fbpx

«Το Ελληνικό θα κάνει την Αθήνα… Βαρκελώνη», Ράσελ Κετ

Print Friendly, PDF & Email

Ως μια επιπλέον πρόκληση για την εισροή περισσότερων τουριστών στην Αθήνα, ιδιαιτέρως εκείνων που δεν περιορίζουν τα ενδιαφέροντά τους μόνο στις αρχαιότητες, βλέπει ο συνεργάτης της Lamda Development, Ράσελ Κετ την επένδυση στο Ελληνικό. Μιλώντας στο Βήμα, ο πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων στον τομέρα της φιλοξενίας HVS Λονδίνου, θεωρεί πως η επένδυση στο Ελληνικό θα φέρει πρώτα απ’ όλα μια μοναδική ανάπτυξη.

Και αυτό γιατί «πρόκειται για έναν συνδυασμό διαφορετικών τουριστικών υποδομών σε ένα μέρος. Αυτό το αναβαθμίζει από το να αποτελεί μια συνηθισμένη τουριστική ανάπτυξη σε ένα πολύ όμορφο σημείο του κόσμου. Από μόνο του αποτελεί έναν κυρίαρχο πόλο έλξης επισκεπτών και είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο κάποιοι μπορεί να επισκεφθούν την Αθήνα, πέρα από όσα άλλα προσφέρει η πόλη». Όπως εξηγεί ο κ.Κετ: «Η πρόκληση για την Αθήνα τα τελευταία χρόνια είναι πώς θα κάνει τον κόσμο να έρθει ξανά. Δεν μπορείς ξαφνικά να ανακαλύψεις νέες αρχαιότητες και ο κόσμος που έρχεται χρειάζεται έναν ακόμη λόγο για να επισκεφθεί την περιοχή. Το Ελληνικό είναι μέρος αυτής της διαδικασίας», σημειώνει. «Η άλλη πτυχή είναι ότι θέλουμε να είναι προορισμός για όλο τον χρόνο, κάτι που ήδη αποτελεί ζητούμενο για την Αθήνα, όταν ο κόσμος συσσωρεύεται τους μήνες του καλοκαιριού», προσθέτει και υπογραμμίζει ότι η συνεδριακή υποδομή που θα δημιουργηθεί μπορεί να βάλει την πόλη στον παγκόσμιο συνεδριακό χάρτη, «όπως πολύ επιτυχημένα έκαναν η Βαρκελώνη και η Κωνσταντινούπολη».

Το έργο, ύψους επτά δισ. ευρώ, φιλοδοξεί να μετατρέψει το Ελληνικό σε διεθνή προορισμό που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τουριστικές υποδομές, με πέντε ξενοδοχεία δυναμικότητας 2.000 κλινών και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει 1 εκατ. επιπλέον τουρίστες, προσφέροντας 3 εκατ. περισσότερες διανυκτερεύσεις κάθε χρόνο στην Αθήνα, επεκτείνοντας τη μέση διάρκεια παραμονής στην πόλη από 1,9 νύχτες σε 2,5. Δεν αναπαράγονται τα αξιοθέατα Το έργο συμβάλλει επίσης στο «να ωριμάσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν σε μια νέα φάση», υποστηρίζει ο κ. Κετ.

Οπως σημειώνει «το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει γίνει λίγο ίδιο σε πολλές περιοχές. Εγινε κάποια αναβάθμιση με νέες μονάδες που άνοιξαν, μπουτίκ ξενοδοχεία και υψηλών κατηγοριών, στην ουσία όμως οι ελληνικές διακοπές για πολλούς ανθρώπους σημαίνουν το να είναι ξαπλωμένοι στην παραλία ή γύρω από μια πισίνα, έχοντας τα πάντα να τους προσφέρονται, στο μέτρο που μπορούν να τα πληρώσουν, σε οποιαδήποτε βαθμίδα. Αυτό αναπαράγεται σε πολλές περιοχές στη χώρα», περιγράφει. «Ορισμένες φορές μπορεί να υπάρχουν και κάποια νέα αξιοθέατα, αλλά δεν γίνεται να αναπαραχθούν τα ιστορικά αξιοθέατα της Αθήνας. Μπορείς όμως να προσελκύσεις κόσμο με διαφορετικά πράγματα», τονίζει.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι «υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αναβαθμιστεί η Ελλάδα στο τουριστικό σκηνικό». Ένας από αυτούς είναι «να προσφέρει ένα τουριστικό προϊόν που θέλει ο κόσμος. Σε πολλές χώρες, σε μεγάλο μέρος του ξενοδοχειακού αποθέματος η επένδυση δεν είναι επαρκής και πλέον, όταν ο κόσμος αποφασίζει για το ταξίδι του, κοιτά πέρα από το φυλλάδιο του ταξιδιωτικού οργανισμού».

Συμβουλεύεται το Trip Advisor και παρόμοια websites και διαβάζει τις εμπειρίες των προηγούμενων πελατών. Έτσι επηρεάζεται θετικά ή αρνητικά. Γι’ αυτό «η ποιότητα της προσφοράς, σε οποιαδήποτε τιμή, θα πρέπει να είναι value for money. Από το πιο πολυτελές ως το πιο βασικό θα πρέπει να παρέχει αυτά που υπόσχεται η τιμή του», τονίζει. Ένας άλλος τρόπος είναι «να προσφέρεις στον κόσμο έναν λόγο για να επιθυμεί να επιστρέψει». Όπως «η ζεστασιά της ελληνικής φιλοξενίας» γιατί «είναι αυθεντική» επισημαίνει. «Αλλά δεν είναι όλοι εκπαιδευμένοι για να κάνουν τη δουλειά τους με αυτόν τον τρόπο. Και όταν οι καιροί δυσκολεύουν, γίνονται περικοπές και στην εκπαίδευση του προσωπικού. Ίσως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή ο ιδιωτικός τομέας να δώσει βαρύτητα στο προσωπικό και την εκπαίδευσή του», προτείνει ο κ. Κετ.

Απάντηση