Διεθνή διάκριση έλαβε ο νεαρός Κύπριος αρχιτέκτονας Κωνσταντίνος Μάρκου σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό εικονογραφημένης ιστορίας.
Η εικονογραφημένη ιστορία του, που έλαβε διεθνή διάκριση, με τίτλο: «The Great Island of Replicas» έλαβε έπαινο, ενώ επιλέχθηκε μεταξύ χιλιάδων προτάσεων από επιτροπή απαρτιζόμενη από είκοσι κριτές, αρχιτέκτονες, σχεδιαστές, ιστορικούς τέχνης και συγγραφείς όπως οι Μοσέ Σαφντί, Τατιάνα Μπιλμπάο, Γιούργκεν Μάγερ, Γιούλια Κέρνερ, Μάρκ Φόστερ Γκέιτζ και Τζέιν Γιόλεν για τον καθιερωμένο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Εικονογραφημένης Ιστορίας, που διοργανώνει το Blank Space σε συνεργασία με τα διεθνή περιοδικά «ArchDaily», «Archinect», «Bustler» και «AIAS».
Το Blank Space είναι μια πλατφόρμα η οποία μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων της, εκδίδει συλλογές εικονογραφημένων ιστοριών, συμπεριλαμβανομένων και των νικητήριων από τον εν λόγω διαγωνισμό.
Οι νικητές των προηγούμενων χρόνων εξέλιξαν τα έργα τους σε πετυχημένες ταινίες μικρού μήκους, περιοδικά και εκθέσεις.
Ο νεαρός Κύπριος Αρχιτέκτονας έχει ήδη λάβει προτάσεις από εκθεσιακούς χώρους στο Παρίσι για να γίνει προβολή της πρότασής του.
Ο Κωνσταντίνος Μάρκου έχει γεννηθεί στο Λονδίνο του Ηνωμένου Βασιλείου και είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Κύπρου με μεταπτυχιακό στον Αστικό Σχεδιασμό από το UCL.
Πέραν των διεθνών συνεργασιών που έχει κάνει για αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς με τον Luca Galofaro, έχει λάβει στο παρελθόν πολλαπλές διεθνής διακρίσεις όπως τη δεύτερη θέση στον μεγαλύτερο Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό στην Ιστορία της Αρχιτεκτονικής για τον σχεδιασμό Πολιτισμικού Κέντρου στο Αφγανιστάν, έργο της UNESCO.
Έχει λάβει μια από τις οκτώ νικητήριες θέσεις για εναλλακτικές προτάσεις για τον σχεδιασμό του Guggenheim Museum στο Helsinki με το έργο του: «The Baltic Tale of Nothingness», όπου με το εν λόγω έργο δέχτηκε προσωπική πρόσκληση για τη συμμετοχή του στην Μπιενάλε στο Τάλιν της Εσθονίας το 2015 ενώ το έργο του «Grounds for the Common» για τον διαγωνισμό Europan 13’, είχε επιλεχθεί ως shortlisted, περνώντας στην δεύτερη φάση.
Όπως σημειώνεται, η εικονογραφημένη ιστορία με τίτλο: «The Great Island of Replicas», αποτελείται από 5 κεφάλαια όπου αναπτύσσεται ποιητικά, μέσα από ένα διάλογο μιας αρχαιολόγου και ενός δημοσιογράφου, η εξάρτηση της υποκειμενικότητας με το περιβάλλον που κατοικεί.
Ένα περιβάλλον το οποίο όταν γίνεται ανοίκειο, ακόμα και αναπόφευκτα, μέσα από τη αλληλένδετη σχέση της φύσης και του χρόνου αποτελεί την «αίσχιστη» μορφή βίας-οντολογικής σημασίας.
Τα σκονισμένα, ξεχασμένα, προσωπικά αντικείμενα, η έλλειψη της οικείας ζωτικότητας ενός δωματίου, τα ερείπια μιας πολιτικής σύγκρουσης, η απουσία της μελωδίας της πόλης, οι οικίες που έχουν εγκαταλειφθεί, οι κήποι αλλά και τα μονοπάτια που είναι απαγορευτικά να βιώσεις, όλα, αποτελούν ευρήματα σημαντικών ιστορικών στιγμών… αγνοώντας την ρομαντική τους όψη, μπορεί να αναγνώσει κανείς μέσα από τη μνημειακότητα που κρύβουν, το σύστημα μέσα από το οποίο, μετα-συγκρουσιακά περιβάλλοντα έχουν διαμορφώσει το «ήθος» και την μορφή του αστικού τοπίου.
Πηγή: philenews.com