Έχοντας εντελώς διαφορετική κατασκευή από τον προκάτοχό του, το νέο Q7 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MLB δεύτερης γενιάς της Audi. Η δομή αυτή από διάφορα υλικά θα αποτελέσει επίσης τη βάση για επερχόμενα μοντέλα, όπως η Porsche Cayenne και το VW Touareg νέας γενιάς, αλλά και η πολυαναμενόμενη Bentley Bentaya, καθώς και μια ολόκληρη σειρά καινούργιων Audi, συμπεριλαμβανομένου του νέου Α4 που θα παρουσιαστεί του χρόνου. Η Audi λέει ότι η νέα πλατφόρμα έχει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα από την παλιά MLB και έπαιξε τον πρώτο ρόλο στη σημαντική μείωση του βάρους κατά 325 kg σε σχέση με την πρώτη γενιά του Q7. Η εξοικονόμηση βάρους έγινε χάρη στη χρήση χάλυβα διαμορφωμένου εν θερμώ και αλουμινίου για το πλαίσιο, χάρη σε μια αναθεωρημένη ανάρτηση με περισσότερα τμήματα από αλουμίνιο και χάρη στις επίσης αλουμινένιες πόρτες.
Από κοντά, το νέο Q7 δείχνει να είναι αρκετά μικρότερο και γενικά λιγότερο επιβλητικό από τον προκάτοχό του, θυμίζοντας ψηλωμένο στέισον με υπερμεγέθεις θόλους τροχών. Η εντύπωση αυτή επιβεβαιώνεται από τις διαστάσεις. Με μήκος 5.050 mm, πλάτος 1.970 mm και ύψος 1.741 mm, το νέο Q7 είναι 370 mm κοντύτερο και 15 mm στενότερο από το παλιό, ενώ έχει το ίδιο ύψος.
Το μεταξόνιο έχει επίσης μειωθεί, αλλά μόνο κατά 10 mm, στα 2.990 mm, ενώ τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά 29 και 11 mm εμπρός και πίσω, στα 1.679 και 1.691 mm αντίστοιχα.
Δεν θα δυσκολευτείτε να διακρίνετε το μεγάλο SUV του Ingolstadt από τους πολλούς ανταγωνιστές του. Βασικά χαρακτηριστικά, όπως η μεγάλη μονοκόμματη μάσκα, έχουν διατηρηθεί, αλλά οι επιφάνειες του αμαξώματος είναι πιο «σφιχτές» δίνοντας στο Q7 μια πιο αθλητική εμφάνιση. Επίσης, τα πολλά πλευρικά νεύρα δημιουργούν την εντύπωση ότι κάθεται πιο κοντά στο δρόμο.
Μια σειρά από αεροδυναμικές εξελίξεις, που περιλαμβάνουν ποδιές στο κάτω μέρος για να εξομαλύνουν τη ροή του αέρα και κλαπέτα πίσω από τη μάσκα που κλείνουν όταν δεν χρειάζεται πολλή ψύξη, έχουν συμβάλει στην επίτευξη ενός συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,32 που είναι εντυπωσιακά χαμηλός για SUV.
[images_grid auto_slide=”no” auto_duration=”1″ cols=”three” lightbox=”yes” source=”media: 16339,16340,16341,16342,16343″][/images_grid]
Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ακόμα πιο εκτεταμένες. Στην προσπάθεια να κάνει το νέο Q7 (με τον κωδικό AU536) ένα ακόμα ποιοτικό βήμα προς τα επάνω, η Audi το έχει εφοδιάσει με ένα νέο, σχεδιαστικά σύγχρονο ταμπλό, που έχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών (έξτρα), μινιμαλιστικούς διακόπτες και μια αναδυόμενη οθόνη 8,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων.
Το ταμπλό συνδυάζεται με μια επίσης επιβλητική κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τον κοντό λεβιέ του κιβωτίου, τον ξανασχεδιασμένο controller του συστήματος πολυμέσων ΜΜΙ και άλλους διακόπτες. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα μπορεί να χαρακτηρίζονται πρωτότυπα πιλοτικής παραγωγής, όμως η ποιότητα είναι εξαιρετική, με επιφάνειες από δέρμα, μέταλλο και μαλακό πλαστικό.
[images_grid auto_slide=”no” auto_duration=”1″ cols=”three” lightbox=”yes” source=”media: 16344,16345,16346,16347,16348,16349,16350,16351,16352″][/images_grid]
Το ευρύ πεδίο ρυθμίσεων του καθίσματος φέρνει τη θέση οδήγησης στα μέτρα του κάθε οδηγού. Η ορατότητα είναι εξαιρετική, χάρη και στους καθρέφτες που στηρίζονται στις πόρτες αντί στις γωνίες των παραθύρων. Σε πρώτη επαφή, το ταμπλό μοιάζει τοποθετημένο πολύ χαμηλά και η κεντρική κονσόλα πολύ ψηλά, σαν να ήθελαν οι σχεδιαστές να δώσουν έναν αέρα σπορ αυτοκινήτου.
Όμως πριν ξεκινήσουμε μπαίνουμε στο πίσω μέρος της καμπίνας του νέου Audi όπου ανακαλύπτουμε αυξημένη ευρυχωρία. Παρά τη μικρή μείωση των εξωτερικών διαστάσεων, ο χώρος έχει αυξηθεί τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια των επιβατών.
Στην Ευρώπη, τα περισσότερα Q7 θα έχουν στάνταρ και μια τρίτη σειρά καθισμάτων, ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν συνολικά 7 άτομα. Η πρόσβαση στις τελευταίες θέσεις έχει γίνει ευκολότερη από πριν χάρη στη δεύτερη σειρά που έρχεται πιο μπροστά όταν διπλώνει. Υπάρχει αρκετός χώρος τέρμα πίσω για ενηλίκους μέχρι 1,80 m και, όπως θα διαπιστώσουμε αργότερα, τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα ώστε να μην περιορίζονται μόνο για μικρές αποστάσεις.
Με 7 επιβάτες ο χώρος αποσκευών είναι 295 λίτρα, αλλά αυξάνεται στα 770 όταν πατήσεις ένα κουμπί και η τρίτη σειρά καθισμάτων διπλώσει μέσα στο –κάπως ψηλό– πάτωμα. Αν διπλώσεις και τη δεύτερη σειρά, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.955 λίτρα.