό αυτοκίνητο C-Max από την Ford

Print Friendly, PDF & Email

Τα αποκαλυπτήρια μιας concept ηλιακής εκδοχής του C-Max έκανε η Ford κατά τη διάρκεια της έκθεσης ηλεκτρονικών CES του Λας Βέγκας.

Αντί να συνδέεται με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, το όχημα χρησιμοποιεί ηλιακές κυψέλες οροφής, οι οποίες φορτίζουν απευθείας την μπαταρία του. Εκτός από τα πάνελ, το όχημα χρησιμοποιεί επίσης ένα ειδικά σχεδιασμένο στέγαστρο με ενσωματωμένους φακούς Fresnel, από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Τζόρτζια, οι οποίοι συγκεντρώνουν το ηλιακό φως στις κυψέλες σαν άλλοι μεγεθυντικοί φακοί.

Έτσι, η οροφή συσσωρεύει έως και οκτώ φορές περισσότερη ενέργεια σε σχέση με άλλα ηλιακά οχήματα, π.χ. αυτά που συμμετέχουν στους αγώνες μεταξύ ομάδων από πανεπιστήμια. «Τα πάνελ είναι υπερβολικά ελαφριά και δεν είναι σε καμία περίπτωση τόσο χοντρά όσο δείχνουν», διευκρίνισε μιλώντας στη Huffington Post ο αρμόδιος διευθυντής της Ford Μάικ Τίνσκι. «Ο εξηλεκτρισμός, η ηλιακή ενέργεια και η αυτονομία τείνουν να φθάσουν στο σημείο που θα μας επιτρέπουν να οδηγούμε τα οχήματά μας καθημερινά χρησιμοποιώντας μόνο ηλιακή τεχνολογία.» Η ίδια η Ford υποστηρίζει ότι το C-Max Solar Energi – «το πρώτο αυτοκίνητο στο είδος του», κατά την ίδια – θα μπορούσε σε μία ημέρα με ηλιοφάνεια να είναι εξίσου αποδοτικό με ένα plug-in υβριδικό, ακόμη και «χωρίς να εξαρτάται από το δίκτυο ηλεκτροδότησης για καύσιμο».

Η διαφοροποίηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου της Ford από τα συμβατικότερα υβριδικά, είναι πως οι μπαταρίες δεν φορτίζονται μόνο με την σύνδεση του αυτοκινήτου στην πρίζα, αλλά και με την ηλιακή ενέργεια. Οι ηλιακοί συλλέκτες που έχουν τοποθετηθεί στην οροφή του C-MΑΧ, μπορούν και συγκεντρώνουν τις ακτίνες του ηλίου τόσο αποδοτικά, που μπορούν να παράγουν αντίστοιχη ενέργεια και αυτονομία με το υβριδικό C-MAX Energi plug-in. Η μέση κατανάλωση είναι της τάξης των 2.3 λίτρων ανά 100km και η αυτονομία αγγίζει τα 1000 χιλιόμετρα (998km).

Το πρωτότυπο θα δοκιμαστεί τους ερχόμενους μήνες για να παρθεί η απόφαση της πιθανής παραγωγής του.

Απάντηση